Fernando Alonso přicházel v roce 2007 do McLarenu s velkými očekáváními. Jenže realita dvakrát slavná nebyla, Španěl vydržel ve stříbrném overalu jen jednu sezonu, poté odešel zpět do Renaultu. Jeho tehdejší inženýr Mark Slade si myslí, že vinu na tom nese sám McLaren.
„Myslím si, že pokud by Mclaren Fernanda adekvátně podporoval, vyhráli bychom nejen v roce 2008, ale i v roce 2007. Možná by se věci vyvinuly jinak, ale to už je minulost. Já jsem s Fernandem každopádně žádné problémy nikdy neměl," říká Slade.
Zároveň uznává, že atmosféra v týmu nebyla v roce 2007 ideální. „O titul jsme se v roce 2007 připravili sami. Atmosféra v týmu byla dost špatná, možná až toxická. Staly se některé věci, které nám to neulehčily a atmosféru ještě více vyhrotily. Vedení týmu nefungovalo ideálně. Byly tam věci, které se daly zvládnout lépe," dodává Mark Slade.
Pro Alonsa má jen slova chvály. Ačkoliv Španěl nezískal od roku 2006 žádný mistrovský titul, považuje ho za jednoho z nejlepších jezdců historie. „Fernando je terminátor. Všechny závody chce vyhrát, k věcem přistupuje velmi perfekcionisticky. Pracovat s někým takovým je skvělé."
Jen dodejme, že v sezoně 2007 bojovali o mistrovský titul Fernando Alonso, Lewis Hamilton a Kimi Raikkonen. Rozhodovat musel až poslední závod seriálu na brazilském Interlagosu a ačkoliv do něj vstupoval z nejhorší výchozí pozice Raikkonen, byl to nakonec právě on, kdo slavil zisk vytouženého primátu.
Pro Raikkonena šlo o první a zároveň poslední titul v kariéře. Sezona 2007 vešla do povědomí také díky špionážní aféře mezi McLarenem a Ferrari, britský tým byl nakonec uznán vinným a potrestán pokutou, respektive vyloučením z Poháru konstruktérů.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.