Fernando Alonso přicházel v roce 2007 do McLarenu s velkými očekáváními. Jenže realita dvakrát slavná nebyla, Španěl vydržel ve stříbrném overalu jen jednu sezonu, poté odešel zpět do Renaultu. Jeho tehdejší inženýr Mark Slade si myslí, že vinu na tom nese sám McLaren.
„Myslím si, že pokud by Mclaren Fernanda adekvátně podporoval, vyhráli bychom nejen v roce 2008, ale i v roce 2007. Možná by se věci vyvinuly jinak, ale to už je minulost. Já jsem s Fernandem každopádně žádné problémy nikdy neměl," říká Slade.
Zároveň uznává, že atmosféra v týmu nebyla v roce 2007 ideální. „O titul jsme se v roce 2007 připravili sami. Atmosféra v týmu byla dost špatná, možná až toxická. Staly se některé věci, které nám to neulehčily a atmosféru ještě více vyhrotily. Vedení týmu nefungovalo ideálně. Byly tam věci, které se daly zvládnout lépe," dodává Mark Slade.
Pro Alonsa má jen slova chvály. Ačkoliv Španěl nezískal od roku 2006 žádný mistrovský titul, považuje ho za jednoho z nejlepších jezdců historie. „Fernando je terminátor. Všechny závody chce vyhrát, k věcem přistupuje velmi perfekcionisticky. Pracovat s někým takovým je skvělé."
Jen dodejme, že v sezoně 2007 bojovali o mistrovský titul Fernando Alonso, Lewis Hamilton a Kimi Raikkonen. Rozhodovat musel až poslední závod seriálu na brazilském Interlagosu a ačkoliv do něj vstupoval z nejhorší výchozí pozice Raikkonen, byl to nakonec právě on, kdo slavil zisk vytouženého primátu.
Pro Raikkonena šlo o první a zároveň poslední titul v kariéře. Sezona 2007 vešla do povědomí také díky špionážní aféře mezi McLarenem a Ferrari, britský tým byl nakonec uznán vinným a potrestán pokutou, respektive vyloučením z Poháru konstruktérů.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.