Tom McCullough, ředitel výkonnosti v závodním týmu Aston Martin, si uvědomuje, jak náročná výzva je letos s novou jezdeckou posilou čeká.
Z Alpine k nim přichází dvojnásobný šampion Fernando Alonso, který by rád rozšířil svou sbírku titulů. Loni zažíval často problémy se spolehlivostí, předtím u McLarenu neměl konkurenceschopnou pohonnou jednotku, kterou Honda vyladila až po spojení s Red Bullem.
Španěl u Aston Martinu nahrazuje Sebastiana Vettela, jenž odešel do důchodu. I ve svém věku má stále co nabídnout, pořád patří k těm nejlepším v poli. Loni i přes velkou dávku smůly nasbíral 81 bodů a v celkovém pořadí skončil devátý.
"Fernanda stále poznávám. Řeknu vám jednu věc: je velmi motivovanou a soutěživou osobností, to můžete pozorovat i z vnějšku. Když s ním hovořím, začínám si toho všímat," uvádí McCullough. Na tým bude velmi náročný, stejně jako tomu bylo u předchozích zaměstnavatelů.
"Soustředí se výlučně na to, aby jezdil dobře. U našeho týmu vidí dobrou budoucnost. Ví, na jaké cestě se nacházíme. Jsme opravdu rádi, že jej máme ve svém týmu. Bude na nás tlačit ve všech oblastech týmu," popisuje 47letý britský inženýr.
"Nebude spokojený se souboji uprostřed pole. Chce být součástí kroku, který chceme učinit, tedy začít bojovat se špičkovými třemi týmy," poukazuje McCullough na touhu Aston Martinu vyrovnat se Red Bullu, Ferrari a Mercedesu.
"Myslím, že se boj o mistrovský titul v příštím ročníku neuskuteční, buďme realisté. Vydali jsme se na cestu. Rosteme jako tým, jako tým sílíme. Myslím, že Fernando k tomu významnou měrou přispěje," věří McCullough.
"Víte, on je realista. Jé na té cestě s námi. Pokud se nám v příštím roce podaří bojovat s nejlepšími třemi týmy, tak jsem si jistý tím, že s tím bude spokojený. Budeme zkrátka pokračovat v cestě, na kterou jsme se vydali a snažit se dohnat kluky vpředu, kteří momentálně odvádějí tu nejlepší práci," dodává šéf výkonnosti Aston Martinu.
Alonsovi bude v červenci 42 let, proto bude zajímavé sledovat, jak trpělivý bude s novým týmem, zejména pokud se mu ani v příštím roce nepodaří udělat větší krok kupředu. Trpělivost totiž v minulosti nebyla nejsilnější stránkou španělského šampiona.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.