Tom McCullough, ředitel výkonnosti v závodním týmu Aston Martin, si uvědomuje, jak náročná výzva je letos s novou jezdeckou posilou čeká.
Z Alpine k nim přichází dvojnásobný šampion Fernando Alonso, který by rád rozšířil svou sbírku titulů. Loni zažíval často problémy se spolehlivostí, předtím u McLarenu neměl konkurenceschopnou pohonnou jednotku, kterou Honda vyladila až po spojení s Red Bullem.
Španěl u Aston Martinu nahrazuje Sebastiana Vettela, jenž odešel do důchodu. I ve svém věku má stále co nabídnout, pořád patří k těm nejlepším v poli. Loni i přes velkou dávku smůly nasbíral 81 bodů a v celkovém pořadí skončil devátý.
"Fernanda stále poznávám. Řeknu vám jednu věc: je velmi motivovanou a soutěživou osobností, to můžete pozorovat i z vnějšku. Když s ním hovořím, začínám si toho všímat," uvádí McCullough. Na tým bude velmi náročný, stejně jako tomu bylo u předchozích zaměstnavatelů.
"Soustředí se výlučně na to, aby jezdil dobře. U našeho týmu vidí dobrou budoucnost. Ví, na jaké cestě se nacházíme. Jsme opravdu rádi, že jej máme ve svém týmu. Bude na nás tlačit ve všech oblastech týmu," popisuje 47letý britský inženýr.
"Nebude spokojený se souboji uprostřed pole. Chce být součástí kroku, který chceme učinit, tedy začít bojovat se špičkovými třemi týmy," poukazuje McCullough na touhu Aston Martinu vyrovnat se Red Bullu, Ferrari a Mercedesu.
"Myslím, že se boj o mistrovský titul v příštím ročníku neuskuteční, buďme realisté. Vydali jsme se na cestu. Rosteme jako tým, jako tým sílíme. Myslím, že Fernando k tomu významnou měrou přispěje," věří McCullough.
"Víte, on je realista. Jé na té cestě s námi. Pokud se nám v příštím roce podaří bojovat s nejlepšími třemi týmy, tak jsem si jistý tím, že s tím bude spokojený. Budeme zkrátka pokračovat v cestě, na kterou jsme se vydali a snažit se dohnat kluky vpředu, kteří momentálně odvádějí tu nejlepší práci," dodává šéf výkonnosti Aston Martinu.
Alonsovi bude v červenci 42 let, proto bude zajímavé sledovat, jak trpělivý bude s novým týmem, zejména pokud se mu ani v příštím roce nepodaří udělat větší krok kupředu. Trpělivost totiž v minulosti nebyla nejsilnější stránkou španělského šampiona.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.