Mercedes se do Formule 1 vrátil počínaje sezonou 2010. Angažmá v královně motorsportu mu vyhovuje a vstup do dalších kategorií rychlých kol nechystá.
Přitom Stříbrné šípy měly dlouhé roky tovární stáj v DTM, kde svedly spoustu napínavých bitev s Audi i dalšími soupeři. Působily rovněž ve Formuli E, přičemž i zde slavila německá automobilka mistrovské tituly. Jenže oběma programům u Mercedesu odzvonilo. Cílem značky je směřovat veškeré své sportovní investice do Formule 1, právě ta má podle Tota Wolffa nejvyšší míru návratnosti.
„Myslím si, že F1 je něčím tak obrovským, že všechny ostatní kategorie zastiňuje. Měli jsme 30 let tovární tým v DTM, což přinášelo nutnost investice zhruba 50 milionů eur ročně, ale návratnost byla příliš malá. Divácký zájem zkrátka nebyl dostatečný. Totéž platí pro Formuli E, proto jsme se rozhodli soustředit se výhradně na F1," líčí Wolff.
Velký rozmach zažívají v současné době vytrvalostní závody. Mnozí tvrdí, že Le Mans vstupuje díky novým pravidlům do své zlaté éry. Vždyť se v jeho nejprestižnější kategorii LMDh utká Toyota, Porsche, Ferrari, Peugeot a další automobilky. Slavná čtyřiadvacetihodinovka s číselným označením 2023 bude mít tedy zcela nepochybně grády. Mercedes však vstup do vytrvalostních závodů nechystá.
„Le Mans WEC, DTM a další jsou skvělé závody, ale jsou tak trochu mimo pozornost. Sledují je hlavně skalní fanoušci, což o Formuli 1 neplatí. Proto přináší účast v těchto kategoriích mimo F1 určitou dávku rizika," uzavírá Toto Wolff.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.