Mercedes se do Formule 1 vrátil počínaje sezonou 2010. Angažmá v královně motorsportu mu vyhovuje a vstup do dalších kategorií rychlých kol nechystá.
Přitom Stříbrné šípy měly dlouhé roky tovární stáj v DTM, kde svedly spoustu napínavých bitev s Audi i dalšími soupeři. Působily rovněž ve Formuli E, přičemž i zde slavila německá automobilka mistrovské tituly. Jenže oběma programům u Mercedesu odzvonilo. Cílem značky je směřovat veškeré své sportovní investice do Formule 1, právě ta má podle Tota Wolffa nejvyšší míru návratnosti.
„Myslím si, že F1 je něčím tak obrovským, že všechny ostatní kategorie zastiňuje. Měli jsme 30 let tovární tým v DTM, což přinášelo nutnost investice zhruba 50 milionů eur ročně, ale návratnost byla příliš malá. Divácký zájem zkrátka nebyl dostatečný. Totéž platí pro Formuli E, proto jsme se rozhodli soustředit se výhradně na F1," líčí Wolff.
Velký rozmach zažívají v současné době vytrvalostní závody. Mnozí tvrdí, že Le Mans vstupuje díky novým pravidlům do své zlaté éry. Vždyť se v jeho nejprestižnější kategorii LMDh utká Toyota, Porsche, Ferrari, Peugeot a další automobilky. Slavná čtyřiadvacetihodinovka s číselným označením 2023 bude mít tedy zcela nepochybně grády. Mercedes však vstup do vytrvalostních závodů nechystá.
„Le Mans WEC, DTM a další jsou skvělé závody, ale jsou tak trochu mimo pozornost. Sledují je hlavně skalní fanoušci, což o Formuli 1 neplatí. Proto přináší účast v těchto kategoriích mimo F1 určitou dávku rizika," uzavírá Toto Wolff.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.