Všechno nasvědčovalo tomu, že Pierre Gasly stráví další rok v rodině Red Bullu. S továrním týmem měl platnou smlouvu i pro rok 2023 a navíc byl potvrzen i u AlphaTauri, ale s příchodem léta přišel i přestupový kolotoč, do kterého nastoupil i francouzský pilot.
Za situaci, ve které se Gasly ocitl, může poděkovat hlavně Vettelovi s Alonsem. Samotný kolotoč totiž začal oznámením, že Vettel končí kariéru a druhý jmenovaný ho nahradí u Aston Martinu. A tato bomba i odstartovala i další – odchod Gaslyho z Red Bullu.
Stáj Alpine v létě ztratila dva ze svých jezdců – Alonsa s Piastrim. A teď koho vzít? Tovární tým nemohl sáhnout jen tak po nějakém jezdci – potřebovali zvučné jméno. Delší dobu se mluvilo o Gaslym, kterého se jim povedlo vyplatit a získat do svého týmu.
„Když jsem si užíval dovolené v Řecku, tak se mi ozval Alpine. V té době jsem potřeboval přestávku, protože se sezona pro mě nevyvíjela zrovna dobře. První den dovolené proběhl i kontakt přímo s Laurentem Rossim. Všechno jsem ale odevzdal svému managmentu,“ vzpomíná Gasly na první dny letní přestávky pro server Auto Motor und Sport.
„Rokování začalo mezi Alpinem, Red Bullem a mnou. V létě jsem si chtěl odpočinout, ale opak se stal skutečností a my začali zkoumat naše možnosti. Prakticky každý den jsem zůstával v obraze a všechno sledoval.“
„Red Bull o mé služby stále stál, takže bylo jasné, že nás nečekají zrovna lehké rozhovory s Helmutem Markem. Ale pochopil, že je to pro mě důležitý krok, a nakonec jsme se dohodli. Bylo to vítězství pro všechny strany,“ dodal Gasly.
Určitě? Je totiž jasné, že Red Bull neuvolnil Gaslyho jen z dobré vůle, ale i kvůli tučné finanční náhradě. Z té však pravděpodobně neujde nic AlphaTauri a vlastně ani Red Bullu, ale všechno poputuje k . Vítězství, o kterém mluví Gasly, tak nezahrnuje AlphaTauri. Stáj z Faenzy přišla o velmi zkušeného závodníka a svou jezdeckou jedničku, jednání se přitom nijak nezúčastnila.
Na otázku vítězství dodal Gasly jen: „Vítězství pro Alpine, Helmuta a mě.“
Vítěz VC Itálie 2020 také dostal otázku, zda do toho po nabídce Alpinu chtěl ihned jít. „Jsem realista. Měl jsem smlouvu na rok 2023. Možnosti rozvázání smlouvy byly limitované. Můžete ale rokovat a zjistit, co je možné udělat.“
„Helmut byl jednáním otevřen a všiml si, že se situace mění. Red Bull na tom samozřejmě měl finanční zájem, když toho do mojí kariéry celý tým tolik investoval. Samozřejmě, že chtěli kompenzaci, a ještě získat nějaké peníze. Byl to rozumný obchod,“ dodává Gasly.
„Pro mě je to důležitá změna, své úlohy v rodině Red Bullu jsem splnil nejlépe, jak jsem mohl. Helmut to věděl a rozuměl mi,“ dodal.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.