Všechno nasvědčovalo tomu, že Pierre Gasly stráví další rok v rodině Red Bullu. S továrním týmem měl platnou smlouvu i pro rok 2023 a navíc byl potvrzen i u AlphaTauri, ale s příchodem léta přišel i přestupový kolotoč, do kterého nastoupil i francouzský pilot.
Za situaci, ve které se Gasly ocitl, může poděkovat hlavně Vettelovi s Alonsem. Samotný kolotoč totiž začal oznámením, že Vettel končí kariéru a druhý jmenovaný ho nahradí u Aston Martinu. A tato bomba i odstartovala i další – odchod Gaslyho z Red Bullu.
Stáj Alpine v létě ztratila dva ze svých jezdců – Alonsa s Piastrim. A teď koho vzít? Tovární tým nemohl sáhnout jen tak po nějakém jezdci – potřebovali zvučné jméno. Delší dobu se mluvilo o Gaslym, kterého se jim povedlo vyplatit a získat do svého týmu.
„Když jsem si užíval dovolené v Řecku, tak se mi ozval Alpine. V té době jsem potřeboval přestávku, protože se sezona pro mě nevyvíjela zrovna dobře. První den dovolené proběhl i kontakt přímo s Laurentem Rossim. Všechno jsem ale odevzdal svému managmentu,“ vzpomíná Gasly na první dny letní přestávky pro server Auto Motor und Sport.
„Rokování začalo mezi Alpinem, Red Bullem a mnou. V létě jsem si chtěl odpočinout, ale opak se stal skutečností a my začali zkoumat naše možnosti. Prakticky každý den jsem zůstával v obraze a všechno sledoval.“
„Red Bull o mé služby stále stál, takže bylo jasné, že nás nečekají zrovna lehké rozhovory s Helmutem Markem. Ale pochopil, že je to pro mě důležitý krok, a nakonec jsme se dohodli. Bylo to vítězství pro všechny strany,“ dodal Gasly.
Určitě? Je totiž jasné, že Red Bull neuvolnil Gaslyho jen z dobré vůle, ale i kvůli tučné finanční náhradě. Z té však pravděpodobně neujde nic AlphaTauri a vlastně ani Red Bullu, ale všechno poputuje k . Vítězství, o kterém mluví Gasly, tak nezahrnuje AlphaTauri. Stáj z Faenzy přišla o velmi zkušeného závodníka a svou jezdeckou jedničku, jednání se přitom nijak nezúčastnila.
Na otázku vítězství dodal Gasly jen: „Vítězství pro Alpine, Helmuta a mě.“
Vítěz VC Itálie 2020 také dostal otázku, zda do toho po nabídce Alpinu chtěl ihned jít. „Jsem realista. Měl jsem smlouvu na rok 2023. Možnosti rozvázání smlouvy byly limitované. Můžete ale rokovat a zjistit, co je možné udělat.“
„Helmut byl jednáním otevřen a všiml si, že se situace mění. Red Bull na tom samozřejmě měl finanční zájem, když toho do mojí kariéry celý tým tolik investoval. Samozřejmě, že chtěli kompenzaci, a ještě získat nějaké peníze. Byl to rozumný obchod,“ dodává Gasly.
„Pro mě je to důležitá změna, své úlohy v rodině Red Bullu jsem splnil nejlépe, jak jsem mohl. Helmut to věděl a rozuměl mi,“ dodal.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.