Všechno nasvědčovalo tomu, že Pierre Gasly stráví další rok v rodině Red Bullu. S továrním týmem měl platnou smlouvu i pro rok 2023 a navíc byl potvrzen i u AlphaTauri, ale s příchodem léta přišel i přestupový kolotoč, do kterého nastoupil i francouzský pilot.
Za situaci, ve které se Gasly ocitl, může poděkovat hlavně Vettelovi s Alonsem. Samotný kolotoč totiž začal oznámením, že Vettel končí kariéru a druhý jmenovaný ho nahradí u Aston Martinu. A tato bomba i odstartovala i další – odchod Gaslyho z Red Bullu.
Stáj Alpine v létě ztratila dva ze svých jezdců – Alonsa s Piastrim. A teď koho vzít? Tovární tým nemohl sáhnout jen tak po nějakém jezdci – potřebovali zvučné jméno. Delší dobu se mluvilo o Gaslym, kterého se jim povedlo vyplatit a získat do svého týmu.
„Když jsem si užíval dovolené v Řecku, tak se mi ozval Alpine. V té době jsem potřeboval přestávku, protože se sezona pro mě nevyvíjela zrovna dobře. První den dovolené proběhl i kontakt přímo s Laurentem Rossim. Všechno jsem ale odevzdal svému managmentu,“ vzpomíná Gasly na první dny letní přestávky pro server Auto Motor und Sport.
„Rokování začalo mezi Alpinem, Red Bullem a mnou. V létě jsem si chtěl odpočinout, ale opak se stal skutečností a my začali zkoumat naše možnosti. Prakticky každý den jsem zůstával v obraze a všechno sledoval.“
„Red Bull o mé služby stále stál, takže bylo jasné, že nás nečekají zrovna lehké rozhovory s Helmutem Markem. Ale pochopil, že je to pro mě důležitý krok, a nakonec jsme se dohodli. Bylo to vítězství pro všechny strany,“ dodal Gasly.
Určitě? Je totiž jasné, že Red Bull neuvolnil Gaslyho jen z dobré vůle, ale i kvůli tučné finanční náhradě. Z té však pravděpodobně neujde nic AlphaTauri a vlastně ani Red Bullu, ale všechno poputuje k . Vítězství, o kterém mluví Gasly, tak nezahrnuje AlphaTauri. Stáj z Faenzy přišla o velmi zkušeného závodníka a svou jezdeckou jedničku, jednání se přitom nijak nezúčastnila.
Na otázku vítězství dodal Gasly jen: „Vítězství pro Alpine, Helmuta a mě.“
Vítěz VC Itálie 2020 také dostal otázku, zda do toho po nabídce Alpinu chtěl ihned jít. „Jsem realista. Měl jsem smlouvu na rok 2023. Možnosti rozvázání smlouvy byly limitované. Můžete ale rokovat a zjistit, co je možné udělat.“
„Helmut byl jednáním otevřen a všiml si, že se situace mění. Red Bull na tom samozřejmě měl finanční zájem, když toho do mojí kariéry celý tým tolik investoval. Samozřejmě, že chtěli kompenzaci, a ještě získat nějaké peníze. Byl to rozumný obchod,“ dodává Gasly.
„Pro mě je to důležitá změna, své úlohy v rodině Red Bullu jsem splnil nejlépe, jak jsem mohl. Helmut to věděl a rozuměl mi,“ dodal.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce