Alex Albon lituje, že se jeho týmu loni nepodařilo vyřešit potíže s vyvážením vozu a přijít na lepší nastavení, které by ho podstatně zrychlilo.
Thajský pilot se loni vrátil po jednoleté přestávce k závodění poté, co sezónu 2021 strávil v roli rezervního a vývojového pilota u Red Bullu. U Williamsu se po boku Nicholase Latifiho brzy vypracoval na jedničku, která vedla vývoj monopostu FW44.
V Miami vybojoval dva body, kromě toho skóroval také v Austrálii či v Belgii a za své výkony si napříč padokem vysloužil chválu. Ani to však nestačilo k posunu výše, Williams skončil mezi konstruktéry na poslední příčce. S vozem FW44 často nedokázal bojovat ani s týmy středu pole.
Největší slabinou jeho loňského auta byla příliš citlivá aerodynamika a s tím související nesnáze při jeho vyvažování. Nebýt toho, tak mohli podle Albona bojovat podstatně výše.
"Je to složité, protože auto mohlo být mnohem rychlejší se správným vyvážením. Teď mi přijde, že jsme byli docela omezeni ve výkonnosti jen kvůli tomu, jak jsme byli v určitých místech svázáni. Některé tratě to zcela odhalily - jako Brazílie nebo Mexiko," popisuje pilot Williamsu, který po sezóně opustil jeho šéf Jost Capito i technický ředitel Francois-Xavier Demaison.
"Ale opravdu vím, co musíme s vozem udělat. Musíme ho zkrátka najít. Není to jednoduché, protože nestačí říct, že něco potřebujeme, a hned to budeme mít. Spousta korelace musí být správně. V továrně existuje mnoho oddělení, která se musí společně posunout tím správným směrem. A to je cílem pro zimu," pokračuje Albon.
Když loni stáj z Grove poznala, že nebude mít šanci ani na devátou příčku, ukončila vývoj FW44 předčasně, aby mohla dříve zahájit práce na voze pro sezónu 2023. S tím bude kromě Albona letos závodit Logan Sargeant, který vystřídal nekonkurenceschopného, byť bohatého Latifiho.
"Chci, abychom společně pracovali na urychlení vývoje. K tomu potřebujete, aby se také Logan dostal do tempa, pokud jde o jeho vývoj, a mohl poskytovat zpětnou vazbu a tlačit na to v oblastech, ve kterých to potřebujeme. Když dva lidé tlačí na stejnou věc, tak vzniká synergie. Týmu se dostává dobré dynamiky, když všichni táhneme za jeden provaz," dodává optimisticky Albon.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.