Alex Albon lituje, že se jeho týmu loni nepodařilo vyřešit potíže s vyvážením vozu a přijít na lepší nastavení, které by ho podstatně zrychlilo.
Thajský pilot se loni vrátil po jednoleté přestávce k závodění poté, co sezónu 2021 strávil v roli rezervního a vývojového pilota u Red Bullu. U Williamsu se po boku Nicholase Latifiho brzy vypracoval na jedničku, která vedla vývoj monopostu FW44.
V Miami vybojoval dva body, kromě toho skóroval také v Austrálii či v Belgii a za své výkony si napříč padokem vysloužil chválu. Ani to však nestačilo k posunu výše, Williams skončil mezi konstruktéry na poslední příčce. S vozem FW44 často nedokázal bojovat ani s týmy středu pole.
Největší slabinou jeho loňského auta byla příliš citlivá aerodynamika a s tím související nesnáze při jeho vyvažování. Nebýt toho, tak mohli podle Albona bojovat podstatně výše.
"Je to složité, protože auto mohlo být mnohem rychlejší se správným vyvážením. Teď mi přijde, že jsme byli docela omezeni ve výkonnosti jen kvůli tomu, jak jsme byli v určitých místech svázáni. Některé tratě to zcela odhalily - jako Brazílie nebo Mexiko," popisuje pilot Williamsu, který po sezóně opustil jeho šéf Jost Capito i technický ředitel Francois-Xavier Demaison.
"Ale opravdu vím, co musíme s vozem udělat. Musíme ho zkrátka najít. Není to jednoduché, protože nestačí říct, že něco potřebujeme, a hned to budeme mít. Spousta korelace musí být správně. V továrně existuje mnoho oddělení, která se musí společně posunout tím správným směrem. A to je cílem pro zimu," pokračuje Albon.
Když loni stáj z Grove poznala, že nebude mít šanci ani na devátou příčku, ukončila vývoj FW44 předčasně, aby mohla dříve zahájit práce na voze pro sezónu 2023. S tím bude kromě Albona letos závodit Logan Sargeant, který vystřídal nekonkurenceschopného, byť bohatého Latifiho.
"Chci, abychom společně pracovali na urychlení vývoje. K tomu potřebujete, aby se také Logan dostal do tempa, pokud jde o jeho vývoj, a mohl poskytovat zpětnou vazbu a tlačit na to v oblastech, ve kterých to potřebujeme. Když dva lidé tlačí na stejnou věc, tak vzniká synergie. Týmu se dostává dobré dynamiky, když všichni táhneme za jeden provaz," dodává optimisticky Albon.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.