Alex Albon lituje, že se jeho týmu loni nepodařilo vyřešit potíže s vyvážením vozu a přijít na lepší nastavení, které by ho podstatně zrychlilo.
Thajský pilot se loni vrátil po jednoleté přestávce k závodění poté, co sezónu 2021 strávil v roli rezervního a vývojového pilota u Red Bullu. U Williamsu se po boku Nicholase Latifiho brzy vypracoval na jedničku, která vedla vývoj monopostu FW44.
V Miami vybojoval dva body, kromě toho skóroval také v Austrálii či v Belgii a za své výkony si napříč padokem vysloužil chválu. Ani to však nestačilo k posunu výše, Williams skončil mezi konstruktéry na poslední příčce. S vozem FW44 často nedokázal bojovat ani s týmy středu pole.
Největší slabinou jeho loňského auta byla příliš citlivá aerodynamika a s tím související nesnáze při jeho vyvažování. Nebýt toho, tak mohli podle Albona bojovat podstatně výše.
"Je to složité, protože auto mohlo být mnohem rychlejší se správným vyvážením. Teď mi přijde, že jsme byli docela omezeni ve výkonnosti jen kvůli tomu, jak jsme byli v určitých místech svázáni. Některé tratě to zcela odhalily - jako Brazílie nebo Mexiko," popisuje pilot Williamsu, který po sezóně opustil jeho šéf Jost Capito i technický ředitel Francois-Xavier Demaison.
"Ale opravdu vím, co musíme s vozem udělat. Musíme ho zkrátka najít. Není to jednoduché, protože nestačí říct, že něco potřebujeme, a hned to budeme mít. Spousta korelace musí být správně. V továrně existuje mnoho oddělení, která se musí společně posunout tím správným směrem. A to je cílem pro zimu," pokračuje Albon.
Když loni stáj z Grove poznala, že nebude mít šanci ani na devátou příčku, ukončila vývoj FW44 předčasně, aby mohla dříve zahájit práce na voze pro sezónu 2023. S tím bude kromě Albona letos závodit Logan Sargeant, který vystřídal nekonkurenceschopného, byť bohatého Latifiho.
"Chci, abychom společně pracovali na urychlení vývoje. K tomu potřebujete, aby se také Logan dostal do tempa, pokud jde o jeho vývoj, a mohl poskytovat zpětnou vazbu a tlačit na to v oblastech, ve kterých to potřebujeme. Když dva lidé tlačí na stejnou věc, tak vzniká synergie. Týmu se dostává dobré dynamiky, když všichni táhneme za jeden provaz," dodává optimisticky Albon.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.