Max Verstappen sezoně 2022 dominoval, není se proto co divit, že podle odborníků je nejlepším jezdcem zmíněného ročníku on. Kdo je ale druhým nejlepším pilotem sezony 2022? Nico Rosberg má v téhle otázce jasno.
Mistr světa z roku 2016 volí George Russella. Mladý Brit přestoupil před sezonou 2022 z Williamsu do Mercedesu a okamžitě prokázal svůj nesporný talent. Předváděl vyrovnané výkony, takřka nechyboval a v Brazílii získal své první vítězství ve Formuli 1.V rámci celkového pořadí šampionátu navíc zdolal Lewise Hamiltona.
„Ve svém prvním roce u Mercedesu předváděl skvělé výkony - byl konzistentní. Měl velmi těžké auto na řízení, ale stejně s ním byl prakticky pokaždé v elitní pětce. Mercedes se hlavně na začátku sezony snažil měnit nastavení, aby nalezli správný směr, ovšem i tak Russell předváděl kvalitní výkony," chválí Rosberg.
George navíc porazil Lewise Hamiltona, skalp sedminásobného šampiona je pro něj patrně tím nejcennějším ze sezony 2022. „Porazit Lewise... Už za to musíte Russella uznávat. Lewis má svoje dny, kdy je naprosto nedotknutelný a porazit se ho v celkovém pořadí šampionátu nevládne jen tak někdo," dodává Nico Rosberg.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.