Andreas Seidl rekapituluje sezónu 2022 z pohledu McLarenu, kterému čtyři roky šéfoval. I když nakonec nevybojoval čtvrtou příčku mezi konstruktéry, přesto si všímá spousty dobrých věcí.
"Když se nyní ohlédnu za sezónou, tak samozřejmě nezapomínám na těžký start, který jsme zažili v Bahrajnu, na problémy s brzdami. Ani z pohledu výkonnosti jsme nebyli na začátku nové éry Formule 1 tam, kde bychom chtěli - v podstatě jsme se nacházeli v zadní části pole," uznává Seidl, jenž od nového roku přestupuje k Sauberu na pozici výkonného ředitele.
"Ale pak rozhodně spatřuji spoustu pozitiv, protože když hodnotím reakci týmu, jak se probojovával zpět, když se podívám na vyvinuté díly, které jsme nasazovali na auto a které nás znovu dostaly do pozice, abychom bojovali o 4. místo s velmi silným týmem Alpine, tak jde samozřejmě o něco velmi pozitivního," pokračuje odstupující šéf McLarenu.
Svůj tým chválí za konzistentně výtečnou práci v boxech, kdy letos celkově zaostali pouze za Red Bullem, přičemž v Mexiku předvedli dokonce nejrychlejší zastávku celé sezóny (ve 44. kole přezuli Daniela Ricciarda za 1,98 sekundy).
Oceňuje také pokračující průběh prací na novém aerodynamickém tunelu a na simulátoru, které budou připraveny pro kalibraci na počátku příštího roku, o něco dříve než v případě Aston Martinu, jenž také buduje nová zařízení.
"Myslím, že souběžně s čistým vývojem vozu probíhala celá řada dalších velmi pozitivních věcí, které nám zkrátka dodaly důvěru, že jsme jako tým učinili další krok," pokračuje 46letý německý inženýr a manažer, jenž v minulosti vedl také hybridní program Porsche LMP1.
I když se rozhodl přejít ke konkurenci na místo uvolněné Fredericem Vasseurem, tak věří, že McLarenu dosáhne v příští sezóně dalšího pokroku: "Když se podíváte na provozní věci jako jsou zastávky v boxech, učinili jsme opět velký pokrok kupředu. Zpět v továrně šlapeme na plný plyn se všemi infrastrukturními projekty, jež by měly být všechny dokončeny někdy příští rok."
But the fastest stop of the year went to @McLarenF1, who kitted out @danielricciardo in just 1.98s in Mexico - the only sub-2 second stop of the year 🤯🥇#F1 #MomentsThatDeliver @DHL_Motorsports pic.twitter.com/0MnWrSPiVd
— Formula 1 (@F1) December 9, 2022"Snad McLaren dostanou do dobré pozice, aby dokázal udělat další pokroky, které má za cíl, aby mohl bojovat s těmi týmy, jež jsou momentálně před ním," přeje si Seidl, jehož post šéfa týmu převezme Andrea Stella.
McLaren do nové sezóny vstoupí také s novou jezdeckou sestavou: Daniela Ricciarda přestupujícího k Red Bull nahradí nováček Oscar Piastri, kterému se v předchozích letech podařilo ovládnout šampionáty Formule 3 a Formule 2.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.