Andreas Seidl rekapituluje sezónu 2022 z pohledu McLarenu, kterému čtyři roky šéfoval. I když nakonec nevybojoval čtvrtou příčku mezi konstruktéry, přesto si všímá spousty dobrých věcí.
"Když se nyní ohlédnu za sezónou, tak samozřejmě nezapomínám na těžký start, který jsme zažili v Bahrajnu, na problémy s brzdami. Ani z pohledu výkonnosti jsme nebyli na začátku nové éry Formule 1 tam, kde bychom chtěli - v podstatě jsme se nacházeli v zadní části pole," uznává Seidl, jenž od nového roku přestupuje k Sauberu na pozici výkonného ředitele.
"Ale pak rozhodně spatřuji spoustu pozitiv, protože když hodnotím reakci týmu, jak se probojovával zpět, když se podívám na vyvinuté díly, které jsme nasazovali na auto a které nás znovu dostaly do pozice, abychom bojovali o 4. místo s velmi silným týmem Alpine, tak jde samozřejmě o něco velmi pozitivního," pokračuje odstupující šéf McLarenu.
Svůj tým chválí za konzistentně výtečnou práci v boxech, kdy letos celkově zaostali pouze za Red Bullem, přičemž v Mexiku předvedli dokonce nejrychlejší zastávku celé sezóny (ve 44. kole přezuli Daniela Ricciarda za 1,98 sekundy).
Oceňuje také pokračující průběh prací na novém aerodynamickém tunelu a na simulátoru, které budou připraveny pro kalibraci na počátku příštího roku, o něco dříve než v případě Aston Martinu, jenž také buduje nová zařízení.
"Myslím, že souběžně s čistým vývojem vozu probíhala celá řada dalších velmi pozitivních věcí, které nám zkrátka dodaly důvěru, že jsme jako tým učinili další krok," pokračuje 46letý německý inženýr a manažer, jenž v minulosti vedl také hybridní program Porsche LMP1.
I když se rozhodl přejít ke konkurenci na místo uvolněné Fredericem Vasseurem, tak věří, že McLarenu dosáhne v příští sezóně dalšího pokroku: "Když se podíváte na provozní věci jako jsou zastávky v boxech, učinili jsme opět velký pokrok kupředu. Zpět v továrně šlapeme na plný plyn se všemi infrastrukturními projekty, jež by měly být všechny dokončeny někdy příští rok."
But the fastest stop of the year went to @McLarenF1, who kitted out @danielricciardo in just 1.98s in Mexico - the only sub-2 second stop of the year 🤯🥇#F1 #MomentsThatDeliver @DHL_Motorsports pic.twitter.com/0MnWrSPiVd
— Formula 1 (@F1) December 9, 2022"Snad McLaren dostanou do dobré pozice, aby dokázal udělat další pokroky, které má za cíl, aby mohl bojovat s těmi týmy, jež jsou momentálně před ním," přeje si Seidl, jehož post šéfa týmu převezme Andrea Stella.
McLaren do nové sezóny vstoupí také s novou jezdeckou sestavou: Daniela Ricciarda přestupujícího k Red Bull nahradí nováček Oscar Piastri, kterému se v předchozích letech podařilo ovládnout šampionáty Formule 3 a Formule 2.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.