Ještě před pár měsíci se zdálo, že Red Bull bude na vývoji pohonných jednotek spolupracovat s Porsche, jenže tahle dohoda nakonec padla. Teď to vypadá, že by k Red Bullu mohl zamířit jiný velký hráč automobilového průmyslu.
Jde o americký Ford. Obě značky už společně spolupracují ve WRC, kde je Red Bull hlavním sponzorem Fordu a jeho loga zaujímají na britských vozech významnou roli. Nevýhodou Fordu je ovšem absence zkušeností s hybridními pohonnými jednotkami, které se ve Formuli 1 používají. V tomto úhlu pohledu mělo Porsche nespornou výhodu.
Ta tkvěla zejména z účasti ve WEC - tedy vytrvalostním mistrovství světa, kde Porsche slavilo celou řadu úspěchů. Německá automobilka se navíc do šampionátu počínaje sezonou 2023 vrací, Její novou zbraní bude prototyp označený Porsche 963, který ve svých útrobách ponese hybridní pohonnou jednotkou.
Takové zkušenosti Ford nemá. Na druhou stranu by se mohl podílet na financování motorů s dílny Red Bullu, za což by se jeho loga dostala na vozy rudých býků. Navíc by Red Bull posílil svoji pozici na americkém trhu, kde Ford hraje důležitou roli. Vyloučená však není ani opětovná spolupráce s Hondou, zvlášť když Japonci podle zákulisních informací uvažují o oficiálním návratu do královny motorsportu.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.