Ještě před pár měsíci se zdálo, že Red Bull bude na vývoji pohonných jednotek spolupracovat s Porsche, jenže tahle dohoda nakonec padla. Teď to vypadá, že by k Red Bullu mohl zamířit jiný velký hráč automobilového průmyslu.
Jde o americký Ford. Obě značky už společně spolupracují ve WRC, kde je Red Bull hlavním sponzorem Fordu a jeho loga zaujímají na britských vozech významnou roli. Nevýhodou Fordu je ovšem absence zkušeností s hybridními pohonnými jednotkami, které se ve Formuli 1 používají. V tomto úhlu pohledu mělo Porsche nespornou výhodu.
Ta tkvěla zejména z účasti ve WEC - tedy vytrvalostním mistrovství světa, kde Porsche slavilo celou řadu úspěchů. Německá automobilka se navíc do šampionátu počínaje sezonou 2023 vrací, Její novou zbraní bude prototyp označený Porsche 963, který ve svých útrobách ponese hybridní pohonnou jednotkou.
Takové zkušenosti Ford nemá. Na druhou stranu by se mohl podílet na financování motorů s dílny Red Bullu, za což by se jeho loga dostala na vozy rudých býků. Navíc by Red Bull posílil svoji pozici na americkém trhu, kde Ford hraje důležitou roli. Vyloučená však není ani opětovná spolupráce s Hondou, zvlášť když Japonci podle zákulisních informací uvažují o oficiálním návratu do královny motorsportu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.