Bývalý prezident Scuderie Luca di Montezemolo je znepokojen situací, která nastala po odchodu Mattii Binotta. Podle zákulisních informací se zkušení šéfové týmů na uvolněné místo do Itálie moc nehrnou.
Mezi kandidáty na volnou pozici byl zmiňován Frederic Vasseur z Alfy Romeo, ten ale podle německých médií nabídku Ferrari odmítl. Podle zákulisních informací se podobně zachovali také Christian Horner z Red Bullu či Andreas Seidl z McLarenu. "Nevím, co je pravdy na těch povídačkách, ale vím to, že nejde nikam," potvrzuje o Seidlovi Zak Brown.
Není divu, šéf závodní stáje z Maranella není v Itálii nic jednoduchého. Předseda správní rady Ferrari John Elkann má proto nyní pracovat na plánu, podle kterého by tým řídili tři šéfové: vedoucí ředitel, šéf týmu a technický ředitel.
"Je jasné, že byl pod ohromným tlakem. Jako šéf Ferrari musíte mít raději dobrou smlouvu kvůli svému odchodu. Nyní se zřejmě stalo to nevyhnutelné, držel se však déle, než jsem si myslel," uvedl například o Binottovi šéf Mercedesu Toto Wolff. Odmítá však, že by Švýcar mohl zakončit u nich, protože "mezi námi bylo za posledních pár let rozbito příliš mnoho porcelánu."
Montezemolovi, který italskou stáje vedl jako prezident do roku 2014, tento vývoj dělá starosti: "Je mi líto té situace u Ferrari a dělá mi to starosti. V takových okamžicích raději nic nekomentuji, protože se o Ferrari opravdu zajímám - kromě toho, že na mě působí jako společnost bez lídra."
Ferrari v zákulisí intenzívně jedná o nástupci Binotta, konkrétní jméno se podle jeho oficiálního prohlášení máme dozvědět do Vánoc, popř. po novém roce. Vzniká však otázka, zda bylo opravdu nutné po letošní sezóně Binotta vyhazovat.
"Musel bych o tom vědět více, abych to mohl dobře posoudit. Mě je jasné to, že je zapotřebí změnit strategii. Ale když máte tak rychlé auto, nemusíte sahat po drastických opatřeních," uvedl například legenda F1 Mario Andretti, který kdysi u Ferrari působil.
"Mám o Binottovi pozitivní mínění a myslím si, že měl zůstat. S F1-75 ostal na asfalt konkurenceschopný a pokročilý stroj. Je velmi dobrý inženýrem, ale jako šéf týmu stále potřebuje určité zkušenosti. Nicméně věřím, že by se s časem neustále zlepšoval. Našel bych způsob, jak jej udržet v týmu. V technické oblasti cíle opravdu plnil," přidává se bývalý šéf Ferrari Cesare Fiorio.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.