Bývalý prezident Scuderie Luca di Montezemolo je znepokojen situací, která nastala po odchodu Mattii Binotta. Podle zákulisních informací se zkušení šéfové týmů na uvolněné místo do Itálie moc nehrnou.
Mezi kandidáty na volnou pozici byl zmiňován Frederic Vasseur z Alfy Romeo, ten ale podle německých médií nabídku Ferrari odmítl. Podle zákulisních informací se podobně zachovali také Christian Horner z Red Bullu či Andreas Seidl z McLarenu. "Nevím, co je pravdy na těch povídačkách, ale vím to, že nejde nikam," potvrzuje o Seidlovi Zak Brown.
Není divu, šéf závodní stáje z Maranella není v Itálii nic jednoduchého. Předseda správní rady Ferrari John Elkann má proto nyní pracovat na plánu, podle kterého by tým řídili tři šéfové: vedoucí ředitel, šéf týmu a technický ředitel.
"Je jasné, že byl pod ohromným tlakem. Jako šéf Ferrari musíte mít raději dobrou smlouvu kvůli svému odchodu. Nyní se zřejmě stalo to nevyhnutelné, držel se však déle, než jsem si myslel," uvedl například o Binottovi šéf Mercedesu Toto Wolff. Odmítá však, že by Švýcar mohl zakončit u nich, protože "mezi námi bylo za posledních pár let rozbito příliš mnoho porcelánu."
Montezemolovi, který italskou stáje vedl jako prezident do roku 2014, tento vývoj dělá starosti: "Je mi líto té situace u Ferrari a dělá mi to starosti. V takových okamžicích raději nic nekomentuji, protože se o Ferrari opravdu zajímám - kromě toho, že na mě působí jako společnost bez lídra."
Ferrari v zákulisí intenzívně jedná o nástupci Binotta, konkrétní jméno se podle jeho oficiálního prohlášení máme dozvědět do Vánoc, popř. po novém roce. Vzniká však otázka, zda bylo opravdu nutné po letošní sezóně Binotta vyhazovat.
"Musel bych o tom vědět více, abych to mohl dobře posoudit. Mě je jasné to, že je zapotřebí změnit strategii. Ale když máte tak rychlé auto, nemusíte sahat po drastických opatřeních," uvedl například legenda F1 Mario Andretti, který kdysi u Ferrari působil.
"Mám o Binottovi pozitivní mínění a myslím si, že měl zůstat. S F1-75 ostal na asfalt konkurenceschopný a pokročilý stroj. Je velmi dobrý inženýrem, ale jako šéf týmu stále potřebuje určité zkušenosti. Nicméně věřím, že by se s časem neustále zlepšoval. Našel bych způsob, jak jej udržet v týmu. V technické oblasti cíle opravdu plnil," přidává se bývalý šéf Ferrari Cesare Fiorio.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.