Bývalý prezident Scuderie Luca di Montezemolo je znepokojen situací, která nastala po odchodu Mattii Binotta. Podle zákulisních informací se zkušení šéfové týmů na uvolněné místo do Itálie moc nehrnou.
Mezi kandidáty na volnou pozici byl zmiňován Frederic Vasseur z Alfy Romeo, ten ale podle německých médií nabídku Ferrari odmítl. Podle zákulisních informací se podobně zachovali také Christian Horner z Red Bullu či Andreas Seidl z McLarenu. "Nevím, co je pravdy na těch povídačkách, ale vím to, že nejde nikam," potvrzuje o Seidlovi Zak Brown.
Není divu, šéf závodní stáje z Maranella není v Itálii nic jednoduchého. Předseda správní rady Ferrari John Elkann má proto nyní pracovat na plánu, podle kterého by tým řídili tři šéfové: vedoucí ředitel, šéf týmu a technický ředitel.
"Je jasné, že byl pod ohromným tlakem. Jako šéf Ferrari musíte mít raději dobrou smlouvu kvůli svému odchodu. Nyní se zřejmě stalo to nevyhnutelné, držel se však déle, než jsem si myslel," uvedl například o Binottovi šéf Mercedesu Toto Wolff. Odmítá však, že by Švýcar mohl zakončit u nich, protože "mezi námi bylo za posledních pár let rozbito příliš mnoho porcelánu."
Montezemolovi, který italskou stáje vedl jako prezident do roku 2014, tento vývoj dělá starosti: "Je mi líto té situace u Ferrari a dělá mi to starosti. V takových okamžicích raději nic nekomentuji, protože se o Ferrari opravdu zajímám - kromě toho, že na mě působí jako společnost bez lídra."
Ferrari v zákulisí intenzívně jedná o nástupci Binotta, konkrétní jméno se podle jeho oficiálního prohlášení máme dozvědět do Vánoc, popř. po novém roce. Vzniká však otázka, zda bylo opravdu nutné po letošní sezóně Binotta vyhazovat.
"Musel bych o tom vědět více, abych to mohl dobře posoudit. Mě je jasné to, že je zapotřebí změnit strategii. Ale když máte tak rychlé auto, nemusíte sahat po drastických opatřeních," uvedl například legenda F1 Mario Andretti, který kdysi u Ferrari působil.
"Mám o Binottovi pozitivní mínění a myslím si, že měl zůstat. S F1-75 ostal na asfalt konkurenceschopný a pokročilý stroj. Je velmi dobrý inženýrem, ale jako šéf týmu stále potřebuje určité zkušenosti. Nicméně věřím, že by se s časem neustále zlepšoval. Našel bych způsob, jak jej udržet v týmu. V technické oblasti cíle opravdu plnil," přidává se bývalý šéf Ferrari Cesare Fiorio.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.