Stáj Alpine umožnila Fernandovi Alonsovi navzdory platnému kontraktu včera testovat s Aston Martinem. Jaké byly jeho dojmy po svezení s novým monopostem?
Španěl v červenci všechny překvapil, když oznámil, že po dvou letech opustí Alpine a zamíří k Aston Martinu místo Sebastiana Vettela. Současný zaměstnavatel mu vyšel vstříc a umožnil mu první jízdy se soupeřovým vozem již během včerejšího testu pneumatik v Abú Zabí.
41letý rodák z Ovieda ujel 97 kol a zajel čas 1:26,312, který byl dopoledne třetí nejrychlejší. Poté monopost AMR22 předal svému budoucímu stájovému kolegovi Lancemu Strollovi, jenž dokázal z jeho času ubrat ještě 5 setin.
Jaké byly po včerejšku Alonsovy dojmy? "Byl jsem vším příjemně překvapený," popisuje španělský pilot atmosféru v týmu kanadského miliardáře Lawrence Strolla, který jej chce dostat na špici startovního roštu.
"Tohle auto se zdaleka neblíží tomu, s nímž budeme jezdit příští rok... Prožili tady rozhodně velmi dobrý víkend. Sebastian [Vettel] se kvalifikoval přede mnou, takže si nemyslím, že by mezi Aston Martinem a Alpine byl o víkendu velký rozdíl," pokračuje Španěl.
"Auto se v podstatě chovalo stejně, cítil jsem velmi konkurenceschopný vůz. Oba Aston Martiny skončily na bodech, takže jde mimochodem o dobré auto," hodnotí Alonso po víkendovém závodě, ze kterého musel odstoupit kvůli technické závadě (únik vody).
Na otázku, jestli je po testu stále stejně optimistický jako dříve, pilot odpověděl: "Ne, jsem teď mnohem víc optimističtější. Když jsem podepsal s Aston Martinem, byl jsem na 90 % spokojený. Když se začali zlepšovat a sezónu zakončili dobře, byl jsem na 100 % a nyní jsem na více než 100 %," usmívá se zkušený jezdec, který v F1 debutoval v roce 2001.
Poté, co ho letos sužovaly potíže s technikou, jej velmi těší také spolehlivost pohonné jednotky Mercedes: "Když mi včera večer řekli, kolik má motor najeto, měl jsem trochu starosti, protože podle mých standardů to bylo trochu moc vysoké číslo. Odjeli jsme však bez problémů 97 kol, což je rozhodně výjimečné."
Hello, Fernando. pic.twitter.com/Mfwi66ID5J
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) November 22, 2022#F1 #AbuDhabiTest Distance (in km) run today by teams 📊: pic.twitter.com/MLOnBz9nuK
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 22, 2022Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.