Stáj Alpine umožnila Fernandovi Alonsovi navzdory platnému kontraktu včera testovat s Aston Martinem. Jaké byly jeho dojmy po svezení s novým monopostem?
Španěl v červenci všechny překvapil, když oznámil, že po dvou letech opustí Alpine a zamíří k Aston Martinu místo Sebastiana Vettela. Současný zaměstnavatel mu vyšel vstříc a umožnil mu první jízdy se soupeřovým vozem již během včerejšího testu pneumatik v Abú Zabí.
41letý rodák z Ovieda ujel 97 kol a zajel čas 1:26,312, který byl dopoledne třetí nejrychlejší. Poté monopost AMR22 předal svému budoucímu stájovému kolegovi Lancemu Strollovi, jenž dokázal z jeho času ubrat ještě 5 setin.
Jaké byly po včerejšku Alonsovy dojmy? "Byl jsem vším příjemně překvapený," popisuje španělský pilot atmosféru v týmu kanadského miliardáře Lawrence Strolla, který jej chce dostat na špici startovního roštu.
"Tohle auto se zdaleka neblíží tomu, s nímž budeme jezdit příští rok... Prožili tady rozhodně velmi dobrý víkend. Sebastian [Vettel] se kvalifikoval přede mnou, takže si nemyslím, že by mezi Aston Martinem a Alpine byl o víkendu velký rozdíl," pokračuje Španěl.
"Auto se v podstatě chovalo stejně, cítil jsem velmi konkurenceschopný vůz. Oba Aston Martiny skončily na bodech, takže jde mimochodem o dobré auto," hodnotí Alonso po víkendovém závodě, ze kterého musel odstoupit kvůli technické závadě (únik vody).
Na otázku, jestli je po testu stále stejně optimistický jako dříve, pilot odpověděl: "Ne, jsem teď mnohem víc optimističtější. Když jsem podepsal s Aston Martinem, byl jsem na 90 % spokojený. Když se začali zlepšovat a sezónu zakončili dobře, byl jsem na 100 % a nyní jsem na více než 100 %," usmívá se zkušený jezdec, který v F1 debutoval v roce 2001.
Poté, co ho letos sužovaly potíže s technikou, jej velmi těší také spolehlivost pohonné jednotky Mercedes: "Když mi včera večer řekli, kolik má motor najeto, měl jsem trochu starosti, protože podle mých standardů to bylo trochu moc vysoké číslo. Odjeli jsme však bez problémů 97 kol, což je rozhodně výjimečné."
Hello, Fernando. pic.twitter.com/Mfwi66ID5J
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) November 22, 2022#F1 #AbuDhabiTest Distance (in km) run today by teams 📊: pic.twitter.com/MLOnBz9nuK
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 22, 2022Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.