Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem
První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem, foto: Formula1.com
Petr Hlawiczka 23. listopadu 2022 06:00
Sdílej:

Stáj Alpine umožnila Fernandovi Alonsovi navzdory platnému kontraktu včera testovat s Aston Martinem. Jaké byly jeho dojmy po svezení s novým monopostem?

Španěl v červenci všechny překvapil, když oznámil, že po dvou letech opustí Alpine a zamíří k Aston Martinu místo Sebastiana Vettela. Současný zaměstnavatel mu vyšel vstříc a umožnil mu první jízdy se soupeřovým vozem již během včerejšího testu pneumatik v Abú Zabí.

41letý rodák z Ovieda ujel 97 kol a zajel čas 1:26,312, který byl dopoledne třetí nejrychlejší. Poté monopost AMR22 předal svému budoucímu stájovému kolegovi Lancemu Strollovi, jenž dokázal z jeho času ubrat ještě 5 setin.

Jaké byly po včerejšku Alonsovy dojmy? "Byl jsem vším příjemně překvapený," popisuje španělský pilot atmosféru v týmu kanadského miliardáře Lawrence Strolla, který jej chce dostat na špici startovního roštu.

"Tohle auto se zdaleka neblíží tomu, s nímž budeme jezdit příští rok... Prožili tady rozhodně velmi dobrý víkend. Sebastian [Vettel] se kvalifikoval přede mnou, takže si nemyslím, že by mezi Aston Martinem a Alpine byl o víkendu velký rozdíl," pokračuje Španěl.

"Auto se v podstatě chovalo stejně, cítil jsem velmi konkurenceschopný vůz. Oba Aston Martiny skončily na bodech, takže jde mimochodem o dobré auto," hodnotí Alonso po víkendovém závodě, ze kterého musel odstoupit kvůli technické závadě (únik vody).

Na otázku, jestli je po testu stále stejně optimistický jako dříve, pilot odpověděl: "Ne, jsem teď mnohem víc optimističtější. Když jsem podepsal s Aston Martinem, byl jsem na 90 % spokojený. Když se začali zlepšovat a sezónu zakončili dobře, byl jsem na 100 % a nyní jsem na více než 100 %," usmívá se zkušený jezdec, který v F1 debutoval v roce 2001.

Poté, co ho letos sužovaly potíže s technikou, jej velmi těší také spolehlivost pohonné jednotky Mercedes: "Když mi včera večer řekli, kolik má motor najeto, měl jsem trochu starosti, protože podle mých standardů to bylo trochu moc vysoké číslo. Odjeli jsme však bez problémů 97 kol, což je rozhodně výjimečné."

Hello, Fernando. pic.twitter.com/Mfwi66ID5J

— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) November 22, 2022

#F1 #AbuDhabiTest Distance (in km) run today by teams 📊: pic.twitter.com/MLOnBz9nuK

— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 22, 2022
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.