Stáj Alpine umožnila Fernandovi Alonsovi navzdory platnému kontraktu včera testovat s Aston Martinem. Jaké byly jeho dojmy po svezení s novým monopostem?
Španěl v červenci všechny překvapil, když oznámil, že po dvou letech opustí Alpine a zamíří k Aston Martinu místo Sebastiana Vettela. Současný zaměstnavatel mu vyšel vstříc a umožnil mu první jízdy se soupeřovým vozem již během včerejšího testu pneumatik v Abú Zabí.
41letý rodák z Ovieda ujel 97 kol a zajel čas 1:26,312, který byl dopoledne třetí nejrychlejší. Poté monopost AMR22 předal svému budoucímu stájovému kolegovi Lancemu Strollovi, jenž dokázal z jeho času ubrat ještě 5 setin.
Jaké byly po včerejšku Alonsovy dojmy? "Byl jsem vším příjemně překvapený," popisuje španělský pilot atmosféru v týmu kanadského miliardáře Lawrence Strolla, který jej chce dostat na špici startovního roštu.
"Tohle auto se zdaleka neblíží tomu, s nímž budeme jezdit příští rok... Prožili tady rozhodně velmi dobrý víkend. Sebastian [Vettel] se kvalifikoval přede mnou, takže si nemyslím, že by mezi Aston Martinem a Alpine byl o víkendu velký rozdíl," pokračuje Španěl.
"Auto se v podstatě chovalo stejně, cítil jsem velmi konkurenceschopný vůz. Oba Aston Martiny skončily na bodech, takže jde mimochodem o dobré auto," hodnotí Alonso po víkendovém závodě, ze kterého musel odstoupit kvůli technické závadě (únik vody).
Na otázku, jestli je po testu stále stejně optimistický jako dříve, pilot odpověděl: "Ne, jsem teď mnohem víc optimističtější. Když jsem podepsal s Aston Martinem, byl jsem na 90 % spokojený. Když se začali zlepšovat a sezónu zakončili dobře, byl jsem na 100 % a nyní jsem na více než 100 %," usmívá se zkušený jezdec, který v F1 debutoval v roce 2001.
Poté, co ho letos sužovaly potíže s technikou, jej velmi těší také spolehlivost pohonné jednotky Mercedes: "Když mi včera večer řekli, kolik má motor najeto, měl jsem trochu starosti, protože podle mých standardů to bylo trochu moc vysoké číslo. Odjeli jsme však bez problémů 97 kol, což je rozhodně výjimečné."
Hello, Fernando. pic.twitter.com/Mfwi66ID5J
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) November 22, 2022#F1 #AbuDhabiTest Distance (in km) run today by teams 📊: pic.twitter.com/MLOnBz9nuK
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) November 22, 2022Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.