INTERLAGOS - STARTOVNÍ ROŠT GP BRAZÍLIE; Sprinterský závod dnes určil pořadí nedělní velké ceny. Ovládl jej pilot Mercedesu George Russell před Carlosem Sainzem s Ferrari. A jak dle simulací vypadá ideální strategie?
Španěl však bude potrestán odsunem o pět míst dozadu za nasazení již 6. spalovacího motoru, povoleny jsou přitom jen 3 na sezónu. Do první řady se tak ke svému týmovému kolegovi posune Lewis Hamilton.
Po závodě dostal dodatečný trest Fernando Alonso za náraz do Estebana Ocona na rovince podél boxů. Podle komisařů šlo "zcela o jeho chybu" a k jeho času přičetli 5 sekund, kvůli kterým se propadl z 15. na 18. místo.
Oconovi monopost po dojezdu do cíle začal hořet, proto mu Alpine vyměnilo pohonnou jednotku. Nedostal však zcela novou, ale už použitou, proto odstartuje bez penalizace ze 17. místa. Poškozené součásti jeho šasi byly také vyměněny.
AlphaTauri se před závodem rozhodla, že vymění Cunodovi podlahu, nos s předním křídlem i zadní křídlo, ovšem vše odlišné specifikace, než s kterou se kvalifikoval. Japonec proto musí startovat z boxové uličky.
StrategieVe Velké ceně Brazílie se očekává, že piloti pojedou na dvě zastávky: buď po prvním stintu na měkké směsi nasadí dvakrát středně-tvrdou nebo pro poslední stint zvolí opět měkkou - prostřední část si v tomto případě budou muset o 3 - 4 kola prodloužit.
Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí je rozdíl ve výši 0,3 sekundy na kolo, tvrdá směs je o dalších 0,7 s/kolo pomalejší - celkový rozdíl mezi C2 a C4 směsí tedy dosahuje jednu sekundu na kolo.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.