INTERLAGOS - STARTOVNÍ ROŠT GP BRAZÍLIE; Sprinterský závod dnes určil pořadí nedělní velké ceny. Ovládl jej pilot Mercedesu George Russell před Carlosem Sainzem s Ferrari. A jak dle simulací vypadá ideální strategie?
Španěl však bude potrestán odsunem o pět míst dozadu za nasazení již 6. spalovacího motoru, povoleny jsou přitom jen 3 na sezónu. Do první řady se tak ke svému týmovému kolegovi posune Lewis Hamilton.
Po závodě dostal dodatečný trest Fernando Alonso za náraz do Estebana Ocona na rovince podél boxů. Podle komisařů šlo "zcela o jeho chybu" a k jeho času přičetli 5 sekund, kvůli kterým se propadl z 15. na 18. místo.
Oconovi monopost po dojezdu do cíle začal hořet, proto mu Alpine vyměnilo pohonnou jednotku. Nedostal však zcela novou, ale už použitou, proto odstartuje bez penalizace ze 17. místa. Poškozené součásti jeho šasi byly také vyměněny.
AlphaTauri se před závodem rozhodla, že vymění Cunodovi podlahu, nos s předním křídlem i zadní křídlo, ovšem vše odlišné specifikace, než s kterou se kvalifikoval. Japonec proto musí startovat z boxové uličky.
StrategieVe Velké ceně Brazílie se očekává, že piloti pojedou na dvě zastávky: buď po prvním stintu na měkké směsi nasadí dvakrát středně-tvrdou nebo pro poslední stint zvolí opět měkkou - prostřední část si v tomto případě budou muset o 3 - 4 kola prodloužit.
Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí je rozdíl ve výši 0,3 sekundy na kolo, tvrdá směs je o dalších 0,7 s/kolo pomalejší - celkový rozdíl mezi C2 a C4 směsí tedy dosahuje jednu sekundu na kolo.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.