INTERLAGOS - STARTOVNÍ ROŠT GP BRAZÍLIE; Sprinterský závod dnes určil pořadí nedělní velké ceny. Ovládl jej pilot Mercedesu George Russell před Carlosem Sainzem s Ferrari. A jak dle simulací vypadá ideální strategie?
Španěl však bude potrestán odsunem o pět míst dozadu za nasazení již 6. spalovacího motoru, povoleny jsou přitom jen 3 na sezónu. Do první řady se tak ke svému týmovému kolegovi posune Lewis Hamilton.
Po závodě dostal dodatečný trest Fernando Alonso za náraz do Estebana Ocona na rovince podél boxů. Podle komisařů šlo "zcela o jeho chybu" a k jeho času přičetli 5 sekund, kvůli kterým se propadl z 15. na 18. místo.
Oconovi monopost po dojezdu do cíle začal hořet, proto mu Alpine vyměnilo pohonnou jednotku. Nedostal však zcela novou, ale už použitou, proto odstartuje bez penalizace ze 17. místa. Poškozené součásti jeho šasi byly také vyměněny.
AlphaTauri se před závodem rozhodla, že vymění Cunodovi podlahu, nos s předním křídlem i zadní křídlo, ovšem vše odlišné specifikace, než s kterou se kvalifikoval. Japonec proto musí startovat z boxové uličky.
StrategieVe Velké ceně Brazílie se očekává, že piloti pojedou na dvě zastávky: buď po prvním stintu na měkké směsi nasadí dvakrát středně-tvrdou nebo pro poslední stint zvolí opět měkkou - prostřední část si v tomto případě budou muset o 3 - 4 kola prodloužit.
Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí je rozdíl ve výši 0,3 sekundy na kolo, tvrdá směs je o dalších 0,7 s/kolo pomalejší - celkový rozdíl mezi C2 a C4 směsí tedy dosahuje jednu sekundu na kolo.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.