INTERLAGOS - STARTOVNÍ ROŠT GP BRAZÍLIE; Sprinterský závod dnes určil pořadí nedělní velké ceny. Ovládl jej pilot Mercedesu George Russell před Carlosem Sainzem s Ferrari. A jak dle simulací vypadá ideální strategie?
Španěl však bude potrestán odsunem o pět míst dozadu za nasazení již 6. spalovacího motoru, povoleny jsou přitom jen 3 na sezónu. Do první řady se tak ke svému týmovému kolegovi posune Lewis Hamilton.
Po závodě dostal dodatečný trest Fernando Alonso za náraz do Estebana Ocona na rovince podél boxů. Podle komisařů šlo "zcela o jeho chybu" a k jeho času přičetli 5 sekund, kvůli kterým se propadl z 15. na 18. místo.
Oconovi monopost po dojezdu do cíle začal hořet, proto mu Alpine vyměnilo pohonnou jednotku. Nedostal však zcela novou, ale už použitou, proto odstartuje bez penalizace ze 17. místa. Poškozené součásti jeho šasi byly také vyměněny.
AlphaTauri se před závodem rozhodla, že vymění Cunodovi podlahu, nos s předním křídlem i zadní křídlo, ovšem vše odlišné specifikace, než s kterou se kvalifikoval. Japonec proto musí startovat z boxové uličky.
StrategieVe Velké ceně Brazílie se očekává, že piloti pojedou na dvě zastávky: buď po prvním stintu na měkké směsi nasadí dvakrát středně-tvrdou nebo pro poslední stint zvolí opět měkkou - prostřední část si v tomto případě budou muset o 3 - 4 kola prodloužit.
Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí je rozdíl ve výši 0,3 sekundy na kolo, tvrdá směs je o dalších 0,7 s/kolo pomalejší - celkový rozdíl mezi C2 a C4 směsí tedy dosahuje jednu sekundu na kolo.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.