Landovi Norrisovi není dobře, první den musel vynechat své mediální povinnosti a zůstat na hotelovém pokoji. Pokud se rychle nezotaví, do tréninku místo něj nastoupí Nyck de Vries.
McLaren včera potvrdil, že mladý britský pilot není novinářům k dispozici, protože se zotavuje z otravy z jídla. Včera se měl zúčastnit také oficiální tiskové konference před kamerami společně s Estebanem Oconem, Kevinem Magnussenem, Lancem Strollem a Maxem Verstappenem.
Tým věří, že návrat do kokpitu stihne. Víkend v Brazílii je pro něj zkomplikován tým, že kvůli sobotnímu sprintu se již dnes jede kvalifikace (ve 20 hodin našeho času) - druhý trénink je na programu zítra.
Pokud by se naplnil pesimističtější scénář, musel by McLaren nasadit některého z rezervních pilotů - podle týmu by šlo o Nycka de Vriese z Mercedesu.
Ten si odbyl úspěšný debut s Williamsem v Monze, kde zaskočil za Alexandera Albona po operaci, a hned získal první body v F1. Pro Holanďana by šlo již o pátý tým, za který letos nastoupil (svezl se již s Alpine, s Aston Martinem, Mercedesem a Williamsem).
Díky svému působivému debutu si vysloužil velký zájem napříč padokem, v příští sezóně bude závodit za stáj AlphaTauri společně s Jukim Cunodou, jehož týmový kolega Pierre Gasly míří k Alpine.
McLaren bojuje s Alpine o čtvrtou příčku v poháru konstruktérů. Do konce sezóny kromě Brazílie zbývá již jen Abú Zabí, podaří se mu stáhnout 7 bodů na svého soupeře?
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.