Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone se vyjádřil na adresu syna sedminásobného šampiona Michaela Schumachera. Mladý Mick podle něj po letošní sezóně o své místo u Haasu přijde.
Schumacher se v průběhu sezóny sice zlepšil, stále však zaostává za očekáváními. Letos rozbil několik aut a dosahované výsledky nejsou nejlepší, ztrácí i na svého týmového kolegu Kevina Magnussena, jenž zatím nasbíral dvakrát více bodů než Mick.
Proto se spekuluje, že jej po sezóně nahradí Nico Hülkenberg, kterému je už 35 let. Ecclestonea by to nepřekvapilo: "Není to o věku, ale o duševním rozpoložení. Podívejte se na Juana-Manuela Fangia: začínal ve věku, kdy to už dávno všichni zabalili."
Fangio začal v F1 závodit ve věku, ve kterém je nyní Lewis Hamilton. S podobným zápalem stále jezdí Fernando Alonso, kterému letos bylo 41 let, ale na jeho výkonech se věk moc nepodepisuje. Je lídrem Alpine a předčí i mnohem mladšího Estebana Ocona, smůlu však má na techniku. Po sezóně přestoupí k Aston Martinu, u kterého hodlá v F1 ještě pár let pokračovat.
Pokud jde o budoucnost 23letého Schumachera, má Ecclestone jasno: "Nemyslím si, že bude na roštu. Lidé byli zklamáni jeho výkonností. Nevíme, zda to bylo kvůli němu nebo kvůli týmu, ale je to samozřejmě těžké najít někoho, kdo by ho dostal do vítězného týmu. Protože v takovém momentálně není."
"Možná potřebuje zapomenou na F1 a soustředit se na jiné kategorie motorsportu. Jeho jméno je jeho největším břemenem, protože se snaží co nejlépe podle něj žít. A to jej dostává do všech těch jeho problémů. Proto by bylo lepší na F1 zapomenout a vyhrávat v jiné kategorii," domnívá se 92letý Brit.
Někteří Micka považují za příliš rozmazleného a chráněného managementem, kterému vévodí Sabine Kehmová, jež dlouhá léta zastupovala i jeho otce. "Cestujte s nimi a mluvte s nimi, když jsou na dně. Myslím, že takovou osobu potřebuje. Ale někteří ne. Pokud byste hodili Verstappena do moře, tak by přežil, i kdyby neuměl plavat," dodává Ecclestone.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.