Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone se vyjádřil na adresu syna sedminásobného šampiona Michaela Schumachera. Mladý Mick podle něj po letošní sezóně o své místo u Haasu přijde.
Schumacher se v průběhu sezóny sice zlepšil, stále však zaostává za očekáváními. Letos rozbil několik aut a dosahované výsledky nejsou nejlepší, ztrácí i na svého týmového kolegu Kevina Magnussena, jenž zatím nasbíral dvakrát více bodů než Mick.
Proto se spekuluje, že jej po sezóně nahradí Nico Hülkenberg, kterému je už 35 let. Ecclestonea by to nepřekvapilo: "Není to o věku, ale o duševním rozpoložení. Podívejte se na Juana-Manuela Fangia: začínal ve věku, kdy to už dávno všichni zabalili."
Fangio začal v F1 závodit ve věku, ve kterém je nyní Lewis Hamilton. S podobným zápalem stále jezdí Fernando Alonso, kterému letos bylo 41 let, ale na jeho výkonech se věk moc nepodepisuje. Je lídrem Alpine a předčí i mnohem mladšího Estebana Ocona, smůlu však má na techniku. Po sezóně přestoupí k Aston Martinu, u kterého hodlá v F1 ještě pár let pokračovat.
Pokud jde o budoucnost 23letého Schumachera, má Ecclestone jasno: "Nemyslím si, že bude na roštu. Lidé byli zklamáni jeho výkonností. Nevíme, zda to bylo kvůli němu nebo kvůli týmu, ale je to samozřejmě těžké najít někoho, kdo by ho dostal do vítězného týmu. Protože v takovém momentálně není."
"Možná potřebuje zapomenou na F1 a soustředit se na jiné kategorie motorsportu. Jeho jméno je jeho největším břemenem, protože se snaží co nejlépe podle něj žít. A to jej dostává do všech těch jeho problémů. Proto by bylo lepší na F1 zapomenout a vyhrávat v jiné kategorii," domnívá se 92letý Brit.
Někteří Micka považují za příliš rozmazleného a chráněného managementem, kterému vévodí Sabine Kehmová, jež dlouhá léta zastupovala i jeho otce. "Cestujte s nimi a mluvte s nimi, když jsou na dně. Myslím, že takovou osobu potřebuje. Ale někteří ne. Pokud byste hodili Verstappena do moře, tak by přežil, i kdyby neuměl plavat," dodává Ecclestone.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.