Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone se vyjádřil na adresu syna sedminásobného šampiona Michaela Schumachera. Mladý Mick podle něj po letošní sezóně o své místo u Haasu přijde.
Schumacher se v průběhu sezóny sice zlepšil, stále však zaostává za očekáváními. Letos rozbil několik aut a dosahované výsledky nejsou nejlepší, ztrácí i na svého týmového kolegu Kevina Magnussena, jenž zatím nasbíral dvakrát více bodů než Mick.
Proto se spekuluje, že jej po sezóně nahradí Nico Hülkenberg, kterému je už 35 let. Ecclestonea by to nepřekvapilo: "Není to o věku, ale o duševním rozpoložení. Podívejte se na Juana-Manuela Fangia: začínal ve věku, kdy to už dávno všichni zabalili."
Fangio začal v F1 závodit ve věku, ve kterém je nyní Lewis Hamilton. S podobným zápalem stále jezdí Fernando Alonso, kterému letos bylo 41 let, ale na jeho výkonech se věk moc nepodepisuje. Je lídrem Alpine a předčí i mnohem mladšího Estebana Ocona, smůlu však má na techniku. Po sezóně přestoupí k Aston Martinu, u kterého hodlá v F1 ještě pár let pokračovat.
Pokud jde o budoucnost 23letého Schumachera, má Ecclestone jasno: "Nemyslím si, že bude na roštu. Lidé byli zklamáni jeho výkonností. Nevíme, zda to bylo kvůli němu nebo kvůli týmu, ale je to samozřejmě těžké najít někoho, kdo by ho dostal do vítězného týmu. Protože v takovém momentálně není."
"Možná potřebuje zapomenou na F1 a soustředit se na jiné kategorie motorsportu. Jeho jméno je jeho největším břemenem, protože se snaží co nejlépe podle něj žít. A to jej dostává do všech těch jeho problémů. Proto by bylo lepší na F1 zapomenout a vyhrávat v jiné kategorii," domnívá se 92letý Brit.
Někteří Micka považují za příliš rozmazleného a chráněného managementem, kterému vévodí Sabine Kehmová, jež dlouhá léta zastupovala i jeho otce. "Cestujte s nimi a mluvte s nimi, když jsou na dně. Myslím, že takovou osobu potřebuje. Ale někteří ne. Pokud byste hodili Verstappena do moře, tak by přežil, i kdyby neuměl plavat," dodává Ecclestone.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.