Lewis Hamilton bude mít podle Helmuta Marka příští rok opět na to, aby bojoval s jejich jezdcem Maxem Verstappenem. Zároveň popisuje "idiotskou" situaci, kdy Red Bull musí stavět nový aerodynamický tunel.
Letos do sezóny vstoupilo ve výtečné formě Ferrari s Charlesem Leclecem, brzy jim ale došel dech a Max Verstappen předčasně získal svůj druhý mistrovský titul. Mercedes ke svému překvapení s novým vozem s ultra-úzkými bočnicemi konkurenceschopný nebyl. Příští rok však bude situace odlišná.
"Leclerc byl v kvalifikacích velmi silný, dělal však chyby. Hamilton podle mě bude v roce 2023 silnějším soupeřem v boji o titul. Má jasnou výhodu v podobě zkušeností, dokáže se neuvěřitelně dobře motivovat a jsem přesvědčen i o tom, že Mercedes příští rok postaví lepší auto," uvádí Marko.
Zlepšuje se podle něj ale i Verstappen: "Jezdí s větší sebedůvěrou než kdykoliv dříve, má lepší celkový přehled o závodu. Zároveň se z něj vyvinul pneumatikový kouzelník - na měkkých pneumatikách vydrží déle než jeho soupeři na tvrdších směsích."
"Ještě jsem nepoznal jeho limit. Naskočí do auta a hodně si věří už od prvního tréninku, od prvního kola. Když je mokro, jezdí v prvních kolech o dvě sekundy rychleji než zbytek pole," pochvaluje si odborný poradce Red Bullu svého svěřence.
"Potřebuje akorát velmi dobrou přilnavost vpředu. To, co dělá zadní část, na něj nemá takový vliv. To znervózňuje pouze jiné piloty. Na počátku sezóny jste mohli pozorovat, že byl Max stejně rychlý jako Pérez v autě, které nesedělo jeho stylu. Jakmile mu auto začalo vyhovovat, byl o půl sekundy rychlejší," poznamenává Marko.
Proč staví Red Bull nový aerodynamický tunel?Jeho tým nyní čeká velká investice přes 1,2 miliardy Kč do nového aerodynamického tunelu v nepříznivé době, kdy svět Formule 1 začíná klást větší důraz na počítačové simulace.
Red Bull v současné době využívá starý aerodynamický tunel, který zdědil při koupi Jaguaru v roce 2004. Nachází se v Bedfordu, kde dříve působil také tým Arrows - přibližně 30 km od sídla současného závodního týmu v Milton Keynes.
"Problém s naším aerodynamickým tunelem je ten, že jde o poválečnou stavbu, která byla založena Ministerstvem obrany a nemůže být zbourána, protože je na seznamu," stěžuje si odborný poradce Red Bullu, který v ní pod vedením konstruktéra Adriana Neweyho i tak odvádí výtečnou práci.
"Je šíleně dlouhá a není dobře zateplená, takže to nějakou dobu trvá, než se vyhřeje. A když je venku zima, tak to trvá ještě déle," popisuje Marko zařízení Red Bullu, v němž Británie za 2. světové války vyvíjela letadla.
"Proto stavíme nový aerodynamický tunelu v místě továrny. Je to idiotské, protože trend vývoje se přesouvá k CFD simulacím. A jde o dalších 50 milionů Eur. Budova už stojí, aerodynamický tunel se bude v ní nacházet, ale potrvá to ještě 2 - 3 roky, než bude všechno připraveno," dodává 79letý rodák z rakouského Grazu.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.