Ferrari vstoupilo do sezony skvěle. V některých závodech úvodní části šampionátu měla Scuderia dokonce nerychlejší vůz. Postupně ale začal dominovat Red Bull a na Ferrari se navíc dotahuje Mercedes. Právě kvůli tomu má Paul Di Resta o další osud tradiční stáje obavy.
Vzpomínáte si ještě na úvodní závod sezony v Bahrajnu? Ferrari v něm (i díky smůle Red Bullu) obsadilo double a zdálo se, že Maranello bude mít konečně reálnou šanci na boj o mistrovský titul. Jenže postupně přišly chyby týmu i jezdců a hlavně uvadající konkurenceschopnost. Zatímco ještě ve Francii mělo Ferrari reálnou šanci na vítězství, od letní přestávky červení tempu Red Bullu nestačí.
Max Verstappen si tak celkem v poklidu dojíždí pro jedno vítězství za druhým, ba co víc, na Ferrari se dokonce dotahuje Mercedes. Ten už má dnes dost možná co se týče závodní rychlosti lepší balík. Pro nejstarší stáj tedy jde o další bolestivou facku.
A hlavně nenaplněné naděje. „Naposledy měli reálnou šanci vyhrát v červenci. V Mexiku byl Mercedes jasně rychlejší, obávám se proto, jak to bude s vývojem Ferrari dál, byť existuje možnost, že práce na tomhle voze ukončili už dávno, když si uvědomili, že šampionát je ztracený," glosuje Paul Di Resta.
V Mexiku se intenzivně řešila nadmořská výška. Ta mohla být podle mnoha pozorovatelů zásadním problémem Ferrari. Paul Di Resta si to ale nemyslí. „Možná jim podmínky nesedly, ale pokud šlo jen o podmínky, proč na ně doplatili v takové míře jen oni? a motor? Alfa Romeo jezdí s motory Ferrari, přičemž Bottas měl nejlepší tempo za dlouhou dobu," poukazuje skotský pilot a zároveň televizní expert.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.