Ferrari vstoupilo do sezony skvěle. V některých závodech úvodní části šampionátu měla Scuderia dokonce nerychlejší vůz. Postupně ale začal dominovat Red Bull a na Ferrari se navíc dotahuje Mercedes. Právě kvůli tomu má Paul Di Resta o další osud tradiční stáje obavy.
Vzpomínáte si ještě na úvodní závod sezony v Bahrajnu? Ferrari v něm (i díky smůle Red Bullu) obsadilo double a zdálo se, že Maranello bude mít konečně reálnou šanci na boj o mistrovský titul. Jenže postupně přišly chyby týmu i jezdců a hlavně uvadající konkurenceschopnost. Zatímco ještě ve Francii mělo Ferrari reálnou šanci na vítězství, od letní přestávky červení tempu Red Bullu nestačí.
Max Verstappen si tak celkem v poklidu dojíždí pro jedno vítězství za druhým, ba co víc, na Ferrari se dokonce dotahuje Mercedes. Ten už má dnes dost možná co se týče závodní rychlosti lepší balík. Pro nejstarší stáj tedy jde o další bolestivou facku.
A hlavně nenaplněné naděje. „Naposledy měli reálnou šanci vyhrát v červenci. V Mexiku byl Mercedes jasně rychlejší, obávám se proto, jak to bude s vývojem Ferrari dál, byť existuje možnost, že práce na tomhle voze ukončili už dávno, když si uvědomili, že šampionát je ztracený," glosuje Paul Di Resta.
V Mexiku se intenzivně řešila nadmořská výška. Ta mohla být podle mnoha pozorovatelů zásadním problémem Ferrari. Paul Di Resta si to ale nemyslí. „Možná jim podmínky nesedly, ale pokud šlo jen o podmínky, proč na ně doplatili v takové míře jen oni? a motor? Alfa Romeo jezdí s motory Ferrari, přičemž Bottas měl nejlepší tempo za dlouhou dobu," poukazuje skotský pilot a zároveň televizní expert.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.