Startovní rošt pro sezonu 2023 už je téměř kompletní. Jedna z mála nejistot panuje u Haasu. neboť americká stáj své jezdecké duo pro příští rok ještě neoznámila.
Ještě v březnu to vypadalo, že za Haas budou letos závodit Mick Schumacher a Nikita Mazepin. Ruská invaze na Ukrajinu ale vše změnila, přičemž tým angažoval na Mazepinovo místo Kevina Magnussena. Nutno dodat, že zkušený Dán v prvních závodech zářil. Jen díky němu dokázal Haas v první čísti sezony využívat své konkurenceschopnosti. Naproti tomu Schumacher pořádal spíše než cokoliv jiného crash testy.
Pozornému divákovi ale jistě neuniklo, že postupně se začalo výkonnostní rozložení sil mezi oběma piloty Haasu měnit. S přibývajícími závody začínal mít Schumacher navrch, jenže k jeho smůle už Haas neměl tak dobrý vůz. A právě proto nebyly tolik vidět ani výkony samotného Schumachera.
Podobný názor vyslovil v rozhovoru pro německé novináře Ralf Schumacher. Mickův strýc si myslí, že Haas by si měl nechat Schumachera a k vodě pustit Magnussena.
„Těžko říct, jak to nakonec dopadne. Možná už Magnussen nemá své jisté. Pokud se podíváme na poslední závody, tak od Silverstone je Mick výrazně lepší, přestože měl mnohdy smůlu na techniku a strategie. Počkejme na několik posledních závodů a uvidíme. Možná nakonec Haas zvolí dva Němce," líčí Ralf Schumacher.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.