Startovní rošt pro sezonu 2023 už je téměř kompletní. Jedna z mála nejistot panuje u Haasu. neboť americká stáj své jezdecké duo pro příští rok ještě neoznámila.
Ještě v březnu to vypadalo, že za Haas budou letos závodit Mick Schumacher a Nikita Mazepin. Ruská invaze na Ukrajinu ale vše změnila, přičemž tým angažoval na Mazepinovo místo Kevina Magnussena. Nutno dodat, že zkušený Dán v prvních závodech zářil. Jen díky němu dokázal Haas v první čísti sezony využívat své konkurenceschopnosti. Naproti tomu Schumacher pořádal spíše než cokoliv jiného crash testy.
Pozornému divákovi ale jistě neuniklo, že postupně se začalo výkonnostní rozložení sil mezi oběma piloty Haasu měnit. S přibývajícími závody začínal mít Schumacher navrch, jenže k jeho smůle už Haas neměl tak dobrý vůz. A právě proto nebyly tolik vidět ani výkony samotného Schumachera.
Podobný názor vyslovil v rozhovoru pro německé novináře Ralf Schumacher. Mickův strýc si myslí, že Haas by si měl nechat Schumachera a k vodě pustit Magnussena.
„Těžko říct, jak to nakonec dopadne. Možná už Magnussen nemá své jisté. Pokud se podíváme na poslední závody, tak od Silverstone je Mick výrazně lepší, přestože měl mnohdy smůlu na techniku a strategie. Počkejme na několik posledních závodů a uvidíme. Možná nakonec Haas zvolí dva Němce," líčí Ralf Schumacher.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.