Scuderia uplynulý víkend zažila šok, když hodně zaostávala za Red Bullem i za Mercedesem. Bývalý mistr světa Formule 1 Mika Häkkinen si všímá příčiny a za předváděné výkony vyzdvihuje Maxe Verstappena s Red Bullem.
Carlos Sainz s Charlesem Leclercem v kvalifikaci dosáhli pouze na páté a sedmé místo, v závodě se druhý jmenovaný dokázal posunout pouze před Valtteriho Bottase s Alfou Romeo a dojet na šesté příčce. Piloti Scuderie tak skončili až za Red Bully a oběma Mercedesy.
Häkkinen je velmi překvapen tím, jak velký dopad na jejich výkonnost měl řídký vzduch na okruhu umístěném ve výšce 2240 m n. m: "Ferrari nedokázalo o víkendu bojovat s Red Bullem a ni s Mercedesem. A opět to bylo způsobeno řídkým vzduchem ve vysoké nadmořské výšce, kvůli které nemohli provozovat své turbomotory na plný výkon."
"Je to úžasné vidět, jak tato hlediska mohou mít tak dramatický vliv na výkonnost," pokračuje bývalý pilot. Šéf stáje z Maranella Mattia Binotto přiznal, že své pohonné jednotky museli utlumit, poukázal však i na další potíže, které měly dopad na jejich výkonnost.
"Ovladatelnost ani vyvážení nebyly skvělé. Musíme se podívat na důvody, ale zatím nemám jasnou odpověď. Nakonec jsme jezdili s maximálním přítlakem... nebyli jsme tak efektivní a neměli jsme kapacitu na to, abychom jezdili aspoň s maximálním výkonem," kroutí hlavou Binotto.
Verstappen si tak bez potíží dojel pro rekordní 14 vítězství během jednoho roku. "Pro Maxe a Red Bull jde o neuvěřitelnou sezónu. Jsou ve skvělé pozici, kdy si naprosto věří, věří svému vozu a strategii," poukazuje Häkkinen.
"Max dokázal šetřit měkké pneumatiky i přesto, že na něj Lewis na druhém místě tlačil. A když poté přešel na středně-tvrdé, tak jste mohli vidět, že volba tvrdých pneumatik Mercedesu pro Lewise byla příliš konzervativní. Po celou dobu jezdili na o stupeň tvrdší směsi, zatímco Red Bull je zvolil zkrátka správně," pokračuje Fin.
"Vyhrát 14 velkých cen v jedné sezóně je šílené, to jsme nikdy dříve neviděli. Jde o fantastický úspěch pro Maxe a jeho tým - a to ještě můžou snadno přidat Brazílii a Abú Zabí... Max je na jiné úrovni," dodává Häkkinen.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.