Scuderia uplynulý víkend zažila šok, když hodně zaostávala za Red Bullem i za Mercedesem. Bývalý mistr světa Formule 1 Mika Häkkinen si všímá příčiny a za předváděné výkony vyzdvihuje Maxe Verstappena s Red Bullem.
Carlos Sainz s Charlesem Leclercem v kvalifikaci dosáhli pouze na páté a sedmé místo, v závodě se druhý jmenovaný dokázal posunout pouze před Valtteriho Bottase s Alfou Romeo a dojet na šesté příčce. Piloti Scuderie tak skončili až za Red Bully a oběma Mercedesy.
Häkkinen je velmi překvapen tím, jak velký dopad na jejich výkonnost měl řídký vzduch na okruhu umístěném ve výšce 2240 m n. m: "Ferrari nedokázalo o víkendu bojovat s Red Bullem a ni s Mercedesem. A opět to bylo způsobeno řídkým vzduchem ve vysoké nadmořské výšce, kvůli které nemohli provozovat své turbomotory na plný výkon."
"Je to úžasné vidět, jak tato hlediska mohou mít tak dramatický vliv na výkonnost," pokračuje bývalý pilot. Šéf stáje z Maranella Mattia Binotto přiznal, že své pohonné jednotky museli utlumit, poukázal však i na další potíže, které měly dopad na jejich výkonnost.
"Ovladatelnost ani vyvážení nebyly skvělé. Musíme se podívat na důvody, ale zatím nemám jasnou odpověď. Nakonec jsme jezdili s maximálním přítlakem... nebyli jsme tak efektivní a neměli jsme kapacitu na to, abychom jezdili aspoň s maximálním výkonem," kroutí hlavou Binotto.
Verstappen si tak bez potíží dojel pro rekordní 14 vítězství během jednoho roku. "Pro Maxe a Red Bull jde o neuvěřitelnou sezónu. Jsou ve skvělé pozici, kdy si naprosto věří, věří svému vozu a strategii," poukazuje Häkkinen.
"Max dokázal šetřit měkké pneumatiky i přesto, že na něj Lewis na druhém místě tlačil. A když poté přešel na středně-tvrdé, tak jste mohli vidět, že volba tvrdých pneumatik Mercedesu pro Lewise byla příliš konzervativní. Po celou dobu jezdili na o stupeň tvrdší směsi, zatímco Red Bull je zvolil zkrátka správně," pokračuje Fin.
"Vyhrát 14 velkých cen v jedné sezóně je šílené, to jsme nikdy dříve neviděli. Jde o fantastický úspěch pro Maxe a jeho tým - a to ještě můžou snadno přidat Brazílii a Abú Zabí... Max je na jiné úrovni," dodává Häkkinen.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.