Stejně jako v Austinu, tak i v Mexiku byl druhý trénink ve znamení testování vyvíjených pneumatik pro sezonu 2023. Nejrychlejší čas zajel George Russell, ten ale jako jeden z mála kroužil také na letošním obutí. A právě na něm svůj nejrychlejší čas zajel.
Druhý trénink nabídl dobré počasí a testování prototypů pneumatik, které jsou vyvíjeny s ohledem na sezonu 2023. Z pohledu samotných výsledků tedy šlo o naprosto irelevantní jízdy. Dá se ale čekat, že silný bude opět Red Bull. Sergio Pérez by chtěl na domácí trati nepochybně zvítězit.
Sekundovat rudým býkům by mělo Ferrari. Scuderii ale průběh druhého tréninku zkomplikoval Leclerc, který boural a notně si poškodil zadní část vozu. Existuje riziko poškození převodovky, případně dokonce pohonné jednotky. V takovém případě by Leclerca čekala na startu nedělního závodu penalizace.
🚩 RED FLAG 🚩Charles hits the barriers hard at the exit of Turn 7 He's OK and out of the car #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/8xs4k7KUvx
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022Promluvit do boje na čele chce také Mercedes. Stříbrné šípy ale vědí, že trať v Mexiku jim zřejmě tolik nesedne. Hlavně kvůli dlouhé rovince, na které se nejspíš projeví jejich handicap související s dosahováním maximální rychlosti. Střed pole vypadá klasicky vyrovnaně. Můžeme očekávat další díl epické bitvy mezi Alpine a McLarenem o čtvrté místo v Poháru konstruktérů.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.