Stejně jako v Austinu, tak i v Mexiku byl druhý trénink ve znamení testování vyvíjených pneumatik pro sezonu 2023. Nejrychlejší čas zajel George Russell, ten ale jako jeden z mála kroužil také na letošním obutí. A právě na něm svůj nejrychlejší čas zajel.
Druhý trénink nabídl dobré počasí a testování prototypů pneumatik, které jsou vyvíjeny s ohledem na sezonu 2023. Z pohledu samotných výsledků tedy šlo o naprosto irelevantní jízdy. Dá se ale čekat, že silný bude opět Red Bull. Sergio Pérez by chtěl na domácí trati nepochybně zvítězit.
Sekundovat rudým býkům by mělo Ferrari. Scuderii ale průběh druhého tréninku zkomplikoval Leclerc, který boural a notně si poškodil zadní část vozu. Existuje riziko poškození převodovky, případně dokonce pohonné jednotky. V takovém případě by Leclerca čekala na startu nedělního závodu penalizace.
🚩 RED FLAG 🚩Charles hits the barriers hard at the exit of Turn 7 He's OK and out of the car #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/8xs4k7KUvx
— Formula 1 (@F1) October 28, 2022Promluvit do boje na čele chce také Mercedes. Stříbrné šípy ale vědí, že trať v Mexiku jim zřejmě tolik nesedne. Hlavně kvůli dlouhé rovince, na které se nejspíš projeví jejich handicap související s dosahováním maximální rychlosti. Střed pole vypadá klasicky vyrovnaně. Můžeme očekávat další díl epické bitvy mezi Alpine a McLarenem o čtvrté místo v Poháru konstruktérů.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.