Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že se příští rok změní "DNA" jejich závodního vozu ve snaze vyřešit potíže, které s ním letos zažívali.
Stříbrné šípy letos nevyhráli ani jeden závod, v průběhu sezóny však zvládli poskakování svého radikálního konceptu s ultra-úzkými bočnicemi a přiblížili se špičce v podobě Red Bullu a Ferrari. Ve Spojených státech učinili další pokrok s nasazením posledního balíku vylepšení a Lewis Hamilton dojel druhý za Maxem Verstappen, když chvíli před koncem dokonce vedl, na zlato to však nestačilo - jejich ztráta je pořád citelná.
Poslední novinky měly pomoci se směřováním vývoje příštího monopostu, který se proti tomu letošnímu bude lišit. "DNA vozu se příští rok změní, to je jasné," potvrzuje šéf Mercedesu.
"Neznamená to nezbytně, že naše karosérie bude příští rok hodně odlišná. Ale to, co je součástí DNA auta, architektura auta, se příští rok určitě změní," pokračuje Wolff.
Německo-britské stáji se podařilo vyřešit potíže s poskakování s prvním větším balíkem vylepšení ve Španělsku, ani poté se však nedokázal vyrovnat maximální rychlosti Red Bullu na rovinkách, což šlo vidět také minulý víkend Austinu, kde Max Verstappen snadno předjel Hamiltona a dostal se do vedení.
"Myslím, že s DRS jsou tak o 35 km/h rychlejší než my. Pokud jsme za nimi my, tak jsme s DRS na zadní rovince asi o 22 km/h rychlejší. Zaútočil z hodně velké dálky. Ale i bez DRS jsou podle mě stále o nějakých 8 km/h rychlejší než my, takže na rovinkách ztrácíme hodně času, pravděpodobně až čtyři desetiny sekundy na kolo. U příštího vozu tedy musíme dosáhnout určitých zlepšení," popisuje Hamilton.
Mercedesu bude hrát do karet vyšší čas, který bude moci při vývoji vozu W14 trávit v aerodynamickém tunelu. Pokud skončí mezi konstruktéry třetí, bude mít k dispozici o 14 % více času než Red Bull, což může udělat rozdíl.
"Z tohoto pohledu to zatím byla pro nás velká nevýhoda, protože do roku 2021 jsme byli lídry a vyhrávali konstruktérské šampionáty. V první polovině roku 2022 jsme tedy měli o 7 % času méně než před 18 měsíci Red Bull a mnohem méně než Ferrari. Teď se to otočí," těší Wolffa.
"Ve srovnání s Red Bullem budeme mít o 14 % více času, skončíme-li třetí. To je přesně to, co bylo zamýšleno pravidly, poskytnout nám potenciál, abychom dokázali dorovnat tu výhodu, získat ji zpět," dodává šéf Mercedesu.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.