Rozhodnuto: Mercedes příští rok změní architekturu svého monopostu

Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Monze
Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Monze, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 26. října 2022 06:30
Sdílej:

Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že se příští rok změní "DNA" jejich závodního vozu ve snaze vyřešit potíže, které s ním letos zažívali.

Stříbrné šípy letos nevyhráli ani jeden závod, v průběhu sezóny však zvládli poskakování svého radikálního konceptu s ultra-úzkými bočnicemi a přiblížili se špičce v podobě Red Bullu a Ferrari. Ve Spojených státech učinili další pokrok s nasazením posledního balíku vylepšení a Lewis Hamilton dojel druhý za Maxem Verstappen, když chvíli před koncem dokonce vedl, na zlato to však nestačilo - jejich ztráta je pořád citelná.

Poslední novinky měly pomoci se směřováním vývoje příštího monopostu, který se proti tomu letošnímu bude lišit. "DNA vozu se příští rok změní, to je jasné," potvrzuje šéf Mercedesu.

"Neznamená to nezbytně, že naše karosérie bude příští rok hodně odlišná. Ale to, co je součástí DNA auta, architektura auta, se příští rok určitě změní," pokračuje Wolff.

Německo-britské stáji se podařilo vyřešit potíže s poskakování s prvním větším balíkem vylepšení ve Španělsku, ani poté se však nedokázal vyrovnat maximální rychlosti Red Bullu na rovinkách, což šlo vidět také minulý víkend Austinu, kde Max Verstappen snadno předjel Hamiltona a dostal se do vedení.

"Myslím, že s DRS jsou tak o 35 km/h rychlejší než my. Pokud jsme za nimi my, tak jsme s DRS na zadní rovince asi o 22 km/h rychlejší. Zaútočil z hodně velké dálky. Ale i bez DRS jsou podle mě stále o nějakých 8 km/h rychlejší než my, takže na rovinkách ztrácíme hodně času, pravděpodobně až čtyři desetiny sekundy na kolo. U příštího vozu tedy musíme dosáhnout určitých zlepšení," popisuje Hamilton.

Mercedesu bude hrát do karet vyšší čas, který bude moci při vývoji vozu W14 trávit v aerodynamickém tunelu. Pokud skončí mezi konstruktéry třetí, bude mít k dispozici o 14 % více času než Red Bull, což může udělat rozdíl.

"Z tohoto pohledu to zatím byla pro nás velká nevýhoda, protože do roku 2021 jsme byli lídry a vyhrávali konstruktérské šampionáty. V první polovině roku 2022 jsme tedy měli o 7 % času méně než před 18 měsíci Red Bull a mnohem méně než Ferrari. Teď se to otočí," těší Wolffa.

"Ve srovnání s Red Bullem budeme mít o 14 % více času, skončíme-li třetí. To je přesně to, co bylo zamýšleno pravidly, poskytnout nám potenciál, abychom dokázali dorovnat tu výhodu, získat ji zpět," dodává šéf Mercedesu.

Stalo se
Novinky
Max Verstappen

VÍME PRVNÍ: Max Verstappen přistál v Praze: Co ho po neúspěchu ve Španělsku přivádí do Česka?

Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

Žijeme jen jednou, říká "zuřivý" Max Verstappen. Hrozí mu zákaz, penalizace ho srazila až na desáté místo

Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně

Temný den pro Lewise Hamiltona: Nejhorší závod, jaký jsem zažil

Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.

Novinky
Max Verstappen v Monaku

Max Verstappen a další trest od FIA: Po kolizi s Russellem přišel o body do superlicence, hrozí mu stopka

Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.