Výsledky druhého tréninku v Austinu nemají vypovídající hodnotu. Naprostá většina pilotů totiž kroužila na prototypech pneumatik, které Pirelli vyvíjí pro sezonu 2023. Nejrychlejší čas zajel Charles Leclerc.
Druhý trénink byl delší než obvykle. Namísto klasické hodiny tentokrát trval hodinu a půl. Jezdci totiž testovali prototypy pneumatik pro sezonu 2023. Na letošním obutí jezdili pouze Leclerc Bottas a Ricciardo, kteří svůj vůz půjčili v prvním tréninku mladíkům. Není tedy překvapením, že právě Leclerc Bottas a Ricciardo okupovali první tři místa výsledkové listiny.
Testovací pneumatiky totiž logicky nejsou uzpůsobeny letošním vozům, takže časy na nich dosahované nebyly rychlejší. Právě proto je druhý trénink v Austinu pro zbytek závodního víkendu naprosto irelevantní. Jeho význam roste směrem k příští sezoně. Nasbíraná data mají pro jednotlivé týmy cenu zlata. Budou jedním ze základních stavebních kamenů po vývoj vozů, které uvidíme příští rok.
Just in case anyone forgot where we are racing this weekend 🙈#USGP #F1 @HaasF1Team pic.twitter.com/StzJzJjWXd
— Formula 1 (@F1) October 21, 2022Vedoucí příčka na konci druhého tréninku patřila Leclercovi před Bottasem a Ricciardem. Do první desítky se dostali ještě Sainz, Schumacher, Norris, Verstappen, Hamilton, Gasly a Pérez. K vidění nebyly ani žádné incidenty. O největší vzrušení se postaral zřejmě Hamilton, který přetáhl poslední zatáčku a mírně vyjel z trati. Nešlo však o nic zásadního. Zítra je na programu třetí trénink a kvalifikace.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.