Výsledky druhého tréninku v Austinu nemají vypovídající hodnotu. Naprostá většina pilotů totiž kroužila na prototypech pneumatik, které Pirelli vyvíjí pro sezonu 2023. Nejrychlejší čas zajel Charles Leclerc.
Druhý trénink byl delší než obvykle. Namísto klasické hodiny tentokrát trval hodinu a půl. Jezdci totiž testovali prototypy pneumatik pro sezonu 2023. Na letošním obutí jezdili pouze Leclerc Bottas a Ricciardo, kteří svůj vůz půjčili v prvním tréninku mladíkům. Není tedy překvapením, že právě Leclerc Bottas a Ricciardo okupovali první tři místa výsledkové listiny.
Testovací pneumatiky totiž logicky nejsou uzpůsobeny letošním vozům, takže časy na nich dosahované nebyly rychlejší. Právě proto je druhý trénink v Austinu pro zbytek závodního víkendu naprosto irelevantní. Jeho význam roste směrem k příští sezoně. Nasbíraná data mají pro jednotlivé týmy cenu zlata. Budou jedním ze základních stavebních kamenů po vývoj vozů, které uvidíme příští rok.
Just in case anyone forgot where we are racing this weekend 🙈#USGP #F1 @HaasF1Team pic.twitter.com/StzJzJjWXd
— Formula 1 (@F1) October 21, 2022Vedoucí příčka na konci druhého tréninku patřila Leclercovi před Bottasem a Ricciardem. Do první desítky se dostali ještě Sainz, Schumacher, Norris, Verstappen, Hamilton, Gasly a Pérez. K vidění nebyly ani žádné incidenty. O největší vzrušení se postaral zřejmě Hamilton, který přetáhl poslední zatáčku a mírně vyjel z trati. Nešlo však o nic zásadního. Zítra je na programu třetí trénink a kvalifikace.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce