Výsledky druhého tréninku v Austinu nemají vypovídající hodnotu. Naprostá většina pilotů totiž kroužila na prototypech pneumatik, které Pirelli vyvíjí pro sezonu 2023. Nejrychlejší čas zajel Charles Leclerc.
Druhý trénink byl delší než obvykle. Namísto klasické hodiny tentokrát trval hodinu a půl. Jezdci totiž testovali prototypy pneumatik pro sezonu 2023. Na letošním obutí jezdili pouze Leclerc Bottas a Ricciardo, kteří svůj vůz půjčili v prvním tréninku mladíkům. Není tedy překvapením, že právě Leclerc Bottas a Ricciardo okupovali první tři místa výsledkové listiny.
Testovací pneumatiky totiž logicky nejsou uzpůsobeny letošním vozům, takže časy na nich dosahované nebyly rychlejší. Právě proto je druhý trénink v Austinu pro zbytek závodního víkendu naprosto irelevantní. Jeho význam roste směrem k příští sezoně. Nasbíraná data mají pro jednotlivé týmy cenu zlata. Budou jedním ze základních stavebních kamenů po vývoj vozů, které uvidíme příští rok.
Just in case anyone forgot where we are racing this weekend 🙈#USGP #F1 @HaasF1Team pic.twitter.com/StzJzJjWXd
— Formula 1 (@F1) October 21, 2022Vedoucí příčka na konci druhého tréninku patřila Leclercovi před Bottasem a Ricciardem. Do první desítky se dostali ještě Sainz, Schumacher, Norris, Verstappen, Hamilton, Gasly a Pérez. K vidění nebyly ani žádné incidenty. O největší vzrušení se postaral zřejmě Hamilton, který přetáhl poslední zatáčku a mírně vyjel z trati. Nešlo však o nic zásadního. Zítra je na programu třetí trénink a kvalifikace.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.