Výsledky druhého tréninku v Austinu nemají vypovídající hodnotu. Naprostá většina pilotů totiž kroužila na prototypech pneumatik, které Pirelli vyvíjí pro sezonu 2023. Nejrychlejší čas zajel Charles Leclerc.
Druhý trénink byl delší než obvykle. Namísto klasické hodiny tentokrát trval hodinu a půl. Jezdci totiž testovali prototypy pneumatik pro sezonu 2023. Na letošním obutí jezdili pouze Leclerc Bottas a Ricciardo, kteří svůj vůz půjčili v prvním tréninku mladíkům. Není tedy překvapením, že právě Leclerc Bottas a Ricciardo okupovali první tři místa výsledkové listiny.
Testovací pneumatiky totiž logicky nejsou uzpůsobeny letošním vozům, takže časy na nich dosahované nebyly rychlejší. Právě proto je druhý trénink v Austinu pro zbytek závodního víkendu naprosto irelevantní. Jeho význam roste směrem k příští sezoně. Nasbíraná data mají pro jednotlivé týmy cenu zlata. Budou jedním ze základních stavebních kamenů po vývoj vozů, které uvidíme příští rok.
Just in case anyone forgot where we are racing this weekend 🙈#USGP #F1 @HaasF1Team pic.twitter.com/StzJzJjWXd
— Formula 1 (@F1) October 21, 2022Vedoucí příčka na konci druhého tréninku patřila Leclercovi před Bottasem a Ricciardem. Do první desítky se dostali ještě Sainz, Schumacher, Norris, Verstappen, Hamilton, Gasly a Pérez. K vidění nebyly ani žádné incidenty. O největší vzrušení se postaral zřejmě Hamilton, který přetáhl poslední zatáčku a mírně vyjel z trati. Nešlo však o nic zásadního. Zítra je na programu třetí trénink a kvalifikace.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.