AUSTIN - 1. TRÉNINK; Carlos Sainz s Ferrari předvedl nejrychlejší kolo úvodního tréninku před Velkou cenou Spojených států. Lídr šampionátu Max Verstappen skončil druhý se ztrátou čtvrt sekundy, Lewis Hamilton s vylepšeným Mercedesem třetí. Jak dopoledne v Texasu probíhalo?
Pirelli do Texasu přivezlo středně-tvrdou nabídku ze svého portfolia, tedy pneumatiky C2 - C4. Trať rozehřívalo slunce na 39 °C, teplota vzduchu dosahovala 28 °C. Jako první ve 21 hod našeho času vyrazil Lance Stroll s Aston Martinem.
Do akce se po něm zapojili mladíci Robert Schwartzman místo Charlese Leclerca u Ferrari, Alex Palou místo Daniela Ricciarda u McLarenu, Theo Pourchaire místo Valtteriho Bottase s Alfou Romeo, Logan Sargeant místo Nicholase Latifiho a Antonio Giovinazzi místo Kevina Magnussena u Haasu, Ital ale hned po 10 min havaroval. Při pokusu o návrat na trať přehřál převodovku a předčasně skončil, Magnussen zřejmě kvůli její výměně bude v neděli pykat.
🚩 RED FLAG 🚩We have a brief stoppage, as Antonio Giovinazzi spins into the wall at Turn 6 He gets the car out of the barrier and is en route back to the pits#USGP #F1 pic.twitter.com/btDPiXXmr3
— Formula 1 (@F1) October 21, 2022Pérez hned nasadil měkké pneumatiky a vyrazil do měřeného kola: 1:40,549. Norris ztratil ve svém prvním pokusu 0,124 sekundy, Sainz 0,832 s,
Mercedes přivezl do Spojených států velký balík vylepšení se zajímavým předním křídlem, v letošní sezóně u něj de již o poslední novinky. Dramatickou změnu ve výkonnosti nečeká, nicméně doufá, že se přiblíží špičce.
Ferrari se chystá nasadit nové motory u obou svých pilotů - Leclerca i Sainze. V neděli se kvůli penalizacím na startovním roštu tedy propadnou dozadu, totéž čeká Péreze i Zhoua, kteří využili nové agregáty již v 1. tréninku.
1️⃣ on the car, 1️⃣ on the timesheetsMax Verstappen is top as we hit half-distance, with a 1:37.462#USGP #F1 pic.twitter.com/97hCfQ55gk
— Formula 1 (@F1) October 21, 2022Po čtvrt hodině se do čela dostali piloti Alpine na středně-tvrdých pneumatikách - Alonso (1:39,555) s Oconem (1:38,810), brzy je překonal Verstappen (1:38,272 a 1:37,462 min) na měkkých, Sainz se s Ferrari držel na dostřel osmi desetin (1:38,287).
"Dorazím tam příliš rychle, chlape. Tohle auto je šílené!" řve do rádia Palou, který s druhým McLarenem ztrácí na Norrise jen 3 desetiny a patřil k nejlepším z nezkušených mladíků, kteří dnes nastoupili.
Hamilton (1:37,645) se po 38 minutách propracoval na druhou příčku, na nejrychlejší Red Bull v tu chvíli ztrácel jen 0,183 s, Alonso byl o 7 setin pomalejší. O dvě minuty všechny překvapil Stroll, který překonal Verstappena - 1:37,460 min.
All kinds of testing going on in FP1 🧐@LewisHamilton has been rocking the aero rake, while @ShwartzmanRob's Ferrari is adorned in fluorescent paint 🎨#USGP #F1 pic.twitter.com/ooF94jmS30
— Formula 1 (@F1) October 21, 2022Pořadí se čtvrt hodiny před koncem měnilo po vydařeném pokusu Sainze (1:36,857). Trať se s pogumováním rychle vyvíjela a časy dále klesaly. Na rovinkách byl nejrychlejší Verstappen (322 km/h) před Sargeantem (321 km/h) a Cunodou (319 km/h), Red Bull však v pomalých zatáčkách ztrácel na Ferrari 0,36 s.
Verstappen (1:37,081) se v závěru přiblížil Sainzovi na dostřel 0,224 sekundy, překonat jej ale již nedokázal. Třetí skončil Lewis Hamilton, jenž ze svého času ubral další tři desetiny. Jde však teprve o počátek, týmy ve druhém tréninku, který začne o půlnoci, zrychlí a vyzkouší si také simulace kvalifikace.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.