Nicholas Latifi končí se svým působením ve Formuli 1. Před VC Singapuru Williams oficiálně oznámil, že po této sezóně končí spolupráci s tímto kanadským závodníkem. Ten se na Suzuce stal nejdříve hitem internetu, když v pátečním volném tréninku na okruhu zabloudil. V neděli se však smál on, když po správném strategickém rozhodnutí vybojoval pro svůj tým dva body.
Latifi přezul při první příležitosti. On i jeho tým neměli co ztratit, Williams se pohyboval na spodních příčkách, takže zkusili přezout hned po restartu a toto rozhodnutí jim vyšlo skvěle. Nicholas se díky této zastávce dostal dopředu a poté už jen bránil svou pozici.
Předjíždět v těchto podmínkách bylo velmi složité a jak víme, tak Williams má na rovinkách velmi slušnou rychlost. Latifiho tak zdolal pouze George Russell a později Fernando Alonso na čerstvých pneumatikách. Výsledkem je tak skvělé deváté místo a dva body pro kanadského závodníka i jeho tým.
Well, that was an eventful day! 😅#WeAreWilliams #JapaneseGP
— Williams Racing (@WilliamsRacing) October 9, 2022„Jsem velmi šťastný za tento výsledek v takových podmínkách,“ pověděl Latifi ihned po závodě. „Už během jízdy za SC mi bylo jasné, že tyto podmínky jsou dostatečně dobré na přechodné pneumatiky. Rozhodli jsme se přezout co nejrychleji, což bylo pro zisk bodů rozhodující.“
„Měli jsme před sebou trochu čistého vzduchu, přičemž jezdci před námi se potýkali se sprejem od monopostů před nimi. Pneumatiky do extrémně mokrých podmínek byly jednoznačně špatnou volbou.“
„Starat se o pneumatiky na konci závodu bylo velmi složité. Přední pneumatiky už byly na odpis, takže jsem se jen snažil držet a dovézt to domů. Body jsou skvělou odměnou pro všechny,“ dodal Latifi.
Kanadský závodník se však nenaparoval, ba naopak sympaticky vzkázal, že by tento výsledek na jeho budoucí kariéře nic nezměnil. Přiznal, že takový výsledek nemění nic na tom, proč se Williams před pár týdny rozhodnul právě takto.
„Získat body je určitě pěkné, ale na konci dne by to nic nezměnilo, ani kdyby rozhodnutí o mé budoucnosti ještě nepadlo,“ přiznal férově. „Závody jako tento a jeden výsledek nic nemění na mých předchozích slovech o nedostatečné konzistentnosti. Určitě je to dobré povzbuzení pro mou osobní stránku, a navíc to jsou další body pro tým, což je skvělé, ale tím to také končí.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.