Nicholas Latifi končí se svým působením ve Formuli 1. Před VC Singapuru Williams oficiálně oznámil, že po této sezóně končí spolupráci s tímto kanadským závodníkem. Ten se na Suzuce stal nejdříve hitem internetu, když v pátečním volném tréninku na okruhu zabloudil. V neděli se však smál on, když po správném strategickém rozhodnutí vybojoval pro svůj tým dva body.
Latifi přezul při první příležitosti. On i jeho tým neměli co ztratit, Williams se pohyboval na spodních příčkách, takže zkusili přezout hned po restartu a toto rozhodnutí jim vyšlo skvěle. Nicholas se díky této zastávce dostal dopředu a poté už jen bránil svou pozici.
Předjíždět v těchto podmínkách bylo velmi složité a jak víme, tak Williams má na rovinkách velmi slušnou rychlost. Latifiho tak zdolal pouze George Russell a později Fernando Alonso na čerstvých pneumatikách. Výsledkem je tak skvělé deváté místo a dva body pro kanadského závodníka i jeho tým.
Well, that was an eventful day! 😅#WeAreWilliams #JapaneseGP
— Williams Racing (@WilliamsRacing) October 9, 2022„Jsem velmi šťastný za tento výsledek v takových podmínkách,“ pověděl Latifi ihned po závodě. „Už během jízdy za SC mi bylo jasné, že tyto podmínky jsou dostatečně dobré na přechodné pneumatiky. Rozhodli jsme se přezout co nejrychleji, což bylo pro zisk bodů rozhodující.“
„Měli jsme před sebou trochu čistého vzduchu, přičemž jezdci před námi se potýkali se sprejem od monopostů před nimi. Pneumatiky do extrémně mokrých podmínek byly jednoznačně špatnou volbou.“
„Starat se o pneumatiky na konci závodu bylo velmi složité. Přední pneumatiky už byly na odpis, takže jsem se jen snažil držet a dovézt to domů. Body jsou skvělou odměnou pro všechny,“ dodal Latifi.
Kanadský závodník se však nenaparoval, ba naopak sympaticky vzkázal, že by tento výsledek na jeho budoucí kariéře nic nezměnil. Přiznal, že takový výsledek nemění nic na tom, proč se Williams před pár týdny rozhodnul právě takto.
„Získat body je určitě pěkné, ale na konci dne by to nic nezměnilo, ani kdyby rozhodnutí o mé budoucnosti ještě nepadlo,“ přiznal férově. „Závody jako tento a jeden výsledek nic nemění na mých předchozích slovech o nedostatečné konzistentnosti. Určitě je to dobré povzbuzení pro mou osobní stránku, a navíc to jsou další body pro tým, což je skvělé, ale tím to také končí.“
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.