Honda před svou domácí Velkou cenou Japonska posiluje své vazby s týmy Red Bull a AlphaTauri, její logo budeme díky tomu opět moci vídávat na závodních monopostech.
Japonská automobilka sice formálně opustila Formuli 1 na konci minulé sezóny, přesto Red Bull a jeho dceřinou stáj nadále podporuje v oblasti pohonných jednotek - podle uzavřené smlouvy až do konce roku 2025. Včera však oznámila, že se své partnerství s týmem z Milton Keynes rozšiřuje.
Její logo se od tohoto víkendu bude opět objevovat na voze Red Bull RB18 a AlphaTauri AT03 a Sergio Pérez se stane velvyslancem její závodní akademie. Společně se svým týmovým kolegou Maxem Verstappenem, Pierrem Gaslym a Jukim Cunodou se navíc 27. listopadu představí na její oslavě "Thanks Day" v Japonsku, týden po skončení závodní sezóny.
Continuing the charge and strengthening our relationship with @Honda in 2022 👊
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) October 5, 2022"Honda během našeho partnerství hodně investovala do hybridní technologie, což zajistilo dodávky konkurenceschopných pohonných jednotek pro oba naše týmy, za což jsme velmi vděční," uvádí šéf Red Bull Christian Horner.
"Naším společným cílem je pokračovat v dodávkách dominantních motorů a dosáhnout co největších úspěchů v následujících třech letech. Abychom to zdůraznili, od Suzuky přivítáme zpět logo Hondy na zádi našich vozů," pokračuje 48letý Brit.
Odborný poradce Helmut Marko k tomu říká: "Red Bull s Hondou dosáhli v F1 společně velkých úspěchů. Díky těmto novým smlouvám hrdě spějeme k větší síle díky technické podpoře Hondy až do příští generace motorů v roce 2026. Věříme, že náš vztah s Hondou nám umožní dosáhnout v budoucnosti dalších úspěchů a děkujeme jim za jejich pokračující podporu."
Prezident Závodní korporace Hondy Koji Watanabe jej doplňuje: "Logo Hondy na nose a po bocích závodních strojů obou týmů představuje silné vazby mezi Hondou a skupinou Red Bull. Prostřednictvím technické podpory poskytované Hondou budeme plně podporovat výzvy, kterým tyto stroje čelí, aby byly nejrychlejší na světě. Velmi nás těší to, že tyto stroje budou odhaleny ve Velké ceně Japonska, jejímž je Honda hlavním sponzorem."
A jak to bude po roce 2025? Zástupci Hondy letos v červenci navštívili Velkou cenu Rakouska, kde jednali s vedením domácího týmu o své budoucnosti v F1. A po krachu jednání mezi Red Bullem a Porsche uvádějí, že Formuli 1 "nezavřeli dveře."
Red Bull je otevřený vůči technické spolupráci s automobilkou a Honda by mohla být dobrým partnerem, v Milton Keynes však již postavil nové budovy a rozjel přípravu vlastních motorů pro sezónu 2026, kdy dojde k jejich zjednodušení a zlevnění.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.