Honda před svou domácí Velkou cenou Japonska posiluje své vazby s týmy Red Bull a AlphaTauri, její logo budeme díky tomu opět moci vídávat na závodních monopostech.
Japonská automobilka sice formálně opustila Formuli 1 na konci minulé sezóny, přesto Red Bull a jeho dceřinou stáj nadále podporuje v oblasti pohonných jednotek - podle uzavřené smlouvy až do konce roku 2025. Včera však oznámila, že se své partnerství s týmem z Milton Keynes rozšiřuje.
Její logo se od tohoto víkendu bude opět objevovat na voze Red Bull RB18 a AlphaTauri AT03 a Sergio Pérez se stane velvyslancem její závodní akademie. Společně se svým týmovým kolegou Maxem Verstappenem, Pierrem Gaslym a Jukim Cunodou se navíc 27. listopadu představí na její oslavě "Thanks Day" v Japonsku, týden po skončení závodní sezóny.
Continuing the charge and strengthening our relationship with @Honda in 2022 👊
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) October 5, 2022"Honda během našeho partnerství hodně investovala do hybridní technologie, což zajistilo dodávky konkurenceschopných pohonných jednotek pro oba naše týmy, za což jsme velmi vděční," uvádí šéf Red Bull Christian Horner.
"Naším společným cílem je pokračovat v dodávkách dominantních motorů a dosáhnout co největších úspěchů v následujících třech letech. Abychom to zdůraznili, od Suzuky přivítáme zpět logo Hondy na zádi našich vozů," pokračuje 48letý Brit.
Odborný poradce Helmut Marko k tomu říká: "Red Bull s Hondou dosáhli v F1 společně velkých úspěchů. Díky těmto novým smlouvám hrdě spějeme k větší síle díky technické podpoře Hondy až do příští generace motorů v roce 2026. Věříme, že náš vztah s Hondou nám umožní dosáhnout v budoucnosti dalších úspěchů a děkujeme jim za jejich pokračující podporu."
Prezident Závodní korporace Hondy Koji Watanabe jej doplňuje: "Logo Hondy na nose a po bocích závodních strojů obou týmů představuje silné vazby mezi Hondou a skupinou Red Bull. Prostřednictvím technické podpory poskytované Hondou budeme plně podporovat výzvy, kterým tyto stroje čelí, aby byly nejrychlejší na světě. Velmi nás těší to, že tyto stroje budou odhaleny ve Velké ceně Japonska, jejímž je Honda hlavním sponzorem."
A jak to bude po roce 2025? Zástupci Hondy letos v červenci navštívili Velkou cenu Rakouska, kde jednali s vedením domácího týmu o své budoucnosti v F1. A po krachu jednání mezi Red Bullem a Porsche uvádějí, že Formuli 1 "nezavřeli dveře."
Red Bull je otevřený vůči technické spolupráci s automobilkou a Honda by mohla být dobrým partnerem, v Milton Keynes však již postavil nové budovy a rozjel přípravu vlastních motorů pro sezónu 2026, kdy dojde k jejich zjednodušení a zlevnění.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.