Před VC Singapuru bylo oznámeno, že tým Williams již nepočítá se službami Nicholase Latifiho. Nebylo ovšem oznámeno jméno jeho nástupce. Na nového týmového kolegu Alexe Albona si tak budeme muset ještě chvíli počkat. Ale podle slov šéfa týmu Josta Capita by mohlo být jméno známo až po letošní sezóně.
S jistotou můžeme říct, že v týmu bude na základě víceleté smlouvy pokračovat Alex Albon, ale jméno jeho týmového kolegy známo ještě není a dlouhou dobu ani být nemusí. Tým z Grove si dává se svým rozhodnutím na čas, ale přiznejme si, že moc možností již není.
Momentálně je horkým kandidátem na místo ve Williamsu americký mladík Logan Sargeant. Podepsání Nycka de Vriese se momentálně nejeví jako reálná možnost, poněvadž jméno tohoto holandského závodníka je spíše spojováno se stájí AlphaTauri. Šanci na sedačku má ale i Mick Schumacher, jehož budoucnost dodnes není známa.
Na otázku o angažování nadějného německého mladíka místo Nicholase Latifiho odpověděl Jost Capito coby šéf Williamsu vskutku jednoznačně. „Ano, samozřejmě.“
„Mick je jednou z možností. Zaslouží si místo ve Formuli 1. Uvidíme, jak se to vyvrbí, ovšem je pro nás jednou z možností. Může se tím posunout dopředu a stát se opravdu skvělým pilotem. Podívejte se na George Russella ve Williamsu, učil se ze svých chyb a kde je dnes.“
„Formule 1 je příliš komplexní a skok z Formule 2 je příliš velký, protože auta jsou velmi složitá a technika náročná,“ dodal Capito.
Co to tedy znamená pro Logana Sargeanta? Jen málokdo před rokem očekával, že by se mohl americký mladík stát kandidátem na horké sedadlo ve Formuli 1. Ovšem zažívá skvělou nováčkovskou sezónu ve Formuli 2. Ale není zcela jisté, že získá super licenci. Mohl by tedy dopadnout jako jeho krajan Colton Herta.
Podle přepočtů má Logan aktuálně na kontě 27 bodů, což znamená, že musí skončit v celkovém hodnocení F2 nejhůře na 5. místě. Před posledním závodem sezóny v Abú Dhabí je průběžně sice třetí, ale právě rozdíl mezi třetím a desátým místem je pouhých 25 bodů, tudíž nemá jednadvacetiletý mladík nic jisté.
„U nás je to o něco otevřenější a ano, i Logan Sargeant je na našem seznamu. S největší pravděpodobností se ale rozhodne až po sezóně. Řekl bych, že tak týden nebo dva po Abú Dhabí“ doplnil Capito.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.