Šéf McLarenu je po Singapuru s výsledkem velmi spokojený, nenechává se však unést. Jejich největší soupeř v boji o čtvrtou příčku mezi konstruktéry je velmi silný a dobře si uvědomují, že je čeká vyrovnaný souboj až do konce sezóny v Abú Zabí.
Stáj z Wokingu si za mokra po bezchybných výkonech svých jezdců dojela pro solidních 22 bodů, když Lando Norris s vylepšeným vozem skončil čtvrtý a Daniel Ricciardo byl po startu z 16. místa klasifikován jako pátý, byť měl k dispozici pouze starší konfiguraci.
Během jednoho závodu tak vymazala 18bodový náskok, který si Alpine postupně pracně vybudovalo, a nyní v šampionátu vede o čtyři body. Francouzský soupeř do cíle nedojel ani s jedním vozem, když Fernandovi Alonsovi i Estebanovi Oconovi selhaly pohonné jednotky.
Šéf McLarenu ale nečeká, že v dalších závodech budou svého rivala hladce porážet: "No, když se podíváte na to, jak se závody od Francie vyvíjely, tak to bylo jako na houpačce. Alpine samozřejmě prožilo skvělý víkend ve Spa, kde jsme měli spoustu problémů. A my jsme dnes měli na druhou stranu příležitost učinit totéž, zatímco se s problémy potýkali oni."
"Myslím si tedy, že půjde jednoduše o otevřenou bitvu. I pokud jde o výkonnost, tak je to velmi vyrovnané. Nenecháme se unést dnešním výsledkem. Víme, že souboj s Alpine v šampionátu konstruktérů je velmi náročný, a proto si plně uvědomujeme, že se může protáhnout až do posledního kola v Abú Zabí," popisuje Seidl.
Dobrou zprávou bylo, že fungoval velký balík vylepšení zahrnující nové bočnice, podlahu, deflektory, difuzor, chlazení či brzdové kanálky. McLaren mění aerodynamickou filozofii a úspěšně zkouší věci pro příští sezónu, v níž by chtěl dosáhnout dalšího velkého pokroku.
"Myslím, že máme solidní auto, v továrně i na trati skvělý tým a dva výborné jezdce. Znamená to, že máme všechno potřebné pro to, abychom se v tomto boji udrželi až do toho posledního kola v Abú Zabí, pokusíme se o to. S 22 body jsem spokojený, ale zároveň na dnešní výsledek pohlížím realisticky," pokračuje 46letý Němec.
Hear what Lando and Daniel have to say after the #SingaporeGP. 🇸🇬🙌 pic.twitter.com/jTLLaOYTBw
— McLaren (@McLarenF1) October 2, 2022Ocenil chladnokrevnost, kterou jeho tým zachoval během divoké GP Singapuru poznamenané několika nehodami a výjezdy safety-caru: "Tým odvedl na boxové zídce skvělou práci s dobrou komunikací s jezdci pro nalezení správné rovnováhy ve snaze dosáhnout výtečného výsledku, zároveň však byl trpělivý a zbytečně neriskoval."
"Samozřejmě to bylo dobré pozorovat Georgea [Russella], který brzy přezul na hladké středně-tvrdé pneumatiky. Do určité míry bylo jasné, že jde o zbytečné riziko přezout příliš brzy. Piloti podávali zprávu o tom, co na dráze cítí. Snažili jsme se to dát dohromady s daty, které jsme viděli, dnes zejména s tím, co podnikal George," přibližuje Seidl.
"Na základě toho jsme se s piloty rozhodovali a mám radost z toho, že šlo o správná rozhodnutí. A musím říci, že od jezdců šlo zároveň o skvělou jízdu. Bylo to velmi náročné - mnoho pilotů bylo dlouhých na brzdy nebo skončili ve zdi. U Landa ani Daniela jsme dnes nic takového neviděli. Potvrzuje to jejich světovou třídu," chválí šéf McLarenu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.