Jméno Oscara Piastriho vzbudilo ve Formuli 1 vášně. A nutno říct, že u Alpine mají mladého Australana na pomyslné černé listině.
Nemohou mu zapomenout, že ačkoliv patřil do jejich jezdeckého programu, dal nakonec přednost McLarenu. Zvlášť, když Francouzi počítali s tím, že Piastri nahradí odcházejícího Alonsa. Ten se ale mezitím dohodl s McLarenem. Své pohoršení nyní dal najevo nejvyšší ředitel divize Alpine Laurent Rossi.
A sluší se podotknout, že Rossi nenechal na Piastrim nit suchou. „Usekl ruku, která ho živila. Ale podle mě by nám měl být vděčný. Tak kde je ta vděčnost? Místo toho si s námi zahrával, když říká, že některé smlouvy nebyly předloženy včas. Ale pokud by neměl naši plnou podporu, proč bychom mu obstarávali veškerý servis, který u nás měl," ptá se Rossi.
Nejvyšší představitel Apine si stojí za tím, že Piastri je díky péči jeho týmu nejlépe připraveným nováčkem v historii F1 „Měl prostor na simulátoru, testoval s námi.... Za mě je nejlépe připraveným nováčkem v dějinách tohoto sportu. Pro jeho chování neexistuje omluva," soptí
Piastri podepsal u McLarenu zejména kvůli obavám o svou vlastní budoucnost. Bál se totiž, že nebude mít sedačku ve Formuli 1 ani příští rok. To ale byla podle Rossiho jen záminka.
„Dlouhodobě jsme pracovali na tom, abychom ho do F1 dostali. Naším cílem bylo zajistit mu smlouvu na dva roky. Můžu říct, že s Williamsem jsme už měli smlouvu v kapse, což Oscar věděl. Věděl, že bude příští rok na roštu bez ohledu na to, jak se rozhodne Alonso. I kdyby se z něj nakonec stal druhý Michael Schumacher, tak tohle se s ním potáhne už navždy," uzavírá Laurent Rossi.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.