Jméno Oscara Piastriho vzbudilo ve Formuli 1 vášně. A nutno říct, že u Alpine mají mladého Australana na pomyslné černé listině.
Nemohou mu zapomenout, že ačkoliv patřil do jejich jezdeckého programu, dal nakonec přednost McLarenu. Zvlášť, když Francouzi počítali s tím, že Piastri nahradí odcházejícího Alonsa. Ten se ale mezitím dohodl s McLarenem. Své pohoršení nyní dal najevo nejvyšší ředitel divize Alpine Laurent Rossi.
A sluší se podotknout, že Rossi nenechal na Piastrim nit suchou. „Usekl ruku, která ho živila. Ale podle mě by nám měl být vděčný. Tak kde je ta vděčnost? Místo toho si s námi zahrával, když říká, že některé smlouvy nebyly předloženy včas. Ale pokud by neměl naši plnou podporu, proč bychom mu obstarávali veškerý servis, který u nás měl," ptá se Rossi.
Nejvyšší představitel Apine si stojí za tím, že Piastri je díky péči jeho týmu nejlépe připraveným nováčkem v historii F1 „Měl prostor na simulátoru, testoval s námi.... Za mě je nejlépe připraveným nováčkem v dějinách tohoto sportu. Pro jeho chování neexistuje omluva," soptí
Piastri podepsal u McLarenu zejména kvůli obavám o svou vlastní budoucnost. Bál se totiž, že nebude mít sedačku ve Formuli 1 ani příští rok. To ale byla podle Rossiho jen záminka.
„Dlouhodobě jsme pracovali na tom, abychom ho do F1 dostali. Naším cílem bylo zajistit mu smlouvu na dva roky. Můžu říct, že s Williamsem jsme už měli smlouvu v kapse, což Oscar věděl. Věděl, že bude příští rok na roštu bez ohledu na to, jak se rozhodne Alonso. I kdyby se z něj nakonec stal druhý Michael Schumacher, tak tohle se s ním potáhne už navždy," uzavírá Laurent Rossi.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.