Zástupci McLarenu si uvědomují, že na vedoucí týmy mají letos velkou ztrátu a že ve vývoji příštího monopostu musí udělat velký pokrok, aby s nimi mohli bojovat o vítězství.
Stáj z Wokingu doplatila na špatný vstup do sezóny, kdy její výkonnost ovlivnily problémy s brzdami, které se po slibném představení v Barceloně objevily během druhého předsezónního testu v Bahrajnu. Týmu trvalo, než se z nich dostal. Stálo jej to dost cenných zdrojů a času, které by jinak věnoval vyšší výkonnosti. I to je důvodem, proč jí v současné době patří až pátá příčka za Alpine.
Konstruktéři se nyní již začínají soustředit na své vozy pro sezónu 2023 a u McLarenu vědí, že se stejná situace už nesmí opakovat a že musí přijít hned na začátku s konkurenceschopným balíkem. Ve vývoji přitom musí udělat větší pokrok než konkurence.
Jaký bude nástupce současného vozu MCL36? "Vzhledem k tomu, že pravidla zůstávají v podstatě stejná, tak je jasné, že nepůjde o naprostou revoluci. Jelikož si ale uvědomujeme, že týmy před námi jezdí o více než sekundu rychleji, tak je zřejmé, že ve vývoji máme za cíl velké pokroky," uvádí šéf týmu Andreas Seidl.
Technický ředitel James Key si uvědomuje, že hned na začátku musí přijít s dobrým autem: "Standard, který pozorujeme u prvních tří týmů, podle mě ukazuje, co musíte být schopní dosáhnout. Když sezónu zahájíte s konkurenceschopným autem, můžete tomu přizpůsobit vývojové plány dělat méně věcí kolem, zatímco se více soustředíte na oblasti, jež jsou podle vás nejplodnější."
"To je stav, v jakém chceme být příští rok,jelikož nebudeme schopni udržet tuto agresivní úroveň vývoje, protože jedete naplno. Můžeme se z tohoto ročníku poučit. Tým odvedl skvělou práci v tom, že jsme se dostali tam, kde jsme," chválí Key své kolegy.
I když se již začínají věnovat příštímu vozu MCL37, stále plánují nasadit určitá vylepšení i pro ten letošní: "Vzhledem k aktuálním balíkům vylepšení, která jsme nasadili, šlo o agresivní přístup. Každému vývojovému kroku jsme věnovali spoustu práce a vydržel pět či šest závodů. A každý balík fungoval tak, jak jsme plánovali - každý krok přinesl několik desetin ve výkonnosti, s tím jsme tedy spokojeni."
"Připravujeme další nov balík, na němž nyní pracujeme, a potom půjde jen u několik menších věcí, které přijdou pro zbývající závody. Řekl bych, že jsme toho na trať přinesli hodně a že jsme z toho dostali to, co jsme chtěli," uzavírá technický ředitel McLarenu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.