Zástupci McLarenu si uvědomují, že na vedoucí týmy mají letos velkou ztrátu a že ve vývoji příštího monopostu musí udělat velký pokrok, aby s nimi mohli bojovat o vítězství.
Stáj z Wokingu doplatila na špatný vstup do sezóny, kdy její výkonnost ovlivnily problémy s brzdami, které se po slibném představení v Barceloně objevily během druhého předsezónního testu v Bahrajnu. Týmu trvalo, než se z nich dostal. Stálo jej to dost cenných zdrojů a času, které by jinak věnoval vyšší výkonnosti. I to je důvodem, proč jí v současné době patří až pátá příčka za Alpine.
Konstruktéři se nyní již začínají soustředit na své vozy pro sezónu 2023 a u McLarenu vědí, že se stejná situace už nesmí opakovat a že musí přijít hned na začátku s konkurenceschopným balíkem. Ve vývoji přitom musí udělat větší pokrok než konkurence.
Jaký bude nástupce současného vozu MCL36? "Vzhledem k tomu, že pravidla zůstávají v podstatě stejná, tak je jasné, že nepůjde o naprostou revoluci. Jelikož si ale uvědomujeme, že týmy před námi jezdí o více než sekundu rychleji, tak je zřejmé, že ve vývoji máme za cíl velké pokroky," uvádí šéf týmu Andreas Seidl.
Technický ředitel James Key si uvědomuje, že hned na začátku musí přijít s dobrým autem: "Standard, který pozorujeme u prvních tří týmů, podle mě ukazuje, co musíte být schopní dosáhnout. Když sezónu zahájíte s konkurenceschopným autem, můžete tomu přizpůsobit vývojové plány dělat méně věcí kolem, zatímco se více soustředíte na oblasti, jež jsou podle vás nejplodnější."
"To je stav, v jakém chceme být příští rok,jelikož nebudeme schopni udržet tuto agresivní úroveň vývoje, protože jedete naplno. Můžeme se z tohoto ročníku poučit. Tým odvedl skvělou práci v tom, že jsme se dostali tam, kde jsme," chválí Key své kolegy.
I když se již začínají věnovat příštímu vozu MCL37, stále plánují nasadit určitá vylepšení i pro ten letošní: "Vzhledem k aktuálním balíkům vylepšení, která jsme nasadili, šlo o agresivní přístup. Každému vývojovému kroku jsme věnovali spoustu práce a vydržel pět či šest závodů. A každý balík fungoval tak, jak jsme plánovali - každý krok přinesl několik desetin ve výkonnosti, s tím jsme tedy spokojeni."
"Připravujeme další nov balík, na němž nyní pracujeme, a potom půjde jen u několik menších věcí, které přijdou pro zbývající závody. Řekl bych, že jsme toho na trať přinesli hodně a že jsme z toho dostali to, co jsme chtěli," uzavírá technický ředitel McLarenu.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.