Šéfa Red Bullu Christiana Hornera mrzí, že se Red Bullu nepodařilo získat talentovaného Oscara Piastriho pro svůj juniorský tým.
Mladého Australana sice odchovalo Alpine, odmítlo mu však nabídnout závodní sedačku. S tím neváhal McLaren, který mu dá šanci již příští rok, kdy po boku Landa Norrise nahradí Daniela Ricciarda. O tom se ale v létě již napsaly megabajty textu.
Jednání Alpine s Piastrim podle Hornera nebylo "správné." Podle něj by u Red Bullu měl neprůstřelný kontrakt, tým však před pár lety promeškal příležitost získat jej pro sebe.
"Jezdil ve Formuli 4 a ve Formuli Renault za tým Arden. Samozřejmě byl významným talentem. Pro Red Bull tehdy existovala možnost se na něj podívat, my jsme to ale nevyužili, což lituji. Ale to, co dokázal ve Formuli 3 a ve Formuli 2 je fenomenální," komentuje Horner.
"Kdyby byl tady, tak bychom ho určitě na žádné období nenechali někde zavřeného. Jak už jsem řekl, nebyl jsem účastníkem, proto se těžko hodnotí, co bylo slibováno či projednáváno atd. Ale rozhodně to bylo nečekané, zřejmě z více stran," vyjadřuje se k nezvládnuté situaci s Piastrim u Alpine.
Arden, za který Oscar závodil v britské Formuli 3 a evropské Formuli Renault v letech 2017 a 2018, založil právě šéf Red Bullu. Australský mladík však nakonec vstoupil v na počátku roku 2020 do akademie Renaultu, když ovládl Formuli 3 a Formuli 2.
Překvapivé rozhodnutí Fernanda Alonsa opustit Alpine podle Hornera "vyvolalo vlnu, která se přehnala přes několik míst," včetně AlphaTauri, juniorské stáje Red Bullu. Ta sice včera potvrdila i pro příští rok Jukiho Cunodu, pozornost se nicméně upírá na Pierra Gaslyho.
Toho je Red Bull ochotný uvolnit pouze v případě, že za něj bude mít náhradu. Colton Herta z IndyCar vypadl ze hry, protože mu FIA odmítla udělit výjimku ze systému potřebných bodů pro získání superlicence.
Jako o jednom z kandidátů se hovoří o Nyckovi de Vriesovi, jenž si odbyl úspěšnou premiéru před dvěma týdny v Monze, kde pro Williams vyjel 2 body. I když důvěřuje svému juniorskému programu a nadále do něj chci investovat, tak pro místo v F1 nezvažuje žádného ze svých mladíků (Isack Hadjar, Ajumu Iwasa, Liam Lawson či Dennis Hauger).
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.