Šéfa Red Bullu Christiana Hornera mrzí, že se Red Bullu nepodařilo získat talentovaného Oscara Piastriho pro svůj juniorský tým.
Mladého Australana sice odchovalo Alpine, odmítlo mu však nabídnout závodní sedačku. S tím neváhal McLaren, který mu dá šanci již příští rok, kdy po boku Landa Norrise nahradí Daniela Ricciarda. O tom se ale v létě již napsaly megabajty textu.
Jednání Alpine s Piastrim podle Hornera nebylo "správné." Podle něj by u Red Bullu měl neprůstřelný kontrakt, tým však před pár lety promeškal příležitost získat jej pro sebe.
"Jezdil ve Formuli 4 a ve Formuli Renault za tým Arden. Samozřejmě byl významným talentem. Pro Red Bull tehdy existovala možnost se na něj podívat, my jsme to ale nevyužili, což lituji. Ale to, co dokázal ve Formuli 3 a ve Formuli 2 je fenomenální," komentuje Horner.
"Kdyby byl tady, tak bychom ho určitě na žádné období nenechali někde zavřeného. Jak už jsem řekl, nebyl jsem účastníkem, proto se těžko hodnotí, co bylo slibováno či projednáváno atd. Ale rozhodně to bylo nečekané, zřejmě z více stran," vyjadřuje se k nezvládnuté situaci s Piastrim u Alpine.
Arden, za který Oscar závodil v britské Formuli 3 a evropské Formuli Renault v letech 2017 a 2018, založil právě šéf Red Bullu. Australský mladík však nakonec vstoupil v na počátku roku 2020 do akademie Renaultu, když ovládl Formuli 3 a Formuli 2.
Překvapivé rozhodnutí Fernanda Alonsa opustit Alpine podle Hornera "vyvolalo vlnu, která se přehnala přes několik míst," včetně AlphaTauri, juniorské stáje Red Bullu. Ta sice včera potvrdila i pro příští rok Jukiho Cunodu, pozornost se nicméně upírá na Pierra Gaslyho.
Toho je Red Bull ochotný uvolnit pouze v případě, že za něj bude mít náhradu. Colton Herta z IndyCar vypadl ze hry, protože mu FIA odmítla udělit výjimku ze systému potřebných bodů pro získání superlicence.
Jako o jednom z kandidátů se hovoří o Nyckovi de Vriesovi, jenž si odbyl úspěšnou premiéru před dvěma týdny v Monze, kde pro Williams vyjel 2 body. I když důvěřuje svému juniorskému programu a nadále do něj chci investovat, tak pro místo v F1 nezvažuje žádného ze svých mladíků (Isack Hadjar, Ajumu Iwasa, Liam Lawson či Dennis Hauger).
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.