Šéfa Red Bullu Christiana Hornera mrzí, že se Red Bullu nepodařilo získat talentovaného Oscara Piastriho pro svůj juniorský tým.
Mladého Australana sice odchovalo Alpine, odmítlo mu však nabídnout závodní sedačku. S tím neváhal McLaren, který mu dá šanci již příští rok, kdy po boku Landa Norrise nahradí Daniela Ricciarda. O tom se ale v létě již napsaly megabajty textu.
Jednání Alpine s Piastrim podle Hornera nebylo "správné." Podle něj by u Red Bullu měl neprůstřelný kontrakt, tým však před pár lety promeškal příležitost získat jej pro sebe.
"Jezdil ve Formuli 4 a ve Formuli Renault za tým Arden. Samozřejmě byl významným talentem. Pro Red Bull tehdy existovala možnost se na něj podívat, my jsme to ale nevyužili, což lituji. Ale to, co dokázal ve Formuli 3 a ve Formuli 2 je fenomenální," komentuje Horner.
"Kdyby byl tady, tak bychom ho určitě na žádné období nenechali někde zavřeného. Jak už jsem řekl, nebyl jsem účastníkem, proto se těžko hodnotí, co bylo slibováno či projednáváno atd. Ale rozhodně to bylo nečekané, zřejmě z více stran," vyjadřuje se k nezvládnuté situaci s Piastrim u Alpine.
Arden, za který Oscar závodil v britské Formuli 3 a evropské Formuli Renault v letech 2017 a 2018, založil právě šéf Red Bullu. Australský mladík však nakonec vstoupil v na počátku roku 2020 do akademie Renaultu, když ovládl Formuli 3 a Formuli 2.
Překvapivé rozhodnutí Fernanda Alonsa opustit Alpine podle Hornera "vyvolalo vlnu, která se přehnala přes několik míst," včetně AlphaTauri, juniorské stáje Red Bullu. Ta sice včera potvrdila i pro příští rok Jukiho Cunodu, pozornost se nicméně upírá na Pierra Gaslyho.
Toho je Red Bull ochotný uvolnit pouze v případě, že za něj bude mít náhradu. Colton Herta z IndyCar vypadl ze hry, protože mu FIA odmítla udělit výjimku ze systému potřebných bodů pro získání superlicence.
Jako o jednom z kandidátů se hovoří o Nyckovi de Vriesovi, jenž si odbyl úspěšnou premiéru před dvěma týdny v Monze, kde pro Williams vyjel 2 body. I když důvěřuje svému juniorskému programu a nadále do něj chci investovat, tak pro místo v F1 nezvažuje žádného ze svých mladíků (Isack Hadjar, Ajumu Iwasa, Liam Lawson či Dennis Hauger).
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.