Druhé tréninky před Velkou cenou Japonska a Velkou cenou Spojených států budou letos o půl hodiny delší. Cílem je poskytnout týmům Formule 1 možnost vyzkoušet si nově vyvinuté pneumatiky Pirelli pro sezónu 2023.
Italský výrobce pneumatik v nabitém kalendáři pracuje s týmy na nových příležitostech, během nichž by si mohly vyzkoušet jejich nový produkt, s nímž budou závodit příští rok. A společně nedávno našli společnou řeč.
"Máme možnost využít druhý trénink, který bude trvat 90 místo 60 minut, abychom měli všech 20 vozů, které jezdí s různými plány," potvrzuje sportovní ředitel společnosti Pirelli Mario Isola.
"Jako obvykle budou slepé, takže týmy nebudou vědět, co testují. Ale pro nás je to skutečně důležité. Je důležité najít nové příležitosti k testování v rámci tak nabitého kalendáře, který příští rok čítá 24 závodů," pokračuje šéf výhradního dodavatele pneumatik.
"Najít prostor pro testování bude... nechci říct téměř nemožné, ale evropská sezóna se zkrátí. Úterky a středy po závodech budou náročné, proto musíme hledat nové příležitosti," vysvětluje Ital při plánování dalších testů.
Pirelli letos v F1 nasadilo poprvé 18" pneumatiky, které měly zlepšit závodění a umožnit pilotům déle jezdit naplno, aniž by to narušovalo závodní podívanou. Před dalším ročníkem se je budou snažit vylepšit a co nejméně je zatížit dalším testováním.
Během dvou prodloužených druhých tréninků dostane každá stáj od Pirelli plán jízd a stejné podmínky: "Dáme jím jízdní plány s podobnou vzdáleností, která se podobná tomu, co obvykle ujedou během 2. tréninku. Všechny ujedou stejný počet kol s neoznačenými prototypy."
"Snažíme se příliš neměnit konstrukci během tohoto testu, protože svá auta nastavují pro daný víkend. S týmy tedy spolupracujeme, snažíme se najít chytré řešení, aby získali možnost testovat a příliš jim nenarušili víkend," dodává Isola.
Prodloužené druhé tréninky se budou týkat také všech velkých cen sezóny 2023.
Přehled směsi nominovaných pro letošní závody:
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.