Minulý týden na Monze udělal Nyck de Vries dost možná klíčový krok na cestě do Formule 1. Nyní přiznává, že je v kontaktu se třemi týmy.
Aby ne, vždyť Holanďan v Itálii zazářil. Původně ani neměl závodit, ovšem náhlá zdravotní indispozice Alexe Albona dala věcem rychlý spád. A třebaže de Vries odkroužil s Williamsem jen jeden volný trénink, dokázal v závodě přivést body. Navíc naprosto deklasoval týmového kolegu Latifiho. Ten skončil hluboko v poli poražených. Naopak de Vries byl po právu označován za hlavní hvězdu závodního víkendu.
To se logicky neobešlo bez pozornosti ostatních týmů. Holanďan s odstupem několika dní od italské GP potvrdil, že jedná s třemi týmy. O jeho služby má zájem Williams, Alpine a AlphaTauri. V případě prvního jmenovaného nejde o žádné překvapení. Alpine hledá náhradu poté, co si nnechalo utéct Oscara Piastriho a AlphaTauri přestává počítat s Gaslym. Francouz by mohl zamířit právě do Alpine, přičemž jeho místo by uzmul de Vries.
Rezervní jezdec Mercedesu si je ale dobře vědom, že zdaleka ne všechno má ve svých rukou. „Nejsem v tak komfortní pozici, abych si mohl vybírat. Do značné míry je to mimo mou kontrolu. S Williamsem už každopádně jednám delší dobu, absolvoval jsem s nimi svůj první závod ve Formuli 1, takže přesun k nim by dával logiku. S Alpine jednáme od července. Příští týden budu jejich vůz testovat v Budapešti a média si už stihla všimnout, že jsem se setkal i s Helmutem Markem," popisuje de Vries holandským novinářům.
„Řekl bych že rozjednané to máme dobře, ale ve Formuli 1 nikdy nevíte. Tohle je specifický svět. Během následujících dnů a týdnů uvidíme, jak se vše vyvine. Pokud ovšem dostanu sedačku, budu velmi rád. Není to jen o výkonech. Roli hraje souběh dalších věci, které vám musí vyjít, abyste dostali šanci," uvědomuje si Nyck de Vries. V jakém týmu byste talentovaného mladíka viděli nejraději?
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.