Minulý týden na Monze udělal Nyck de Vries dost možná klíčový krok na cestě do Formule 1. Nyní přiznává, že je v kontaktu se třemi týmy.
Aby ne, vždyť Holanďan v Itálii zazářil. Původně ani neměl závodit, ovšem náhlá zdravotní indispozice Alexe Albona dala věcem rychlý spád. A třebaže de Vries odkroužil s Williamsem jen jeden volný trénink, dokázal v závodě přivést body. Navíc naprosto deklasoval týmového kolegu Latifiho. Ten skončil hluboko v poli poražených. Naopak de Vries byl po právu označován za hlavní hvězdu závodního víkendu.
To se logicky neobešlo bez pozornosti ostatních týmů. Holanďan s odstupem několika dní od italské GP potvrdil, že jedná s třemi týmy. O jeho služby má zájem Williams, Alpine a AlphaTauri. V případě prvního jmenovaného nejde o žádné překvapení. Alpine hledá náhradu poté, co si nnechalo utéct Oscara Piastriho a AlphaTauri přestává počítat s Gaslym. Francouz by mohl zamířit právě do Alpine, přičemž jeho místo by uzmul de Vries.
Rezervní jezdec Mercedesu si je ale dobře vědom, že zdaleka ne všechno má ve svých rukou. „Nejsem v tak komfortní pozici, abych si mohl vybírat. Do značné míry je to mimo mou kontrolu. S Williamsem už každopádně jednám delší dobu, absolvoval jsem s nimi svůj první závod ve Formuli 1, takže přesun k nim by dával logiku. S Alpine jednáme od července. Příští týden budu jejich vůz testovat v Budapešti a média si už stihla všimnout, že jsem se setkal i s Helmutem Markem," popisuje de Vries holandským novinářům.
„Řekl bych že rozjednané to máme dobře, ale ve Formuli 1 nikdy nevíte. Tohle je specifický svět. Během následujících dnů a týdnů uvidíme, jak se vše vyvine. Pokud ovšem dostanu sedačku, budu velmi rád. Není to jen o výkonech. Roli hraje souběh dalších věci, které vám musí vyjít, abyste dostali šanci," uvědomuje si Nyck de Vries. V jakém týmu byste talentovaného mladíka viděli nejraději?
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.