Daniel Ricciardo se pomalu smiřuje s tím, že příští rok bude ve Formuli 1 chybět. Zatímco někteří se zastávají jeho talentu, bývalý pilot Jacques Villeneuve s ním slitování nemá: vzhledem ke svým posledním výkonům v královské disciplíně motorsportu nemá moc co pohledávat.
Australanovi se v posledních letech v F1 moc nedaří, po svém příchodu k McLarenu minulý rok sice dokázal vyhrát jeden závod, ve většině z nich ale na svého týmového kolegu Landa Norrise znatelně ztrácí. Loni s ním prohrál na body 115:160 (71,9 %), letos je na tom ještě hůře - zatímco Norris nasbíral 88 bodů, Daniel jich získal jen 19 (21,6 % toho, co týmový kolega).
Není divu, že jeho zaměstnavateli došla trpělivost a rozhodl se jej od příštího roku nahradit talentovaným Oscarem Piastrim. I když všechny týmy ještě nepotvrdily své sestavy, tak Ricciardo tuší, že zřejmě zůstane bez místa.
Na otázku, zda bude v příští sezóně závodit v F1, Villeneuve odpovídá: "Proč by měl? Zažil dva příšerné roky u Renaultu a dva ještě horší u McLarenu. To máte čtyři roky. Téměř polovina z jeho kariéry v F1 byla špatná!"
"Alpine nemá žádný důvod jej angažovat, obzvlášť vzhledem k tomu, že za ni už dříve jezdil. Moderní auta zkrátka asi nesedí jeho jezdeckému stylu," přemýšlí šampion z roku 1997, v čem může být Ricciardův problém.
"U Red Bullu byl působivý. Předváděl úžasné předjížděcí manévry. Na začátku byl před Maxem [Verstappenem]. Ale nakonec se s ním Max začínal vypořádávat. Pak přestoupil. Po přestupu se zdá, že se do toho nikdy nedostal. Už se z toho nezotavil," komentuje Kanaďan.
Ricciarda se nedávno zastal Hamilton a doporučil mu, aby si dal rok pauzu a pak se do F1 vrátil. To však podle Villeneuva není dobrý nápad: "Mohl by zlenivět. Můžete si dát rok pauzu, pokud jste Alonso, Schumacher, pokud jste se v F1 stali šampionem a vyhráli spoustu závodů a pokud víte, že budete na vrcholu, ať už přijde jakákoliv sezóna. Po čtyřech špatných letech to ale nedělejte."
"Bere to, co dostanete. Pokud přijde nabídka na místo v F1, tak vezmete jakýkoliv kokpit. Na veřejnosti můžete prohlásit, že byste nejezdili za žádný z těch zadních týmů, ale když to je jediná smlouva, kterou můžete získat, tak podepíšete," dodává Villeneuve, podle něhož si Ricciardo určitě už moc nepolepší.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.