Daniel Ricciardo se pomalu smiřuje s tím, že příští rok bude ve Formuli 1 chybět. Zatímco někteří se zastávají jeho talentu, bývalý pilot Jacques Villeneuve s ním slitování nemá: vzhledem ke svým posledním výkonům v královské disciplíně motorsportu nemá moc co pohledávat.
Australanovi se v posledních letech v F1 moc nedaří, po svém příchodu k McLarenu minulý rok sice dokázal vyhrát jeden závod, ve většině z nich ale na svého týmového kolegu Landa Norrise znatelně ztrácí. Loni s ním prohrál na body 115:160 (71,9 %), letos je na tom ještě hůře - zatímco Norris nasbíral 88 bodů, Daniel jich získal jen 19 (21,6 % toho, co týmový kolega).
Není divu, že jeho zaměstnavateli došla trpělivost a rozhodl se jej od příštího roku nahradit talentovaným Oscarem Piastrim. I když všechny týmy ještě nepotvrdily své sestavy, tak Ricciardo tuší, že zřejmě zůstane bez místa.
Na otázku, zda bude v příští sezóně závodit v F1, Villeneuve odpovídá: "Proč by měl? Zažil dva příšerné roky u Renaultu a dva ještě horší u McLarenu. To máte čtyři roky. Téměř polovina z jeho kariéry v F1 byla špatná!"
"Alpine nemá žádný důvod jej angažovat, obzvlášť vzhledem k tomu, že za ni už dříve jezdil. Moderní auta zkrátka asi nesedí jeho jezdeckému stylu," přemýšlí šampion z roku 1997, v čem může být Ricciardův problém.
"U Red Bullu byl působivý. Předváděl úžasné předjížděcí manévry. Na začátku byl před Maxem [Verstappenem]. Ale nakonec se s ním Max začínal vypořádávat. Pak přestoupil. Po přestupu se zdá, že se do toho nikdy nedostal. Už se z toho nezotavil," komentuje Kanaďan.
Ricciarda se nedávno zastal Hamilton a doporučil mu, aby si dal rok pauzu a pak se do F1 vrátil. To však podle Villeneuva není dobrý nápad: "Mohl by zlenivět. Můžete si dát rok pauzu, pokud jste Alonso, Schumacher, pokud jste se v F1 stali šampionem a vyhráli spoustu závodů a pokud víte, že budete na vrcholu, ať už přijde jakákoliv sezóna. Po čtyřech špatných letech to ale nedělejte."
"Bere to, co dostanete. Pokud přijde nabídka na místo v F1, tak vezmete jakýkoliv kokpit. Na veřejnosti můžete prohlásit, že byste nejezdili za žádný z těch zadních týmů, ale když to je jediná smlouva, kterou můžete získat, tak podepíšete," dodává Villeneuve, podle něhož si Ricciardo určitě už moc nepolepší.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.