Daniel Ricciardo se pomalu smiřuje s tím, že příští rok bude ve Formuli 1 chybět. Zatímco někteří se zastávají jeho talentu, bývalý pilot Jacques Villeneuve s ním slitování nemá: vzhledem ke svým posledním výkonům v královské disciplíně motorsportu nemá moc co pohledávat.
Australanovi se v posledních letech v F1 moc nedaří, po svém příchodu k McLarenu minulý rok sice dokázal vyhrát jeden závod, ve většině z nich ale na svého týmového kolegu Landa Norrise znatelně ztrácí. Loni s ním prohrál na body 115:160 (71,9 %), letos je na tom ještě hůře - zatímco Norris nasbíral 88 bodů, Daniel jich získal jen 19 (21,6 % toho, co týmový kolega).
Není divu, že jeho zaměstnavateli došla trpělivost a rozhodl se jej od příštího roku nahradit talentovaným Oscarem Piastrim. I když všechny týmy ještě nepotvrdily své sestavy, tak Ricciardo tuší, že zřejmě zůstane bez místa.
Na otázku, zda bude v příští sezóně závodit v F1, Villeneuve odpovídá: "Proč by měl? Zažil dva příšerné roky u Renaultu a dva ještě horší u McLarenu. To máte čtyři roky. Téměř polovina z jeho kariéry v F1 byla špatná!"
"Alpine nemá žádný důvod jej angažovat, obzvlášť vzhledem k tomu, že za ni už dříve jezdil. Moderní auta zkrátka asi nesedí jeho jezdeckému stylu," přemýšlí šampion z roku 1997, v čem může být Ricciardův problém.
"U Red Bullu byl působivý. Předváděl úžasné předjížděcí manévry. Na začátku byl před Maxem [Verstappenem]. Ale nakonec se s ním Max začínal vypořádávat. Pak přestoupil. Po přestupu se zdá, že se do toho nikdy nedostal. Už se z toho nezotavil," komentuje Kanaďan.
Ricciarda se nedávno zastal Hamilton a doporučil mu, aby si dal rok pauzu a pak se do F1 vrátil. To však podle Villeneuva není dobrý nápad: "Mohl by zlenivět. Můžete si dát rok pauzu, pokud jste Alonso, Schumacher, pokud jste se v F1 stali šampionem a vyhráli spoustu závodů a pokud víte, že budete na vrcholu, ať už přijde jakákoliv sezóna. Po čtyřech špatných letech to ale nedělejte."
"Bere to, co dostanete. Pokud přijde nabídka na místo v F1, tak vezmete jakýkoliv kokpit. Na veřejnosti můžete prohlásit, že byste nejezdili za žádný z těch zadních týmů, ale když to je jediná smlouva, kterou můžete získat, tak podepíšete," dodává Villeneuve, podle něhož si Ricciardo určitě už moc nepolepší.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.