Šéf Ferrari si uvědomuje, že po sérii zpackaných závodů je na čase, aby ve své domácí velké ceně podali konečně dobrý výkon. Pomůže jim k tomu nové zbarvení?
Scuderii se sice daří v kvalifikacích, ale v závodech se po špatných strategiích či chybách v boxech propadá. Minulý víkend v Zandvoortu se Charles Leclerc kvalifikoval do první řady a Carlos Sainz byl na roštu třetí. Sobota by opět celkem šla.
Jenže v závodě nedokázali vyzrát na prvního Maxe Verstappena s Red Bullem, místo toho je pod tlak dostal Mercedes, jenž se protlačil před ně - George Russell Leclerca předjel a Sainz po bídném výkonu a penalizaci skončil až osmý. V celkovém pořadí se propadl za Sergia Péreze i za Russella.
Monačan s Ferrari může na titul zapomenout, po GP Holandska na lídra Verstappena ztrácí v šampionátu už 109 bodů. Místo toho se bude muset se svým týmem spíše zaměřit na to, aby je nepředstihl Mercedes, jehož forma jde stále nahoru.
Binotto uznává, že Ferrari prožívá těžké období a své fanoušky před domácím závodem žádá o podporu: "Momentálně jde rozhodně o náročné okamžiky pro náš tým, protože nedosahujeme výsledků dle očekávání, která jsme měli."
"Musíme zareagovat. Po Covidu budeme mít v Monze tifosi. To, že budou na tribunách, pro nás bude důležité, protože nám fandí a ženou nás jako tým kupředu. Teď musíme získat dobré výsledky kvůli náladě v týmu," pokračuje šéf Ferrari, které před víkendem mění barvy: na voze i na kombinézách bude více žluté barvy k oslavě 100 let domácího okruhu, který je nejrychlejší v současném kalendáři Formule 1.
"Hlavní starosti mi dělá to, že už tři závody po sobě jsme v neděli neměli rychlost. Docela se to podobá Maďarsku. Tento víkend jsme měli dobrou kvalifikaci, v níž jsme byli konkurenceschopní. Ale v samotném závodě moc konkurenceschopní nejsme, což nám hodně ztěžuje život: nejen kvůli tomu, že nemůžeme o vítězství bojovat s Maxem, ale také kvůli tomu, že nemáme rychlost na to, abychom za sebou udrželi Mercedes," přiznává Binotto.
"Myslím, že to jsou už tři závody v řadě, kdy nedosahujeme našeho potenciálu. Tohle musíme co nejdříve vyřešit, protože do konce sezóny už zbývá jen několik závodů. Stále vyhlížíme vítězství a naším záměrem je vyhrát každý závod včetně Monzy," dodává šéf Ferrari.
La nostra gara di casa è alle porte! @Charles_Leclerc e @CarlosSainz55 sono pronti 🤩💛 E voi? Non vediamo l’ora di vedervi a Monza!#essereFerrari 🟡 #ItalianGP pic.twitter.com/3tDE62oDwN
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 7, 2022James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.