Šéf Ferrari si uvědomuje, že po sérii zpackaných závodů je na čase, aby ve své domácí velké ceně podali konečně dobrý výkon. Pomůže jim k tomu nové zbarvení?
Scuderii se sice daří v kvalifikacích, ale v závodech se po špatných strategiích či chybách v boxech propadá. Minulý víkend v Zandvoortu se Charles Leclerc kvalifikoval do první řady a Carlos Sainz byl na roštu třetí. Sobota by opět celkem šla.
Jenže v závodě nedokázali vyzrát na prvního Maxe Verstappena s Red Bullem, místo toho je pod tlak dostal Mercedes, jenž se protlačil před ně - George Russell Leclerca předjel a Sainz po bídném výkonu a penalizaci skončil až osmý. V celkovém pořadí se propadl za Sergia Péreze i za Russella.
Monačan s Ferrari může na titul zapomenout, po GP Holandska na lídra Verstappena ztrácí v šampionátu už 109 bodů. Místo toho se bude muset se svým týmem spíše zaměřit na to, aby je nepředstihl Mercedes, jehož forma jde stále nahoru.
Binotto uznává, že Ferrari prožívá těžké období a své fanoušky před domácím závodem žádá o podporu: "Momentálně jde rozhodně o náročné okamžiky pro náš tým, protože nedosahujeme výsledků dle očekávání, která jsme měli."
"Musíme zareagovat. Po Covidu budeme mít v Monze tifosi. To, že budou na tribunách, pro nás bude důležité, protože nám fandí a ženou nás jako tým kupředu. Teď musíme získat dobré výsledky kvůli náladě v týmu," pokračuje šéf Ferrari, které před víkendem mění barvy: na voze i na kombinézách bude více žluté barvy k oslavě 100 let domácího okruhu, který je nejrychlejší v současném kalendáři Formule 1.
"Hlavní starosti mi dělá to, že už tři závody po sobě jsme v neděli neměli rychlost. Docela se to podobá Maďarsku. Tento víkend jsme měli dobrou kvalifikaci, v níž jsme byli konkurenceschopní. Ale v samotném závodě moc konkurenceschopní nejsme, což nám hodně ztěžuje život: nejen kvůli tomu, že nemůžeme o vítězství bojovat s Maxem, ale také kvůli tomu, že nemáme rychlost na to, abychom za sebou udrželi Mercedes," přiznává Binotto.
"Myslím, že to jsou už tři závody v řadě, kdy nedosahujeme našeho potenciálu. Tohle musíme co nejdříve vyřešit, protože do konce sezóny už zbývá jen několik závodů. Stále vyhlížíme vítězství a naším záměrem je vyhrát každý závod včetně Monzy," dodává šéf Ferrari.
La nostra gara di casa è alle porte! @Charles_Leclerc e @CarlosSainz55 sono pronti 🤩💛 E voi? Non vediamo l’ora di vedervi a Monza!#essereFerrari 🟡 #ItalianGP pic.twitter.com/3tDE62oDwN
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 7, 2022Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.