Šéf Ferrari si uvědomuje, že po sérii zpackaných závodů je na čase, aby ve své domácí velké ceně podali konečně dobrý výkon. Pomůže jim k tomu nové zbarvení?
Scuderii se sice daří v kvalifikacích, ale v závodech se po špatných strategiích či chybách v boxech propadá. Minulý víkend v Zandvoortu se Charles Leclerc kvalifikoval do první řady a Carlos Sainz byl na roštu třetí. Sobota by opět celkem šla.
Jenže v závodě nedokázali vyzrát na prvního Maxe Verstappena s Red Bullem, místo toho je pod tlak dostal Mercedes, jenž se protlačil před ně - George Russell Leclerca předjel a Sainz po bídném výkonu a penalizaci skončil až osmý. V celkovém pořadí se propadl za Sergia Péreze i za Russella.
Monačan s Ferrari může na titul zapomenout, po GP Holandska na lídra Verstappena ztrácí v šampionátu už 109 bodů. Místo toho se bude muset se svým týmem spíše zaměřit na to, aby je nepředstihl Mercedes, jehož forma jde stále nahoru.
Binotto uznává, že Ferrari prožívá těžké období a své fanoušky před domácím závodem žádá o podporu: "Momentálně jde rozhodně o náročné okamžiky pro náš tým, protože nedosahujeme výsledků dle očekávání, která jsme měli."
"Musíme zareagovat. Po Covidu budeme mít v Monze tifosi. To, že budou na tribunách, pro nás bude důležité, protože nám fandí a ženou nás jako tým kupředu. Teď musíme získat dobré výsledky kvůli náladě v týmu," pokračuje šéf Ferrari, které před víkendem mění barvy: na voze i na kombinézách bude více žluté barvy k oslavě 100 let domácího okruhu, který je nejrychlejší v současném kalendáři Formule 1.
"Hlavní starosti mi dělá to, že už tři závody po sobě jsme v neděli neměli rychlost. Docela se to podobá Maďarsku. Tento víkend jsme měli dobrou kvalifikaci, v níž jsme byli konkurenceschopní. Ale v samotném závodě moc konkurenceschopní nejsme, což nám hodně ztěžuje život: nejen kvůli tomu, že nemůžeme o vítězství bojovat s Maxem, ale také kvůli tomu, že nemáme rychlost na to, abychom za sebou udrželi Mercedes," přiznává Binotto.
"Myslím, že to jsou už tři závody v řadě, kdy nedosahujeme našeho potenciálu. Tohle musíme co nejdříve vyřešit, protože do konce sezóny už zbývá jen několik závodů. Stále vyhlížíme vítězství a naším záměrem je vyhrát každý závod včetně Monzy," dodává šéf Ferrari.
La nostra gara di casa è alle porte! @Charles_Leclerc e @CarlosSainz55 sono pronti 🤩💛 E voi? Non vediamo l’ora di vedervi a Monza!#essereFerrari 🟡 #ItalianGP pic.twitter.com/3tDE62oDwN
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 7, 2022
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.