Šéf Ferrari si uvědomuje, že po sérii zpackaných závodů je na čase, aby ve své domácí velké ceně podali konečně dobrý výkon. Pomůže jim k tomu nové zbarvení?
Scuderii se sice daří v kvalifikacích, ale v závodech se po špatných strategiích či chybách v boxech propadá. Minulý víkend v Zandvoortu se Charles Leclerc kvalifikoval do první řady a Carlos Sainz byl na roštu třetí. Sobota by opět celkem šla.
Jenže v závodě nedokázali vyzrát na prvního Maxe Verstappena s Red Bullem, místo toho je pod tlak dostal Mercedes, jenž se protlačil před ně - George Russell Leclerca předjel a Sainz po bídném výkonu a penalizaci skončil až osmý. V celkovém pořadí se propadl za Sergia Péreze i za Russella.
Monačan s Ferrari může na titul zapomenout, po GP Holandska na lídra Verstappena ztrácí v šampionátu už 109 bodů. Místo toho se bude muset se svým týmem spíše zaměřit na to, aby je nepředstihl Mercedes, jehož forma jde stále nahoru.
Binotto uznává, že Ferrari prožívá těžké období a své fanoušky před domácím závodem žádá o podporu: "Momentálně jde rozhodně o náročné okamžiky pro náš tým, protože nedosahujeme výsledků dle očekávání, která jsme měli."
"Musíme zareagovat. Po Covidu budeme mít v Monze tifosi. To, že budou na tribunách, pro nás bude důležité, protože nám fandí a ženou nás jako tým kupředu. Teď musíme získat dobré výsledky kvůli náladě v týmu," pokračuje šéf Ferrari, které před víkendem mění barvy: na voze i na kombinézách bude více žluté barvy k oslavě 100 let domácího okruhu, který je nejrychlejší v současném kalendáři Formule 1.
"Hlavní starosti mi dělá to, že už tři závody po sobě jsme v neděli neměli rychlost. Docela se to podobá Maďarsku. Tento víkend jsme měli dobrou kvalifikaci, v níž jsme byli konkurenceschopní. Ale v samotném závodě moc konkurenceschopní nejsme, což nám hodně ztěžuje život: nejen kvůli tomu, že nemůžeme o vítězství bojovat s Maxem, ale také kvůli tomu, že nemáme rychlost na to, abychom za sebou udrželi Mercedes," přiznává Binotto.
"Myslím, že to jsou už tři závody v řadě, kdy nedosahujeme našeho potenciálu. Tohle musíme co nejdříve vyřešit, protože do konce sezóny už zbývá jen několik závodů. Stále vyhlížíme vítězství a naším záměrem je vyhrát každý závod včetně Monzy," dodává šéf Ferrari.
La nostra gara di casa è alle porte! @Charles_Leclerc e @CarlosSainz55 sono pronti 🤩💛 E voi? Non vediamo l’ora di vedervi a Monza!#essereFerrari 🟡 #ItalianGP pic.twitter.com/3tDE62oDwN
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 7, 2022Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.