Oscar Piastri byl v sobotu potvrzen jako nový jezdec týmu McLaren pro příští rok. Smlouva platí rok.
Tato novinka asi nikoho nepřekvapí. McLaren potvrdil, že v roce 2023 za ně bude závodit Oscar Piastri, který nahradí Daniela Ricciarda. Jednadvacetiletý Australan byl úspěšný v nižších sériích a během letní pauzy se postaral o pozdvižení, když se objevila zpráva, že příští rok bude jezdit na Alpine.
Nicméně nyní se stal oficiálně jezdcem, McLarenu spolu při s Landem Norrisem. Smlouvu měl prý s týmem z Wokingu podepsat již začátkem července. Tehdy měl sice ještě smlouvu s Alpine, ale pouze jako rezervní pilot a vše se řešilo s právníky.
Od mnohých dokonce zazněla kritika, že jim McLaren jejich budoucí hvězdu ukradla. "Pokud si jezdce chtějí udržet, musejí se ujistit, že mají platnou smlouvu," odpovídá na tyto reakce šéf McLarenu Seidl.
Piastri se na nový krok v jeho kariéře těší. "A jsem pyšný, že bude moci závodit za tak prestižní tým, jsem jim za tuto příležitost vděčný," uvedl mladý australský pilot.
We have signed 2021 F2 champion @OscarPiastri.Oscar joins Lando to form our exciting F1 driver line-up from 2023. 👊Full story. ⬇️
— McLaren (@McLarenF1) September 2, 2022
Vše začalo nečekaným odchodem Fernanda Alonsa z Alpine s Aston Martinu. Své rozhodnutí Piastri udělal ještě předtím a podle něj měl informaci, že v týmu nebude pokračovat. Nicméně šéf Alpine to viděl jinak, ale nyní je věc uzavřena.
Šéf týmu McLaren, Andreas Seidl, uvedl, že se těší, jak jejich nový jezdec pomůže Norrisovi udělat další pokrok. Otázkou tedy zůstává, kdo nakonec obsadí volné místo u Alpine? Podle všeho zájem projevili například o Pierra Gaslyho.
Nicméně ten má smlouvu s Alfou Tauri. Na otázku, zda tedy pro příští rok platí jejich dvojce Gasly - Cunoda, šéf týmu Tost v sobotu na tiskové konferenci jen s úsměvem odvětil: "V tuto chvíli ano." Hovoří se ale také třeba o Buttonovi...
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.