Odborný poradce Red Bullu se vrací k nedělnímu výkonu svého jezdce Maxe Verstappena v Belgii. Podle něj by v pohodě vyhrál, i kdyby startoval z posledního místa, taková je nyní dominance vedoucího týmu, jemuž stačí k zisku titulu už jen dvě či tři vítězství ve zbývajících osmi podnicích.
Holandský jezdec startoval do Velké ceny Belgie po nasazení nové pohonné jednotky a následné penalizace ze 14. místa, ale už po prvním kole byl osmý. Do čela se dostal v 18. kole a od té doby si bez potíží hlídal své vedení před svým týmovým kolegou Sergiem Pérezem.
Předvedl výborný výkon a zřejmě by vyhrál, i kdyby startoval jako poslední. "Myslím, že ano. Už před letní přestávkou jsme věděli, že tady budeme měnit motor. Říkali jsme si, že se pokusíme získat alespoň nějaké body, ale po kvalifikačním kole jsme začali pomýšlet na pódium," přibližuje Marko.
Otec Maxe, Jos Verstappen, však věřil, že jeho syn to i přes penalizaci dotáhne na vítězství: "Jos však říkal: 'Ne, on vyhraje!' Potřebujete silný motor. A od roku 2021 máme motor, který má stejný výkon jako ostatní," poukazuje odborný poradce na dobrou práci Hondy, která stáhla svou ztrátu na nejlepší.
Red Bull v F1 dominoval v sezónách 2010 - 2013 s V8 atmosférickým motorem Renault, letos je však situace podle něj odlišná: "Od té doby jsme takovou dominanci neviděli. Tentokrát máme silnou konkurenci. S Vettelem jsem závodili zejména proti Ferrari, jeden rok proti McLarenu. Ale teď závodíme proti Ferrari a Mercedesu, proto jsme velmi spokojeni a opravdu hrdí."
Vůz RB18 vyladili a nyní nemá žádnou větší slabinu: "Jsme rychlí ve všech druzích zatáček. V Zandvoortu se musíte dobře kvalifikovat, protože předjíždění je zde velmi obtížné a nevíte, jaká bude předpověď počasí - jestli bude větrno nebo jestli na okruhu bude vítr," hovoří Marko o nadcházejícím víkendu, kde FIA poprvé umožní otevření zadního křídla i v klopené poslední zatáčce. DRS zónu to prodlouží o 300 metrů a zvýší to šance na předjíždění.
"Jsme na tom ale dobře, jsme ve formě a je fajn, že už nemusíme vyhrát v každém závodě. Pokud zjistíme, že nemůžeme vyhrát, OK - půjdeme po bodech. Stále zbývá osm závodů. Věřím, že nám bude stačit vyhrát dva nebo tři, abychom byli v šampionátu v bezpečí," dodává Marko.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.