Ferrari vkládalo do Micka Schumachera velké naděje. Zdá se ale, že ty zůstanou nenaplněny. Zahraniční média informují o tom, že Němec na konci sezony skončí v jezdecké akademii italské stáje i u Haasu.
Schumacher má ve vztahu k své budoucnosti několik problémů. Tím prvním je jezdecká situace u Ferrari. Maranello má dlouhodobé smlouvy s Leclercem i Sainzem a vypadá to, že právě na tenhle tandem chtějí Italové spoléhat ještě několik dalších let. Pravda je taková, že výkony pilotů Ferrari nemusí trápit - jeho problémy jsou jinde, takže tandem Leclerc - Sainz by dával smysl i do budoucna.
Dalším problémem jsou výkony samotného Schumachera. Mick sice předvedl před letní přestávkou pár dobrých závodů, jenže je otázkou, jestli mu to bude stačit... Zdá se, že spíše ne. Týmový kolega Magnussen je většinou rychlejší, Schumachera navíc sráží i poměrně velké množství jezdeckých chyb. Letos už doslova sešrotoval dva vozy, což Haasu v době rozpočtového stropu zrovna dvakrát nepomohlo...
A tak není divu, že se začíná spekulovat o Němcově brzkém konci. Britští novináři v průběhu belgické GP přinesli informaci, podle které Schumacher po sezoně skončí jak u Haasu, tak u FDA. Nebyl by tedy ani členem jezdecké akademie Ferrari, do které spadá od roku 2019. Největšího úspěchu Schumacher dosáhl patrně v ročníku 2020. Tehdy dokázal opanovat šampionát Formule 2.
V případě konce u Haasu by Schumacher junior mohl zamířit k Alpine. Zatím jediný potvrzený pilot modré stáje pro příští rok Esteban Ocon je takové variantě údajně nakloněn. Může se ale také stát, že Mick ve Formuli 1 skončí. V takovém případě by na startovním roštu 2023 nebyl jediný německý pilot.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.