Ferrari vkládalo do Micka Schumachera velké naděje. Zdá se ale, že ty zůstanou nenaplněny. Zahraniční média informují o tom, že Němec na konci sezony skončí v jezdecké akademii italské stáje i u Haasu.
Schumacher má ve vztahu k své budoucnosti několik problémů. Tím prvním je jezdecká situace u Ferrari. Maranello má dlouhodobé smlouvy s Leclercem i Sainzem a vypadá to, že právě na tenhle tandem chtějí Italové spoléhat ještě několik dalších let. Pravda je taková, že výkony pilotů Ferrari nemusí trápit - jeho problémy jsou jinde, takže tandem Leclerc - Sainz by dával smysl i do budoucna.
Dalším problémem jsou výkony samotného Schumachera. Mick sice předvedl před letní přestávkou pár dobrých závodů, jenže je otázkou, jestli mu to bude stačit... Zdá se, že spíše ne. Týmový kolega Magnussen je většinou rychlejší, Schumachera navíc sráží i poměrně velké množství jezdeckých chyb. Letos už doslova sešrotoval dva vozy, což Haasu v době rozpočtového stropu zrovna dvakrát nepomohlo...
A tak není divu, že se začíná spekulovat o Němcově brzkém konci. Britští novináři v průběhu belgické GP přinesli informaci, podle které Schumacher po sezoně skončí jak u Haasu, tak u FDA. Nebyl by tedy ani členem jezdecké akademie Ferrari, do které spadá od roku 2019. Největšího úspěchu Schumacher dosáhl patrně v ročníku 2020. Tehdy dokázal opanovat šampionát Formule 2.
V případě konce u Haasu by Schumacher junior mohl zamířit k Alpine. Zatím jediný potvrzený pilot modré stáje pro příští rok Esteban Ocon je takové variantě údajně nakloněn. Může se ale také stát, že Mick ve Formuli 1 skončí. V takovém případě by na startovním roštu 2023 nebyl jediný německý pilot.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.