 
            Pilot McLarenu Lando Norris popisuje, proč se svým týmem propadli během Velké ceny Belgie. Zažili velké zklamání, když v neděli přicházeli o pozice a odjeli z ní bez jediného bodu. Jejich rychlost na rovinkách přitom původně nebyla špatná.
Lando cílem projel jako 12. a jeho týmový kolega Daniel Ricciardo dokonce až jako 15., byť do závodu startoval po penalizacích soupeřů ze sedmé pozice. Trest za výměnu pohonné jednotky obdržel i Norris, jenže v závodě nebyl konkurenceschopný ani jeden z nich. Od McLarenu se nečekaly zázraky, ale taková ztráta po mdlém výkonu byla překvapením.
Kromě vysoké degradace kvůli nedělním vyšším teplotám Norris poukázal na zajímavý deficit, s nímž se McLaren potýká při aktivaci systému pro snížení odporu (DRS): zatímco soupeři s otevřeným křídlem dokáží významně zrychlit, MCL36 moc rychlosti nenabere.
Slabina při aktivaci DRS"Myslím, že jsme patřili k těm nejrychlejším na rovinkách. Hodně jsme ale ztráceli v DRS - z určitého důvodu byl náš výkon v DRS dost šokující," připouští mladý pilot McLarenu, který se na rovinkách i s otevřeným křídlem sotva přibližoval soupeřům, jež potřeboval předjet.
"Některá auta jsou mnohem lepší než jiná. Čistě na rovinkách jsme, myslím, byli rychlejší než Red Bull. Jenže když Red Bull otevře DRS, získá nějakých 15 km/h a je úplně v jiné lize ve srovnání s ostatními. Něco nám tedy s DRS chybí, což nás obírá o příležitosti k předjíždění ve srovnání s ostatními," pokračuje Norris, jenž v kvalifikaci na speed-trapu v Radillonu ztrácel na Williams Alexandera Albona jen 2,9 km/h.
Nešlo o překvapeníMcLaren tím ale podle něj nebyl až tak překvapený: "Myslím, že to bylo přesně takové, jaké jsme očekávali. Věděli jsme, že v závodě to letos v Belgii bude mnohem horší než v předchozích letech, protože jízda v závěsu se hodně zhoršila."
"Kromě toho jsme se zasekli za Astonem a za Williamsem. Myslím, že Aston měl jasně lepší rychlost než my. Ale Williams byl na rovinkách tak rychlý a já jsem byl v DRS vláčku, nemohl jsem toho moc udělat. Podle mě jsme byli jen tam, kde jsme si zasloužili být," kroutí hlavou Norris.
"Myslím, že se rozdíly mezi auty zdály být tento víkend větší než obvykle. Šlo o delší trať, na níž to je hodně o efektivitě, jezdit s co nejnižším přítlakem, ale přesto mít pořád vůz, který velmi dobře funguje v rychlých i pomalých zatáčkách. A to očividně nemáme," uznává 22letý pilot.
V Holandsku bude s vyšším přítlakem lépeTento víkend čeká týmy Velká cena Holandska v Zandvoortu, který má zcela odlišné vlastnosti. McLarenu by měl svědčit více než Spa. "Vysoký přítlak, snad nás to tedy dostane blíže k výkonnosti v Budapešti. Ale nikdy nevíte, loni šlo o naši nejhorší trať," poznamenává Norris.
"Doufám, že letos tomu tak nebude kvůli problémům, které jsme měli kdysi, ale které se letos tak neprojevují - máme jiné problémy. Takže uvidíme. Každopádně to nemůže být o moc horší než uplynulý víkend," dodává.
 
            Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
 
            Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
 
            Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
 
            Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
 
            Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
 
            Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
 
            Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
 
            Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
 
            Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
 
            Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
 
            Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
 
            Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.