Pilot McLarenu Lando Norris popisuje, proč se svým týmem propadli během Velké ceny Belgie. Zažili velké zklamání, když v neděli přicházeli o pozice a odjeli z ní bez jediného bodu. Jejich rychlost na rovinkách přitom původně nebyla špatná.
Lando cílem projel jako 12. a jeho týmový kolega Daniel Ricciardo dokonce až jako 15., byť do závodu startoval po penalizacích soupeřů ze sedmé pozice. Trest za výměnu pohonné jednotky obdržel i Norris, jenže v závodě nebyl konkurenceschopný ani jeden z nich. Od McLarenu se nečekaly zázraky, ale taková ztráta po mdlém výkonu byla překvapením.
Kromě vysoké degradace kvůli nedělním vyšším teplotám Norris poukázal na zajímavý deficit, s nímž se McLaren potýká při aktivaci systému pro snížení odporu (DRS): zatímco soupeři s otevřeným křídlem dokáží významně zrychlit, MCL36 moc rychlosti nenabere.
Slabina při aktivaci DRS"Myslím, že jsme patřili k těm nejrychlejším na rovinkách. Hodně jsme ale ztráceli v DRS - z určitého důvodu byl náš výkon v DRS dost šokující," připouští mladý pilot McLarenu, který se na rovinkách i s otevřeným křídlem sotva přibližoval soupeřům, jež potřeboval předjet.
"Některá auta jsou mnohem lepší než jiná. Čistě na rovinkách jsme, myslím, byli rychlejší než Red Bull. Jenže když Red Bull otevře DRS, získá nějakých 15 km/h a je úplně v jiné lize ve srovnání s ostatními. Něco nám tedy s DRS chybí, což nás obírá o příležitosti k předjíždění ve srovnání s ostatními," pokračuje Norris, jenž v kvalifikaci na speed-trapu v Radillonu ztrácel na Williams Alexandera Albona jen 2,9 km/h.
Nešlo o překvapeníMcLaren tím ale podle něj nebyl až tak překvapený: "Myslím, že to bylo přesně takové, jaké jsme očekávali. Věděli jsme, že v závodě to letos v Belgii bude mnohem horší než v předchozích letech, protože jízda v závěsu se hodně zhoršila."
"Kromě toho jsme se zasekli za Astonem a za Williamsem. Myslím, že Aston měl jasně lepší rychlost než my. Ale Williams byl na rovinkách tak rychlý a já jsem byl v DRS vláčku, nemohl jsem toho moc udělat. Podle mě jsme byli jen tam, kde jsme si zasloužili být," kroutí hlavou Norris.
"Myslím, že se rozdíly mezi auty zdály být tento víkend větší než obvykle. Šlo o delší trať, na níž to je hodně o efektivitě, jezdit s co nejnižším přítlakem, ale přesto mít pořád vůz, který velmi dobře funguje v rychlých i pomalých zatáčkách. A to očividně nemáme," uznává 22letý pilot.
V Holandsku bude s vyšším přítlakem lépeTento víkend čeká týmy Velká cena Holandska v Zandvoortu, který má zcela odlišné vlastnosti. McLarenu by měl svědčit více než Spa. "Vysoký přítlak, snad nás to tedy dostane blíže k výkonnosti v Budapešti. Ale nikdy nevíte, loni šlo o naši nejhorší trať," poznamenává Norris.
"Doufám, že letos tomu tak nebude kvůli problémům, které jsme měli kdysi, ale které se letos tak neprojevují - máme jiné problémy. Takže uvidíme. Každopádně to nemůže být o moc horší než uplynulý víkend," dodává.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.