Šéf Formule 1 Stefano Domenicali překvapivě slibuje, že se královská disciplína motorsportu do Ruska již nikdy nevrátí. Horší zprávou je to, že se mračna začínají stahovat i nad Velkou cenou Belgie ve Spa-Francorchamps.
Rusko mělo svůj závod v Soči a plánovalo modernizaci okruhu nedaleko Petrohradu, kam ho chtělo přesunout. Po napadení Ukrajiny však bylo z kalendáře vyřazeno, k podobným krokům sáhla také ostatní sportovní odvětví. F1 se tam navíc jen tak nehodlá vrátit.
Rusko už nikdy víc"Vždy jsem věřil tomu, abyste nikdy neříkali nikdy. Ale v tomto případě můžu určitě slíbit: už s nimi nebudeme jednat. Už žádné další závodění v Rusku," říká rezolutně Domenicali.
To se samozřejmě nelíbí ruským pořadatelům, kteří ústy svého šéfa Alexeje Titova sdělili: "Současná situace ve světových sportech je extrémně politizovaná. Je zapotřebí s tímto nahlížet na Domenicaliho výroky. To, co uvedl, je čirou politikou, která nemá nic společného se skutečným duchem sportu."
"Budoucnost našich vztahů je dnes skutečně nejasná. Domenicaliho pozici bereme při naši další práci v potaz," komentuje nelibě zástupce společnosti Rosgoňki, která podle něj Formuli 1 předem zaplatila za zrušenou Velkou cenu Ruska 2022.
"Existuje dluh, je potvrzený a naše pozice se vůči tomu nemění. Očekáváme vrácení poplatku bez ohledu na současnou pozici FOM vůči pořádání závodu v Ruské federaci," dodává Titov.
Co bude se Spa?V zákulisí se hovoří také o možném konci závodění ve Spa-Francorchamps, byť se pořadatelé chlubí tím, že na víkend prodali 360 tisíc vstupenek. I přesto jsou stále bez kontraktu, za což někteří Domenicalimu spílají - belgický okruh patří mezi oblíbené historické tratě.
"Neprodávám duši F1, jde o normální změnu. Otevíráme se světu," hájí se Ital nařčením. F1 nedávno přivítala nové podniky: začalo se jezdit v Kataru, Saúdské Arábii či v Miami a příští rok by mělo přibýt Las Vegas, již třetí americký závod.
"Peníze jsou důležité všude, i pro nás. Ale nechci se dívat jen na peníze - celkový balík musí být správný. Kdybychom si hleděli jen bankovního účtu, kalendář by rozhodně vypadal jinak," vysvětluje Domenicali, který je se zástupci belgického okruhu stále ochotný jednat o možném prodloužení smlouvy.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.