Robertu Kubicovi byla prorokována velká budoucnost. Jenže osud měl jiné plány, kvůli kterým Polák nikdy nenaplnil svůj potenciál.
Ten příběh známe všichni. Psal se rok 2011 a Kubica těžce havaroval při závodu rallye. Svodidlo, které skončilo až v kabině závodního vozu Kubicovi málem amputovalo ruku. Tu se sice lékařům po boji podařilo zachránit, nicméně na F1 mohl Robert zapomenout.
Tedy pro několik příštích sezon. Ne však natrvalo. V roce 2019 jej totiž coby svého závodního pilota angažoval Williams. Výsledky sice nebyly dobré, na čemž měl velký podíl mizerný vůz, ovšem i tak by si tahle story zasloužila zfilmování. Už to, že ¨se rodák z Krakova dokázal vrátit si zaslouží obdiv a respekt.
„Abych byl upřímný, nikdy jsem si nemyslel, že se po své nehodě v roce 2011 dokážu do F1 vrátit. Takže to, že se to nakonec povedlo považuju za svůj největší kariérní úspěch. Škoda, že vůz v tom roce nebyl dobrý. Nebylo to s ním jednoduché, proto fanoušci na můj návrat zapomínají. Ale byl jsem to já, kdo jako pilot Williamsu získal jediný mistrovský bod v tom roce. Na to jsem velmi hrdý, byť jsem ho získal po penalizacích několika soupeřů," vzpomíná Kubica.
„Myslím, že po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání. Lidé rychle zapomněli. Poté, co jsem se zranil, tak jsem se všechno musel učit od nuly. Nejen návrat do vozu F1, ale i návrat do normálního života. Vím, že spousta jiných lidí by toho v mé pozici nikdy nedosáhla," dodává polský závodník.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.