Robertu Kubicovi byla prorokována velká budoucnost. Jenže osud měl jiné plány, kvůli kterým Polák nikdy nenaplnil svůj potenciál.
Ten příběh známe všichni. Psal se rok 2011 a Kubica těžce havaroval při závodu rallye. Svodidlo, které skončilo až v kabině závodního vozu Kubicovi málem amputovalo ruku. Tu se sice lékařům po boji podařilo zachránit, nicméně na F1 mohl Robert zapomenout.
Tedy pro několik příštích sezon. Ne však natrvalo. V roce 2019 jej totiž coby svého závodního pilota angažoval Williams. Výsledky sice nebyly dobré, na čemž měl velký podíl mizerný vůz, ovšem i tak by si tahle story zasloužila zfilmování. Už to, že ¨se rodák z Krakova dokázal vrátit si zaslouží obdiv a respekt.
„Abych byl upřímný, nikdy jsem si nemyslel, že se po své nehodě v roce 2011 dokážu do F1 vrátit. Takže to, že se to nakonec povedlo považuju za svůj největší kariérní úspěch. Škoda, že vůz v tom roce nebyl dobrý. Nebylo to s ním jednoduché, proto fanoušci na můj návrat zapomínají. Ale byl jsem to já, kdo jako pilot Williamsu získal jediný mistrovský bod v tom roce. Na to jsem velmi hrdý, byť jsem ho získal po penalizacích několika soupeřů," vzpomíná Kubica.
„Myslím, že po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání. Lidé rychle zapomněli. Poté, co jsem se zranil, tak jsem se všechno musel učit od nuly. Nejen návrat do vozu F1, ale i návrat do normálního života. Vím, že spousta jiných lidí by toho v mé pozici nikdy nedosáhla," dodává polský závodník.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.