Fernando Alonso je nejstarším jezdcem v současné Formuli 1. Věk mu na kvalitách ale nikterak neubírá, čehož si všímají i konkurenti.
Jedním z nich je odborný poradce Red Bullu Helmu Marko. Jinak velmi přísný Rakušan doslova řekl, že ho překvapují výkony, jimiž se Alonso prezentuje. Španěl je prý schopen pořád vyhrávat závody. „Je skvělé, jak rychlý dokáže být. Je neuvěřitelné, jaké předvádí závody. Pro mě osobně je největším překvapením roku," říká Marko na Alonsovu adresu.
Španěl nedávno oznámil svůj přestup do Aston Martinu. Tedy do týmu, který letos zrovna neoplývá dobrou formu. Je tedy otázkou, jak na tom bude tmavě zelená stáj příští rok. „Netroufám si odhadovat, jestli Alonso dostane u Aston Martinu kvalitní vůz," líčí Marko.
Rodák z Ovieda přichází do týmu poté, co mu sedačku uvolnil Sebastian Vettel. Čtyřnásobný šampion totiž ukončil kariéru. Největších úspěchů přitom Vettel dosáhl právě pod křídly Helmuta Marka (v Red Bullu). Marko proto svého bývalého svěřence dobře zná a konec kariéry mu schvaluje.
„Seb je neuvěřitelně precizní. U nás tenhle přístup fungoval. Vše klapalo. Teď má ale jiné priority a auto, které ho nedostane ani na stupně vítězů. Z tohoto pohledu je logické, že se rozhodl, jak se rozhodl. Když do toho nedáte srdce, nemůžete pokračovat," dodává Helmut Marko.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.