V každém sportu dochází v určitých časových intervalech ke střídání stráží. F1 není výjimkou, což jsme si opět uvědomili před GP Maďarska, kdy oznámil konec kariéry Sebastian Vettel.
Přesto Vettel není nejstarším pilotem ve startovním poli. Ještě vzdálenější rok narození mají ve svém životopisu zapsaný Fernando Alonso a Lewis Hamilton. Brit ve službých Mercedesu má v současné době platný kontrakt na sezonu 2022 a 2023. Je otázkou, co bude dál.
Na konec kariéry Lewis každopádně zatím nemyslí. Jeho cílem je získat osmý (rekordní) mistrovský titul. Asi nejvýrazněji se o Hamiltonově konci přitom spekulovalo teprve nedávno. Konkrétně v prosinci loňského roku, kdy Brit po kontroverzním závěru sezony přišel o mistrovský primát, který už jednu chvíli prakticky měl ve svých rukou.
„Co pro mě znamená Sebův odchod? Především to, že jezdci, se kterými jsem ve Formuli 1 začínal a se kterými jsem dlouho závodil, začínají pomalu končit. Tohle je fáze kariéry, v níž se teď nacházím," popisuje sedminásobný šampion. Jen dodejme, že Hamilton zažil svou premiéru v královské třídě motorsportu v sezoně 2007. Stejně jako Vettel.
Pilot Mercedesu ovšem na důchod nepomýšlí. „Je to krok, který budeme muset jednou udělat všichni. Ale já mám pocit, že toho mám ještě spoustu před sebou. Necítím se vyhořelý a je možné, že až skončím, tak budu mít pořád ještě dost paliva v nádrži. Nemyslím si, že ze sportu odejdu v momentě, kdy budu postrádat jakoukoliv jiskru," líčí Lewis Hamilton.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.