V každém sportu dochází v určitých časových intervalech ke střídání stráží. F1 není výjimkou, což jsme si opět uvědomili před GP Maďarska, kdy oznámil konec kariéry Sebastian Vettel.
Přesto Vettel není nejstarším pilotem ve startovním poli. Ještě vzdálenější rok narození mají ve svém životopisu zapsaný Fernando Alonso a Lewis Hamilton. Brit ve službých Mercedesu má v současné době platný kontrakt na sezonu 2022 a 2023. Je otázkou, co bude dál.
Na konec kariéry Lewis každopádně zatím nemyslí. Jeho cílem je získat osmý (rekordní) mistrovský titul. Asi nejvýrazněji se o Hamiltonově konci přitom spekulovalo teprve nedávno. Konkrétně v prosinci loňského roku, kdy Brit po kontroverzním závěru sezony přišel o mistrovský primát, který už jednu chvíli prakticky měl ve svých rukou.
„Co pro mě znamená Sebův odchod? Především to, že jezdci, se kterými jsem ve Formuli 1 začínal a se kterými jsem dlouho závodil, začínají pomalu končit. Tohle je fáze kariéry, v níž se teď nacházím," popisuje sedminásobný šampion. Jen dodejme, že Hamilton zažil svou premiéru v královské třídě motorsportu v sezoně 2007. Stejně jako Vettel.
Pilot Mercedesu ovšem na důchod nepomýšlí. „Je to krok, který budeme muset jednou udělat všichni. Ale já mám pocit, že toho mám ještě spoustu před sebou. Necítím se vyhořelý a je možné, že až skončím, tak budu mít pořád ještě dost paliva v nádrži. Nemyslím si, že ze sportu odejdu v momentě, kdy budu postrádat jakoukoliv jiskru," líčí Lewis Hamilton.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.