V každém sportu dochází v určitých časových intervalech ke střídání stráží. F1 není výjimkou, což jsme si opět uvědomili před GP Maďarska, kdy oznámil konec kariéry Sebastian Vettel.
Přesto Vettel není nejstarším pilotem ve startovním poli. Ještě vzdálenější rok narození mají ve svém životopisu zapsaný Fernando Alonso a Lewis Hamilton. Brit ve službých Mercedesu má v současné době platný kontrakt na sezonu 2022 a 2023. Je otázkou, co bude dál.
Na konec kariéry Lewis každopádně zatím nemyslí. Jeho cílem je získat osmý (rekordní) mistrovský titul. Asi nejvýrazněji se o Hamiltonově konci přitom spekulovalo teprve nedávno. Konkrétně v prosinci loňského roku, kdy Brit po kontroverzním závěru sezony přišel o mistrovský primát, který už jednu chvíli prakticky měl ve svých rukou.
„Co pro mě znamená Sebův odchod? Především to, že jezdci, se kterými jsem ve Formuli 1 začínal a se kterými jsem dlouho závodil, začínají pomalu končit. Tohle je fáze kariéry, v níž se teď nacházím," popisuje sedminásobný šampion. Jen dodejme, že Hamilton zažil svou premiéru v královské třídě motorsportu v sezoně 2007. Stejně jako Vettel.
Pilot Mercedesu ovšem na důchod nepomýšlí. „Je to krok, který budeme muset jednou udělat všichni. Ale já mám pocit, že toho mám ještě spoustu před sebou. Necítím se vyhořelý a je možné, že až skončím, tak budu mít pořád ještě dost paliva v nádrži. Nemyslím si, že ze sportu odejdu v momentě, kdy budu postrádat jakoukoliv jiskru," líčí Lewis Hamilton.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.