Mercedes vstupoval do sezony s mizerným balíkem. Jenže ještě stále mistrovská stáj ukazuje, že ji nelze odepisovat.
Tituly to letos v případě Mercedesu určitě nebudou. Red Bull má velký náskok a stejně tak lepší vůz. Druhé místo mezi konstruktéry by ale Stříbrné šípy atakovat mohly. Zejména kvůli tomu, že Ferrari trestuhodně zachází s potenciálem svého vozu. Nefungují mu strategie, hapruje spolehlivost a navíc občas chybují piloti. Naproti tomu Mercedes nepociťuje v žádném z těchto tří bodů problém.
Výkonnostně se navíc svému italskému konkurentovi přibližuje. Zatímco Ferrari nezískalo během posledních dvou závodů před letní pauzou podium, Mercedes byl v obou případech na bedně s oběma piloty. Diametrální rozdíl. Navíc Maďarsko ukázalo, že v závodním tempu jsou Stříbrné šípy Ferrari minimálně vyrovnaným soupeřem. I když stále samozřejmě záleží na charakteristice konkrétního okruhu.
Toto Wolff bitvu o druhou příčku mezi konstruktéry bagatelizuje. Podle jeho slov je druhý v šampionátu prvním poraženým. Rodák z Vídně se chce zaměřit především na příští rok. V něm by Mercedes měl opět bojovat o mistrovský primát. Alespoň taková je Wolffova vize.
Letošní rok však u Mercedesu neodepisují. Chystají novinky, které by je ještě více měly přiblížit špičce startovního pole. „Náš vůz vyvíjíme dále a ještě chvíli budeme. V Belgii bychom měli představit další novinky, které nás snad opět posunou vpřed. Cílem je, abychom díky nim měli více výkonnosti. Jsme povzbuzeni zlepšením z posledních závodů a chceme brzy vyhrávat. Děláme pro to maximum," říká inženýr Mercedesu Andrew Shovlin.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.