Mercedes vstupoval do sezony s mizerným balíkem. Jenže ještě stále mistrovská stáj ukazuje, že ji nelze odepisovat.
Tituly to letos v případě Mercedesu určitě nebudou. Red Bull má velký náskok a stejně tak lepší vůz. Druhé místo mezi konstruktéry by ale Stříbrné šípy atakovat mohly. Zejména kvůli tomu, že Ferrari trestuhodně zachází s potenciálem svého vozu. Nefungují mu strategie, hapruje spolehlivost a navíc občas chybují piloti. Naproti tomu Mercedes nepociťuje v žádném z těchto tří bodů problém.
Výkonnostně se navíc svému italskému konkurentovi přibližuje. Zatímco Ferrari nezískalo během posledních dvou závodů před letní pauzou podium, Mercedes byl v obou případech na bedně s oběma piloty. Diametrální rozdíl. Navíc Maďarsko ukázalo, že v závodním tempu jsou Stříbrné šípy Ferrari minimálně vyrovnaným soupeřem. I když stále samozřejmě záleží na charakteristice konkrétního okruhu.
Toto Wolff bitvu o druhou příčku mezi konstruktéry bagatelizuje. Podle jeho slov je druhý v šampionátu prvním poraženým. Rodák z Vídně se chce zaměřit především na příští rok. V něm by Mercedes měl opět bojovat o mistrovský primát. Alespoň taková je Wolffova vize.
Letošní rok však u Mercedesu neodepisují. Chystají novinky, které by je ještě více měly přiblížit špičce startovního pole. „Náš vůz vyvíjíme dále a ještě chvíli budeme. V Belgii bychom měli představit další novinky, které nás snad opět posunou vpřed. Cílem je, abychom díky nim měli více výkonnosti. Jsme povzbuzeni zlepšením z posledních závodů a chceme brzy vyhrávat. Děláme pro to maximum," říká inženýr Mercedesu Andrew Shovlin.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.