Mercedes vstupoval do sezony s mizerným balíkem. Jenže ještě stále mistrovská stáj ukazuje, že ji nelze odepisovat.
Tituly to letos v případě Mercedesu určitě nebudou. Red Bull má velký náskok a stejně tak lepší vůz. Druhé místo mezi konstruktéry by ale Stříbrné šípy atakovat mohly. Zejména kvůli tomu, že Ferrari trestuhodně zachází s potenciálem svého vozu. Nefungují mu strategie, hapruje spolehlivost a navíc občas chybují piloti. Naproti tomu Mercedes nepociťuje v žádném z těchto tří bodů problém.
Výkonnostně se navíc svému italskému konkurentovi přibližuje. Zatímco Ferrari nezískalo během posledních dvou závodů před letní pauzou podium, Mercedes byl v obou případech na bedně s oběma piloty. Diametrální rozdíl. Navíc Maďarsko ukázalo, že v závodním tempu jsou Stříbrné šípy Ferrari minimálně vyrovnaným soupeřem. I když stále samozřejmě záleží na charakteristice konkrétního okruhu.
Toto Wolff bitvu o druhou příčku mezi konstruktéry bagatelizuje. Podle jeho slov je druhý v šampionátu prvním poraženým. Rodák z Vídně se chce zaměřit především na příští rok. V něm by Mercedes měl opět bojovat o mistrovský primát. Alespoň taková je Wolffova vize.
Letošní rok však u Mercedesu neodepisují. Chystají novinky, které by je ještě více měly přiblížit špičce startovního pole. „Náš vůz vyvíjíme dále a ještě chvíli budeme. V Belgii bychom měli představit další novinky, které nás snad opět posunou vpřed. Cílem je, abychom díky nim měli více výkonnosti. Jsme povzbuzeni zlepšením z posledních závodů a chceme brzy vyhrávat. Děláme pro to maximum," říká inženýr Mercedesu Andrew Shovlin.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.