Mercedes vstupoval do sezony s mizerným balíkem. Jenže ještě stále mistrovská stáj ukazuje, že ji nelze odepisovat.
Tituly to letos v případě Mercedesu určitě nebudou. Red Bull má velký náskok a stejně tak lepší vůz. Druhé místo mezi konstruktéry by ale Stříbrné šípy atakovat mohly. Zejména kvůli tomu, že Ferrari trestuhodně zachází s potenciálem svého vozu. Nefungují mu strategie, hapruje spolehlivost a navíc občas chybují piloti. Naproti tomu Mercedes nepociťuje v žádném z těchto tří bodů problém.
Výkonnostně se navíc svému italskému konkurentovi přibližuje. Zatímco Ferrari nezískalo během posledních dvou závodů před letní pauzou podium, Mercedes byl v obou případech na bedně s oběma piloty. Diametrální rozdíl. Navíc Maďarsko ukázalo, že v závodním tempu jsou Stříbrné šípy Ferrari minimálně vyrovnaným soupeřem. I když stále samozřejmě záleží na charakteristice konkrétního okruhu.
Toto Wolff bitvu o druhou příčku mezi konstruktéry bagatelizuje. Podle jeho slov je druhý v šampionátu prvním poraženým. Rodák z Vídně se chce zaměřit především na příští rok. V něm by Mercedes měl opět bojovat o mistrovský primát. Alespoň taková je Wolffova vize.
Letošní rok však u Mercedesu neodepisují. Chystají novinky, které by je ještě více měly přiblížit špičce startovního pole. „Náš vůz vyvíjíme dále a ještě chvíli budeme. V Belgii bychom měli představit další novinky, které nás snad opět posunou vpřed. Cílem je, abychom díky nim měli více výkonnosti. Jsme povzbuzeni zlepšením z posledních závodů a chceme brzy vyhrávat. Děláme pro to maximum," říká inženýr Mercedesu Andrew Shovlin.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.