Velmi zajímavá situace panuje u Alpine. Francouzi dnes oznámili, že za ně v sezoně 2023 bude závodit Oscar Piastri. Ten to ale popřel.
Piastri je členem jezdecké akademie Alpine. Stáj do něj investovala spoustu prostředků a teď doufá, že se jí začnou vracet. Australan je totiž vnímán za jeden z největších formulových talentů současnosti. Pravidelně sbíral tituly v nižších sériích, ten poslední si připsal loni, kdy coby nováček ovládl F2. Jenže místo ve Formuli 1 pro něj letos nezbylo. Za Alpine jezdí Fernando Alonso s Estebanem Oconem, Piastri se tak musel spokojit s rolí rezervního pilota.
Pro příští rok byl Piastri původně spojován s Williamsem, kde měl nahradit Nicholase Latifiho. Vše ale nabralo diametrálně dynamičtější spád poté, co Sebastian Vettel oznámil konec kariéry a jeho místo u Aston Martinu zaujal Fernando Alonso. V tu ránu totiž u Alpine vznikla volná sedačka, kterou měl zaujmout právě Piastri.
I understand that, without my agreement, Alpine F1 have put out a press release late this afternoon that I am driving for them next year. This is wrong and I have not signed a contract with Alpine for 2023. I will not be driving for Alpine next year.
— Oscar Piastri (@OscarPiastri) August 2, 2022Jeho angažování dnes Alpine také potvrdilo. Jenže v tiskové zprávě chybělo jakékoliv Piastriho vyjádření, přičemž klid byl i na Australanových sociálních sítích. Mimořádně nezvyklá situace. Jen dodejme, že Piastriho manažerem je další Australan Mark Webber, který se svého svěřence údajně snažil protlačit do McLarenu.
A dost možná uspěl. Oscar Piastri totiž v úterý večer prostřednictvím svých sociálních sítí vzkázal, že za Alpine jezdit nebude. Tým prý zveřejnil tiskovou zprávu bez jeho souhlasu, což bylo zásadní chybou. „Alpine dnes bez mého souhlasu vydalo tiskovou zprávu, že za ně budu v sezoně 2023 jezdit. Není to pravda. Smlouvu jsem nepodepsal a za Alpine jezdit nebudu," doslova napsal australský mladík.
Podle spekulací by tedy Piastri měl zamířít do McLarenu. S Alpine by mohl podepsat Daniel Ricciardo.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.