Velmi zajímavá situace panuje u Alpine. Francouzi dnes oznámili, že za ně v sezoně 2023 bude závodit Oscar Piastri. Ten to ale popřel.
Piastri je členem jezdecké akademie Alpine. Stáj do něj investovala spoustu prostředků a teď doufá, že se jí začnou vracet. Australan je totiž vnímán za jeden z největších formulových talentů současnosti. Pravidelně sbíral tituly v nižších sériích, ten poslední si připsal loni, kdy coby nováček ovládl F2. Jenže místo ve Formuli 1 pro něj letos nezbylo. Za Alpine jezdí Fernando Alonso s Estebanem Oconem, Piastri se tak musel spokojit s rolí rezervního pilota.
Pro příští rok byl Piastri původně spojován s Williamsem, kde měl nahradit Nicholase Latifiho. Vše ale nabralo diametrálně dynamičtější spád poté, co Sebastian Vettel oznámil konec kariéry a jeho místo u Aston Martinu zaujal Fernando Alonso. V tu ránu totiž u Alpine vznikla volná sedačka, kterou měl zaujmout právě Piastri.
I understand that, without my agreement, Alpine F1 have put out a press release late this afternoon that I am driving for them next year. This is wrong and I have not signed a contract with Alpine for 2023. I will not be driving for Alpine next year.
— Oscar Piastri (@OscarPiastri) August 2, 2022Jeho angažování dnes Alpine také potvrdilo. Jenže v tiskové zprávě chybělo jakékoliv Piastriho vyjádření, přičemž klid byl i na Australanových sociálních sítích. Mimořádně nezvyklá situace. Jen dodejme, že Piastriho manažerem je další Australan Mark Webber, který se svého svěřence údajně snažil protlačit do McLarenu.
A dost možná uspěl. Oscar Piastri totiž v úterý večer prostřednictvím svých sociálních sítí vzkázal, že za Alpine jezdit nebude. Tým prý zveřejnil tiskovou zprávu bez jeho souhlasu, což bylo zásadní chybou. „Alpine dnes bez mého souhlasu vydalo tiskovou zprávu, že za ně budu v sezoně 2023 jezdit. Není to pravda. Smlouvu jsem nepodepsal a za Alpine jezdit nebudu," doslova napsal australský mladík.
Podle spekulací by tedy Piastri měl zamířít do McLarenu. S Alpine by mohl podepsat Daniel Ricciardo.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.