Velmi zajímavá situace panuje u Alpine. Francouzi dnes oznámili, že za ně v sezoně 2023 bude závodit Oscar Piastri. Ten to ale popřel.
Piastri je členem jezdecké akademie Alpine. Stáj do něj investovala spoustu prostředků a teď doufá, že se jí začnou vracet. Australan je totiž vnímán za jeden z největších formulových talentů současnosti. Pravidelně sbíral tituly v nižších sériích, ten poslední si připsal loni, kdy coby nováček ovládl F2. Jenže místo ve Formuli 1 pro něj letos nezbylo. Za Alpine jezdí Fernando Alonso s Estebanem Oconem, Piastri se tak musel spokojit s rolí rezervního pilota.
Pro příští rok byl Piastri původně spojován s Williamsem, kde měl nahradit Nicholase Latifiho. Vše ale nabralo diametrálně dynamičtější spád poté, co Sebastian Vettel oznámil konec kariéry a jeho místo u Aston Martinu zaujal Fernando Alonso. V tu ránu totiž u Alpine vznikla volná sedačka, kterou měl zaujmout právě Piastri.
I understand that, without my agreement, Alpine F1 have put out a press release late this afternoon that I am driving for them next year. This is wrong and I have not signed a contract with Alpine for 2023. I will not be driving for Alpine next year.
— Oscar Piastri (@OscarPiastri) August 2, 2022Jeho angažování dnes Alpine také potvrdilo. Jenže v tiskové zprávě chybělo jakékoliv Piastriho vyjádření, přičemž klid byl i na Australanových sociálních sítích. Mimořádně nezvyklá situace. Jen dodejme, že Piastriho manažerem je další Australan Mark Webber, který se svého svěřence údajně snažil protlačit do McLarenu.
A dost možná uspěl. Oscar Piastri totiž v úterý večer prostřednictvím svých sociálních sítí vzkázal, že za Alpine jezdit nebude. Tým prý zveřejnil tiskovou zprávu bez jeho souhlasu, což bylo zásadní chybou. „Alpine dnes bez mého souhlasu vydalo tiskovou zprávu, že za ně budu v sezoně 2023 jezdit. Není to pravda. Smlouvu jsem nepodepsal a za Alpine jezdit nebudu," doslova napsal australský mladík.
Podle spekulací by tedy Piastri měl zamířít do McLarenu. S Alpine by mohl podepsat Daniel Ricciardo.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.