Fernando Alonso dnes potvrdil, že se na další spolupráci dohodl se stájí Aston Martin. Po sezóně tedy ukončí své působení u Alpine.
Španělský veterán navzdory očekávanému prodloužení se stávajícím zaměstnavatelem podepsal smlouvu s Aston Martinem, který na konci roku opustí Sebastian Vettel.
"Aston Martin očividně uplatňuje energii a odhodlání vítězit, proto patří mezi nejpřitažlivější týmy v současné Formuli 1. Znám Lawrence a Lanceho mnoho let, a je velmi zřejmé, že mají vášeň a ambici uspět ve Formuli 1," potvrzuje Alonso.
"Sleduji, jak tým systematicky přitahuje skvělé lidi s vítěznými rodokmeny, a uvědomuji, jak obrovský závazek učinili s novými budovami a zdroji v Silverstone. Nikdy jiný v dnešní F1 neprokazuje větší vizi a absolutní odhodlanost vítězit. To pro mě představuje opravdu vzrušující příležitost," vysvětluje 41letý pilot svůj přestup.
"Stále mám hlad a ambici bojovat na čele a chci být součástí organizace, jež je odhodlána se učit, rozvíjet a uspět. Všichni si plně uvědomuje, jak moc je toho třeba udělat, abychom se dostali dopředu, a že je třeba uplatnit veškerou naši energii ve vzájemné spolupráci při hledání výkonnosti," pokračuje zkušený jezdec.
"Vášeň a touha po výkonech, kterých jsem byl svědkem, mě přesvědčili k tomu, abych si udržel svou radost a odhodlání ve sportu. Chci v něm opět vyhrávat, a proto musím přijímat příležitosti, které se mi zdají správné," říká Alonso.
View this post on InstagramAston Martin příchod "speciálního talentu" vnímá jako "jasné potvrzení záměru organizace, která se odhodlala k vývoji vítězného týmu ve Formuli 1."
Její šéf Lawrence Stroll to komentuje slovy: "Znám a Fernanda obdivuji mnoho let. Vždy bylo jasné, že je odhodlaným vítězem jako já. Rozhodl jsem se dát dohromady ty nejlepší lidi a rozvinout ty správné zdroje a organizaci pro úspěch v tomto vysoce soutěživém sportu, a tyto plány nyní nabírají v Silverstone konkrétní obrysy."
"Zdá se to být proto přirozené pozvat Fernanda k tomu, aby se stal součástí vývoje vítězného týmu. Velmi rychle jsme v našich posledních rozhovorech přišli na to, že máme stejné ambice a hodnoty. Bylo to logické a snadné potvrdit naši touhu po společné práci," dodává výkonný ředitel stáje Aston Martin.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.