Fernando Alonso dnes potvrdil, že se na další spolupráci dohodl se stájí Aston Martin. Po sezóně tedy ukončí své působení u Alpine.
Španělský veterán navzdory očekávanému prodloužení se stávajícím zaměstnavatelem podepsal smlouvu s Aston Martinem, který na konci roku opustí Sebastian Vettel.
"Aston Martin očividně uplatňuje energii a odhodlání vítězit, proto patří mezi nejpřitažlivější týmy v současné Formuli 1. Znám Lawrence a Lanceho mnoho let, a je velmi zřejmé, že mají vášeň a ambici uspět ve Formuli 1," potvrzuje Alonso.
"Sleduji, jak tým systematicky přitahuje skvělé lidi s vítěznými rodokmeny, a uvědomuji, jak obrovský závazek učinili s novými budovami a zdroji v Silverstone. Nikdy jiný v dnešní F1 neprokazuje větší vizi a absolutní odhodlanost vítězit. To pro mě představuje opravdu vzrušující příležitost," vysvětluje 41letý pilot svůj přestup.
"Stále mám hlad a ambici bojovat na čele a chci být součástí organizace, jež je odhodlána se učit, rozvíjet a uspět. Všichni si plně uvědomuje, jak moc je toho třeba udělat, abychom se dostali dopředu, a že je třeba uplatnit veškerou naši energii ve vzájemné spolupráci při hledání výkonnosti," pokračuje zkušený jezdec.
"Vášeň a touha po výkonech, kterých jsem byl svědkem, mě přesvědčili k tomu, abych si udržel svou radost a odhodlání ve sportu. Chci v něm opět vyhrávat, a proto musím přijímat příležitosti, které se mi zdají správné," říká Alonso.
View this post on InstagramAston Martin příchod "speciálního talentu" vnímá jako "jasné potvrzení záměru organizace, která se odhodlala k vývoji vítězného týmu ve Formuli 1."
Její šéf Lawrence Stroll to komentuje slovy: "Znám a Fernanda obdivuji mnoho let. Vždy bylo jasné, že je odhodlaným vítězem jako já. Rozhodl jsem se dát dohromady ty nejlepší lidi a rozvinout ty správné zdroje a organizaci pro úspěch v tomto vysoce soutěživém sportu, a tyto plány nyní nabírají v Silverstone konkrétní obrysy."
"Zdá se to být proto přirozené pozvat Fernanda k tomu, aby se stal součástí vývoje vítězného týmu. Velmi rychle jsme v našich posledních rozhovorech přišli na to, že máme stejné ambice a hodnoty. Bylo to logické a snadné potvrdit naši touhu po společné práci," dodává výkonný ředitel stáje Aston Martin.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.