Fernando Alonso dnes potvrdil, že se na další spolupráci dohodl se stájí Aston Martin. Po sezóně tedy ukončí své působení u Alpine.
Španělský veterán navzdory očekávanému prodloužení se stávajícím zaměstnavatelem podepsal smlouvu s Aston Martinem, který na konci roku opustí Sebastian Vettel.
"Aston Martin očividně uplatňuje energii a odhodlání vítězit, proto patří mezi nejpřitažlivější týmy v současné Formuli 1. Znám Lawrence a Lanceho mnoho let, a je velmi zřejmé, že mají vášeň a ambici uspět ve Formuli 1," potvrzuje Alonso.
"Sleduji, jak tým systematicky přitahuje skvělé lidi s vítěznými rodokmeny, a uvědomuji, jak obrovský závazek učinili s novými budovami a zdroji v Silverstone. Nikdy jiný v dnešní F1 neprokazuje větší vizi a absolutní odhodlanost vítězit. To pro mě představuje opravdu vzrušující příležitost," vysvětluje 41letý pilot svůj přestup.
"Stále mám hlad a ambici bojovat na čele a chci být součástí organizace, jež je odhodlána se učit, rozvíjet a uspět. Všichni si plně uvědomuje, jak moc je toho třeba udělat, abychom se dostali dopředu, a že je třeba uplatnit veškerou naši energii ve vzájemné spolupráci při hledání výkonnosti," pokračuje zkušený jezdec.
"Vášeň a touha po výkonech, kterých jsem byl svědkem, mě přesvědčili k tomu, abych si udržel svou radost a odhodlání ve sportu. Chci v něm opět vyhrávat, a proto musím přijímat příležitosti, které se mi zdají správné," říká Alonso.
View this post on InstagramAston Martin příchod "speciálního talentu" vnímá jako "jasné potvrzení záměru organizace, která se odhodlala k vývoji vítězného týmu ve Formuli 1."
Její šéf Lawrence Stroll to komentuje slovy: "Znám a Fernanda obdivuji mnoho let. Vždy bylo jasné, že je odhodlaným vítězem jako já. Rozhodl jsem se dát dohromady ty nejlepší lidi a rozvinout ty správné zdroje a organizaci pro úspěch v tomto vysoce soutěživém sportu, a tyto plány nyní nabírají v Silverstone konkrétní obrysy."
"Zdá se to být proto přirozené pozvat Fernanda k tomu, aby se stal součástí vývoje vítězného týmu. Velmi rychle jsme v našich posledních rozhovorech přišli na to, že máme stejné ambice a hodnoty. Bylo to logické a snadné potvrdit naši touhu po společné práci," dodává výkonný ředitel stáje Aston Martin.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.