Max Verstappen po nehodě Charlese Leclerca ovládl Velkou cenu Francie 2022, ovšem Red Bull věří, že by ji vyhrál i tehdy, pokud by pilot Ferrari žádnou chybu neudělal. Jaké má pro to argumenty?
Leclerc vedl po celou dobu od startu až do 18. kola, kdy po přetáčivém smyku skončil ve zdi a na trať už nezvládl vycouvat. Verstappen už měl v té chvíli za sebou první zastávku, ale podle Red Bullu s pneumatikami žádné větší potíže neměli.
"Jejich degradace byla nižší, než jsme před závodem očekávali, abych byl upřímný. Před závodem jsme se přikláněli spíše ke dvěma zastávkám, ale jak vzhledem k jeho vývoji jsme se začali přiklánět spíše k jedné zastávce," popisuje šéf rakouské stáje Christian Horner.
Max se po celou dobu dokázal Charlese držet, po vyjetí z boxů zajížděl velmi rychlé časy, které zaručovaly, že se jeho soupeř po zastávce propadne až za něj. Ferrari nebylo spokojeno s chováním tvrdé směsi, na kterou měl přejít - data ze Sainzova úvodního stintu poukazovaly kromě přirozeně pomalejších časů nečekaně i na horší životnost. Proto chtělo vydržet na trati co nejdéle i za cenu ztráty pozice. Věřilo, že se v závěru díky výhodě čerstvých pneumatik dostane znovu do čela.
Total heartbreak for Charles Leclerc 💔#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/boNWYn8vlY
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022"Rozhodli jsme o tom v 15. kole, kdy jsme na trati spatřili trochu místa, do kterého by se mohl Max propadnout. Stiskli spoušť a v polovině kola už měl Max zajištěnou pozici na trati [před Leclercem]. Z tohoto pohledu už šlo tedy jen o to, aby hezky zahřál pneumatiky. A v následujícím kole Charles havaroval," popisuje Horner.
Jak by Maxovi držely pneumatiky a jak by dopadla závěrečná bitva, kdy by na něj Leclerc s velmi rychlým vozem na čerstvé směsi útočil, to už se nedovíme. Red Bull nicméně věří, že by i tak vyhrál.
"Bylo to zajímavé, protože Max se dokázal dlouhou dobu těsně držet Charlese, aniž by teplota pneumatik vystřelila k neuvěřitelným hodnotám. Jak jsme viděli v ostatních částech víkendu, tak jsme byli velmi rychlí v druhém sektoru, podobné to bylo v prvním a jen o něco pomalejší v třetím, kde jde zejména o 11. zatáčku," popisuje šéf Red Bullu.
"Ale závod probíhal dobře, držel se jej v DRS zónách. Žel se nemohl dostat dostatečně blízko v šesté zatáčce vedoucí na rovinku, aby skutečně dokázal využít výhody DRS, proto jsme se zaměřili na získání pozice na trati," pokračuje 48letý Brit, jenž v letech 1997 a 1998 závodil ve Formuli 3000.
Pokud by Leclerc nehavaroval a bez problémů zamířil do boxů, "dokázali bychom se celkem v pohodě ubránit díky rychlosti, kterou jsme měli v 2. sektoru. Opět vidíme, že to je tady mezi těmito dvěma týmy s velmi odlišným přístupem k dosahování časů na kolo hodně vyrovnané," poukazuje Horner.
Ferrari: Byli jsme lepší než Red Bull, Charles bylo 0,2 - 0,3 s rychlejšíPodle Mattii Binotta mělo Ferrari nižší degradaci než Red Bull a bylo velmi rychlé: "Opět si myslím, že šlo o dobrý víkend z pohledu rychlosti. Auto se ukázalo být velmi konkurenceschopné. Myslím, že to Carlos [Sainz] svým závodem předvedl."
"Charles vyhrál kvalifikaci a v závodě vedl. Myslím, že jsme měli nad Red Bullem navrch, pokud jde o degradaci. Max musel v 15. kole do boxů, my jsme mohli svůj stint prodloužit a také jsme to dělali," vysvětluje šéf Scuderie strategii svého týmu.
"Když Max zastavil, začal se potýkat s degradacemi pneumatik. Charles na něj získával dvě nebo tři desetiny na kolo. Znovu tedy prokázal, že máme skvělé auto, které je k pneumatikám šetrné a že piloti také odvádějí dobrou práci. Z Le Castellet odjíždíme s plnou důvěrou v náš balík, ve schopnosti našich jezdců a v naši rychlost," uzavírá Binotto.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.