Odborný poradce Red Bullu tvrdě zkritizoval svého jezdce Sergia Péreze, jenž to ve Velké ceně Francie nedokázal dotáhnout na pódium poté, co ve zdi skončil Charles Leclerc. Pro toho měl nicméně pochopení šéf F1 Stefano Domenicali.
Red Bull sice prohrál kvalifikaci, v závodě měl nicméně velmi konkurenceschopné auto. Max Verstappen s ním dokázal v úvodu v pohodě držet krok s vedoucím Leclercem, jenže jeho týmový kolega Pérez dlouho nedokázal zdolat Lewise Hamiltona před sebou. Mercedes přitom nebyl v Paul Ricard tak rychlý, jak očekával.
Fiasko vyvrcholilo po skončení virtuálního safety caru (VSC) v závěru závodu, kdy se před Péreze nacpal George Russell s druhým Stříbrným šípem a vystrčil Mexičana z pódiového umístění. Checo si marně stěžoval na všechno možné včetně domnělých výjezdů svého soupeře mimo trať.
Pérez ostudně zaspalHelmuta Marka každopádně hodně naštval: "Bylo to velmi nešťastné, že Checo při restartu usnul! Asi včera chlastal tequilu. Přišli jsme přitom o jisté třetí místo," zlobil se po závodě na nevýrazného Mexičana, který přitom letos na konci května prodloužil smlouvu s Red Bullem až do konce sezóny 2024.
George catches Checo sleeping and snatches P3! 😅#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/5U0j5ER7Vo
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022Dvaatřicetiletý pilot vývoj Velké ceny Francie komentoval slovy: "Bylo to těžké odpoledne. Hlavně jsme měli získat další pódium. Nevím, co se dělo s virtuálním safety carem. Nachytal mě, protože končil od výjezdu ze zatáčky osm a skončil na výjezdu ze zatáčky č. 15. Něco se tam tedy dělo a mě to nachytalo."
Když končí VSC, piloti o tom dostávají na volantech zprávu. Ta trvá 10 až 15 sekund, pak se kontrolky na volantu změní na zelenou a závodění pokračuje. Kvůli harwarové poruše s následným automatickým přechodem na záložní VSC systém však tento interval trval minutu. Pérez v kritické fázi zaspal a plyn sešlápl o poznání později než Russell za ním.
Leclerc po chybě pochválenDalším hojně kritizovaným pilotem byl Leclerc, jenž po přetáčivém smyku v 18. kole havaroval, když před Verstappenem vedl. Své Ferrari neměl tak poškozené, ale nedokázal vycouvat a vrátit se na trať. Po závodě sám upřímně uznal, že šlo o jeho chybu - plynový pedál měl v pořádku, jen zkrátka nereagoval po sešlápnutí, když zařadil zpátečku (na vině bylo zřejmě poškození spojky po nárazu).
A brutally honest assessment by Charles Leclerc on his championship chances 😔💔#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/57dzh8oHaJ
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022Domenicali poté ocenil jeho reakci, kdy vzal chybu na sebe a nesnažil se na nic vymlouvat: "Pro Charlese to byl těžký den, zachoval se však velmi důstojně ve své reakci na výsledek a opět nám připomněl, jak skvělí jsou tito mladí muži."
Ve svém komentáři ocenil výkon vítězného Red Bullu i lepšícího se Mercedesu: "Gratuluji Red Bullu a Maxovi ke skvělému vítězství a Mercedesu k pódiím Lewise a Georgea." Verstappen po Francii zvýšili svůj náskok na druhého Leclerca na 63 bodů, Mercedes mezi konstruktéry stáhl náskok Ferrari o 22 bodů.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.