Odborný poradce Red Bullu tvrdě zkritizoval svého jezdce Sergia Péreze, jenž to ve Velké ceně Francie nedokázal dotáhnout na pódium poté, co ve zdi skončil Charles Leclerc. Pro toho měl nicméně pochopení šéf F1 Stefano Domenicali.
Red Bull sice prohrál kvalifikaci, v závodě měl nicméně velmi konkurenceschopné auto. Max Verstappen s ním dokázal v úvodu v pohodě držet krok s vedoucím Leclercem, jenže jeho týmový kolega Pérez dlouho nedokázal zdolat Lewise Hamiltona před sebou. Mercedes přitom nebyl v Paul Ricard tak rychlý, jak očekával.
Fiasko vyvrcholilo po skončení virtuálního safety caru (VSC) v závěru závodu, kdy se před Péreze nacpal George Russell s druhým Stříbrným šípem a vystrčil Mexičana z pódiového umístění. Checo si marně stěžoval na všechno možné včetně domnělých výjezdů svého soupeře mimo trať.
Pérez ostudně zaspalHelmuta Marka každopádně hodně naštval: "Bylo to velmi nešťastné, že Checo při restartu usnul! Asi včera chlastal tequilu. Přišli jsme přitom o jisté třetí místo," zlobil se po závodě na nevýrazného Mexičana, který přitom letos na konci května prodloužil smlouvu s Red Bullem až do konce sezóny 2024.
George catches Checo sleeping and snatches P3! 😅#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/5U0j5ER7Vo
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022Dvaatřicetiletý pilot vývoj Velké ceny Francie komentoval slovy: "Bylo to těžké odpoledne. Hlavně jsme měli získat další pódium. Nevím, co se dělo s virtuálním safety carem. Nachytal mě, protože končil od výjezdu ze zatáčky osm a skončil na výjezdu ze zatáčky č. 15. Něco se tam tedy dělo a mě to nachytalo."
Když končí VSC, piloti o tom dostávají na volantech zprávu. Ta trvá 10 až 15 sekund, pak se kontrolky na volantu změní na zelenou a závodění pokračuje. Kvůli harwarové poruše s následným automatickým přechodem na záložní VSC systém však tento interval trval minutu. Pérez v kritické fázi zaspal a plyn sešlápl o poznání později než Russell za ním.
Leclerc po chybě pochválenDalším hojně kritizovaným pilotem byl Leclerc, jenž po přetáčivém smyku v 18. kole havaroval, když před Verstappenem vedl. Své Ferrari neměl tak poškozené, ale nedokázal vycouvat a vrátit se na trať. Po závodě sám upřímně uznal, že šlo o jeho chybu - plynový pedál měl v pořádku, jen zkrátka nereagoval po sešlápnutí, když zařadil zpátečku (na vině bylo zřejmě poškození spojky po nárazu).
A brutally honest assessment by Charles Leclerc on his championship chances 😔💔#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/57dzh8oHaJ
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022Domenicali poté ocenil jeho reakci, kdy vzal chybu na sebe a nesnažil se na nic vymlouvat: "Pro Charlese to byl těžký den, zachoval se však velmi důstojně ve své reakci na výsledek a opět nám připomněl, jak skvělí jsou tito mladí muži."
Ve svém komentáři ocenil výkon vítězného Red Bullu i lepšícího se Mercedesu: "Gratuluji Red Bullu a Maxovi ke skvělému vítězství a Mercedesu k pódiím Lewise a Georgea." Verstappen po Francii zvýšili svůj náskok na druhého Leclerca na 63 bodů, Mercedes mezi konstruktéry stáhl náskok Ferrari o 22 bodů.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.