Odborný poradce Red Bullu tvrdě zkritizoval svého jezdce Sergia Péreze, jenž to ve Velké ceně Francie nedokázal dotáhnout na pódium poté, co ve zdi skončil Charles Leclerc. Pro toho měl nicméně pochopení šéf F1 Stefano Domenicali.
Red Bull sice prohrál kvalifikaci, v závodě měl nicméně velmi konkurenceschopné auto. Max Verstappen s ním dokázal v úvodu v pohodě držet krok s vedoucím Leclercem, jenže jeho týmový kolega Pérez dlouho nedokázal zdolat Lewise Hamiltona před sebou. Mercedes přitom nebyl v Paul Ricard tak rychlý, jak očekával.
Fiasko vyvrcholilo po skončení virtuálního safety caru (VSC) v závěru závodu, kdy se před Péreze nacpal George Russell s druhým Stříbrným šípem a vystrčil Mexičana z pódiového umístění. Checo si marně stěžoval na všechno možné včetně domnělých výjezdů svého soupeře mimo trať.
Pérez ostudně zaspalHelmuta Marka každopádně hodně naštval: "Bylo to velmi nešťastné, že Checo při restartu usnul! Asi včera chlastal tequilu. Přišli jsme přitom o jisté třetí místo," zlobil se po závodě na nevýrazného Mexičana, který přitom letos na konci května prodloužil smlouvu s Red Bullem až do konce sezóny 2024.
George catches Checo sleeping and snatches P3! 😅#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/5U0j5ER7Vo
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022Dvaatřicetiletý pilot vývoj Velké ceny Francie komentoval slovy: "Bylo to těžké odpoledne. Hlavně jsme měli získat další pódium. Nevím, co se dělo s virtuálním safety carem. Nachytal mě, protože končil od výjezdu ze zatáčky osm a skončil na výjezdu ze zatáčky č. 15. Něco se tam tedy dělo a mě to nachytalo."
Když končí VSC, piloti o tom dostávají na volantech zprávu. Ta trvá 10 až 15 sekund, pak se kontrolky na volantu změní na zelenou a závodění pokračuje. Kvůli harwarové poruše s následným automatickým přechodem na záložní VSC systém však tento interval trval minutu. Pérez v kritické fázi zaspal a plyn sešlápl o poznání později než Russell za ním.
Leclerc po chybě pochválenDalším hojně kritizovaným pilotem byl Leclerc, jenž po přetáčivém smyku v 18. kole havaroval, když před Verstappenem vedl. Své Ferrari neměl tak poškozené, ale nedokázal vycouvat a vrátit se na trať. Po závodě sám upřímně uznal, že šlo o jeho chybu - plynový pedál měl v pořádku, jen zkrátka nereagoval po sešlápnutí, když zařadil zpátečku (na vině bylo zřejmě poškození spojky po nárazu).
A brutally honest assessment by Charles Leclerc on his championship chances 😔💔#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/57dzh8oHaJ
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022Domenicali poté ocenil jeho reakci, kdy vzal chybu na sebe a nesnažil se na nic vymlouvat: "Pro Charlese to byl těžký den, zachoval se však velmi důstojně ve své reakci na výsledek a opět nám připomněl, jak skvělí jsou tito mladí muži."
Ve svém komentáři ocenil výkon vítězného Red Bullu i lepšícího se Mercedesu: "Gratuluji Red Bullu a Maxovi ke skvělému vítězství a Mercedesu k pódiím Lewise a Georgea." Verstappen po Francii zvýšili svůj náskok na druhého Leclerca na 63 bodů, Mercedes mezi konstruktéry stáhl náskok Ferrari o 22 bodů.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.