Odborný poradce Red Bullu tvrdě zkritizoval svého jezdce Sergia Péreze, jenž to ve Velké ceně Francie nedokázal dotáhnout na pódium poté, co ve zdi skončil Charles Leclerc. Pro toho měl nicméně pochopení šéf F1 Stefano Domenicali.
Red Bull sice prohrál kvalifikaci, v závodě měl nicméně velmi konkurenceschopné auto. Max Verstappen s ním dokázal v úvodu v pohodě držet krok s vedoucím Leclercem, jenže jeho týmový kolega Pérez dlouho nedokázal zdolat Lewise Hamiltona před sebou. Mercedes přitom nebyl v Paul Ricard tak rychlý, jak očekával.
Fiasko vyvrcholilo po skončení virtuálního safety caru (VSC) v závěru závodu, kdy se před Péreze nacpal George Russell s druhým Stříbrným šípem a vystrčil Mexičana z pódiového umístění. Checo si marně stěžoval na všechno možné včetně domnělých výjezdů svého soupeře mimo trať.
Pérez ostudně zaspalHelmuta Marka každopádně hodně naštval: "Bylo to velmi nešťastné, že Checo při restartu usnul! Asi včera chlastal tequilu. Přišli jsme přitom o jisté třetí místo," zlobil se po závodě na nevýrazného Mexičana, který přitom letos na konci května prodloužil smlouvu s Red Bullem až do konce sezóny 2024.
George catches Checo sleeping and snatches P3! 😅#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/5U0j5ER7Vo
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022Dvaatřicetiletý pilot vývoj Velké ceny Francie komentoval slovy: "Bylo to těžké odpoledne. Hlavně jsme měli získat další pódium. Nevím, co se dělo s virtuálním safety carem. Nachytal mě, protože končil od výjezdu ze zatáčky osm a skončil na výjezdu ze zatáčky č. 15. Něco se tam tedy dělo a mě to nachytalo."
Když končí VSC, piloti o tom dostávají na volantech zprávu. Ta trvá 10 až 15 sekund, pak se kontrolky na volantu změní na zelenou a závodění pokračuje. Kvůli harwarové poruše s následným automatickým přechodem na záložní VSC systém však tento interval trval minutu. Pérez v kritické fázi zaspal a plyn sešlápl o poznání později než Russell za ním.
Leclerc po chybě pochválenDalším hojně kritizovaným pilotem byl Leclerc, jenž po přetáčivém smyku v 18. kole havaroval, když před Verstappenem vedl. Své Ferrari neměl tak poškozené, ale nedokázal vycouvat a vrátit se na trať. Po závodě sám upřímně uznal, že šlo o jeho chybu - plynový pedál měl v pořádku, jen zkrátka nereagoval po sešlápnutí, když zařadil zpátečku (na vině bylo zřejmě poškození spojky po nárazu).
A brutally honest assessment by Charles Leclerc on his championship chances 😔💔#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/57dzh8oHaJ
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022Domenicali poté ocenil jeho reakci, kdy vzal chybu na sebe a nesnažil se na nic vymlouvat: "Pro Charlese to byl těžký den, zachoval se však velmi důstojně ve své reakci na výsledek a opět nám připomněl, jak skvělí jsou tito mladí muži."
Ve svém komentáři ocenil výkon vítězného Red Bullu i lepšícího se Mercedesu: "Gratuluji Red Bullu a Maxovi ke skvělému vítězství a Mercedesu k pódiím Lewise a Georgea." Verstappen po Francii zvýšili svůj náskok na druhého Leclerca na 63 bodů, Mercedes mezi konstruktéry stáhl náskok Ferrari o 22 bodů.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.