Lewise Hamiltona tento víkend v Paul Ricard čeká 300. velká cena jeho kariéry. Na včerejší tiskové konferenci za nejtěžšího soupeře v své kariéře ve Formuli 1 označil Fernanda Alonsa.
Brit má šestý nejvyšší počet startů v historii F1, ještě letos může překonat Michaela Schumachera a Jensona Buttona. Před svým milníkem tento víkend zavzpomínal na počátky své závodní kariéry v roce 2007 a na výborného prvního týmového kolegu.
"Těžko říct, kdo byl jednoznačně tím nejsilnějším soupeřem, protože pokaždé jste s s někým, jste v odlišné životní fázi. Vzpomínám si na úkol jezdit po boku Fernanda, když mi bylo 22 let," vypráví s odstupem času Hamilton.
"Byl jsem duševně tak mladý a samozřejmě v pohodě, pokud jde o schopnosti, ale postavit se někomu tak výbornému, jako je Fernando, s tím je spojený velký tlak. Řekl bych, že pokud jde o čistou rychlost, tak je Fernando tím nejtěžším soupeřem," určuje pilot Mercedesu.
"Svedli jsme spolu několik dobrý bitev. Přál bych si, aby jich bylo více. Snad bude pokračovat v závodění, takže se dalších v budoucnu ještě dočkáme," pokračuje 37letý pilot, jenž v sezóně 2013 po 6 letech u McLarenu přestoupil ke Stříbrným šípům.
Vztahy s Alonsem však byly velmi vypjaté: vše vyvrcholilo v kvalifikaci na GP Maďarska 2007, kdy Španěl zablokoval Lewis v boxech a šéf týmu Ron Dennis upřednostňující mladšího Hamiltona zuřil. Ve vypjatém období se k tomu přidala špionážní sága a Alonso se McLarenem v roce 2008 rozešel. Vrátil se po dvou letech strávených u Renaultu a pěti u Ferrari, to však stáj z Wokingu nebyla konkurenceschopná kvůli pohonné jednotce Hondy.
Reakce AlonsaCo na Hamiltona říká Alonso? "Už v roce 2007 měl talent, pořád ho má, nyní navíc i zkušenosti. Je skvělým pilotem, legendou našeho sportu, takže to vždy bylo potěšením sdílet veškerý ten čas s ním."
"A tehdy si zřejmě nikdo nepomyslel, že dokáže vyhrát sedm titulů jako Michael [Schumacher]. Ta cesta byla úžasná. Tým, který všichni vybudovali za ta léta v Mercedesu, to bylo něco výjimečného. Gratuluji mu ke třem stovkám!" dodává Alonso.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.