Lewise Hamiltona tento víkend v Paul Ricard čeká 300. velká cena jeho kariéry. Na včerejší tiskové konferenci za nejtěžšího soupeře v své kariéře ve Formuli 1 označil Fernanda Alonsa.
Brit má šestý nejvyšší počet startů v historii F1, ještě letos může překonat Michaela Schumachera a Jensona Buttona. Před svým milníkem tento víkend zavzpomínal na počátky své závodní kariéry v roce 2007 a na výborného prvního týmového kolegu.
"Těžko říct, kdo byl jednoznačně tím nejsilnějším soupeřem, protože pokaždé jste s s někým, jste v odlišné životní fázi. Vzpomínám si na úkol jezdit po boku Fernanda, když mi bylo 22 let," vypráví s odstupem času Hamilton.
"Byl jsem duševně tak mladý a samozřejmě v pohodě, pokud jde o schopnosti, ale postavit se někomu tak výbornému, jako je Fernando, s tím je spojený velký tlak. Řekl bych, že pokud jde o čistou rychlost, tak je Fernando tím nejtěžším soupeřem," určuje pilot Mercedesu.
"Svedli jsme spolu několik dobrý bitev. Přál bych si, aby jich bylo více. Snad bude pokračovat v závodění, takže se dalších v budoucnu ještě dočkáme," pokračuje 37letý pilot, jenž v sezóně 2013 po 6 letech u McLarenu přestoupil ke Stříbrným šípům.
Vztahy s Alonsem však byly velmi vypjaté: vše vyvrcholilo v kvalifikaci na GP Maďarska 2007, kdy Španěl zablokoval Lewis v boxech a šéf týmu Ron Dennis upřednostňující mladšího Hamiltona zuřil. Ve vypjatém období se k tomu přidala špionážní sága a Alonso se McLarenem v roce 2008 rozešel. Vrátil se po dvou letech strávených u Renaultu a pěti u Ferrari, to však stáj z Wokingu nebyla konkurenceschopná kvůli pohonné jednotce Hondy.
Reakce AlonsaCo na Hamiltona říká Alonso? "Už v roce 2007 měl talent, pořád ho má, nyní navíc i zkušenosti. Je skvělým pilotem, legendou našeho sportu, takže to vždy bylo potěšením sdílet veškerý ten čas s ním."
"A tehdy si zřejmě nikdo nepomyslel, že dokáže vyhrát sedm titulů jako Michael [Schumacher]. Ta cesta byla úžasná. Tým, který všichni vybudovali za ta léta v Mercedesu, to bylo něco výjimečného. Gratuluji mu ke třem stovkám!" dodává Alonso.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.