Lewise Hamiltona tento víkend v Paul Ricard čeká 300. velká cena jeho kariéry. Na včerejší tiskové konferenci za nejtěžšího soupeře v své kariéře ve Formuli 1 označil Fernanda Alonsa.
Brit má šestý nejvyšší počet startů v historii F1, ještě letos může překonat Michaela Schumachera a Jensona Buttona. Před svým milníkem tento víkend zavzpomínal na počátky své závodní kariéry v roce 2007 a na výborného prvního týmového kolegu.
"Těžko říct, kdo byl jednoznačně tím nejsilnějším soupeřem, protože pokaždé jste s s někým, jste v odlišné životní fázi. Vzpomínám si na úkol jezdit po boku Fernanda, když mi bylo 22 let," vypráví s odstupem času Hamilton.
"Byl jsem duševně tak mladý a samozřejmě v pohodě, pokud jde o schopnosti, ale postavit se někomu tak výbornému, jako je Fernando, s tím je spojený velký tlak. Řekl bych, že pokud jde o čistou rychlost, tak je Fernando tím nejtěžším soupeřem," určuje pilot Mercedesu.
"Svedli jsme spolu několik dobrý bitev. Přál bych si, aby jich bylo více. Snad bude pokračovat v závodění, takže se dalších v budoucnu ještě dočkáme," pokračuje 37letý pilot, jenž v sezóně 2013 po 6 letech u McLarenu přestoupil ke Stříbrným šípům.
Vztahy s Alonsem však byly velmi vypjaté: vše vyvrcholilo v kvalifikaci na GP Maďarska 2007, kdy Španěl zablokoval Lewis v boxech a šéf týmu Ron Dennis upřednostňující mladšího Hamiltona zuřil. Ve vypjatém období se k tomu přidala špionážní sága a Alonso se McLarenem v roce 2008 rozešel. Vrátil se po dvou letech strávených u Renaultu a pěti u Ferrari, to však stáj z Wokingu nebyla konkurenceschopná kvůli pohonné jednotce Hondy.
Reakce AlonsaCo na Hamiltona říká Alonso? "Už v roce 2007 měl talent, pořád ho má, nyní navíc i zkušenosti. Je skvělým pilotem, legendou našeho sportu, takže to vždy bylo potěšením sdílet veškerý ten čas s ním."
"A tehdy si zřejmě nikdo nepomyslel, že dokáže vyhrát sedm titulů jako Michael [Schumacher]. Ta cesta byla úžasná. Tým, který všichni vybudovali za ta léta v Mercedesu, to bylo něco výjimečného. Gratuluji mu ke třem stovkám!" dodává Alonso.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.