Lewise Hamiltona tento víkend v Paul Ricard čeká 300. velká cena jeho kariéry. Na včerejší tiskové konferenci za nejtěžšího soupeře v své kariéře ve Formuli 1 označil Fernanda Alonsa.
Brit má šestý nejvyšší počet startů v historii F1, ještě letos může překonat Michaela Schumachera a Jensona Buttona. Před svým milníkem tento víkend zavzpomínal na počátky své závodní kariéry v roce 2007 a na výborného prvního týmového kolegu.
"Těžko říct, kdo byl jednoznačně tím nejsilnějším soupeřem, protože pokaždé jste s s někým, jste v odlišné životní fázi. Vzpomínám si na úkol jezdit po boku Fernanda, když mi bylo 22 let," vypráví s odstupem času Hamilton.
"Byl jsem duševně tak mladý a samozřejmě v pohodě, pokud jde o schopnosti, ale postavit se někomu tak výbornému, jako je Fernando, s tím je spojený velký tlak. Řekl bych, že pokud jde o čistou rychlost, tak je Fernando tím nejtěžším soupeřem," určuje pilot Mercedesu.
"Svedli jsme spolu několik dobrý bitev. Přál bych si, aby jich bylo více. Snad bude pokračovat v závodění, takže se dalších v budoucnu ještě dočkáme," pokračuje 37letý pilot, jenž v sezóně 2013 po 6 letech u McLarenu přestoupil ke Stříbrným šípům.
Vztahy s Alonsem však byly velmi vypjaté: vše vyvrcholilo v kvalifikaci na GP Maďarska 2007, kdy Španěl zablokoval Lewis v boxech a šéf týmu Ron Dennis upřednostňující mladšího Hamiltona zuřil. Ve vypjatém období se k tomu přidala špionážní sága a Alonso se McLarenem v roce 2008 rozešel. Vrátil se po dvou letech strávených u Renaultu a pěti u Ferrari, to však stáj z Wokingu nebyla konkurenceschopná kvůli pohonné jednotce Hondy.
Reakce AlonsaCo na Hamiltona říká Alonso? "Už v roce 2007 měl talent, pořád ho má, nyní navíc i zkušenosti. Je skvělým pilotem, legendou našeho sportu, takže to vždy bylo potěšením sdílet veškerý ten čas s ním."
"A tehdy si zřejmě nikdo nepomyslel, že dokáže vyhrát sedm titulů jako Michael [Schumacher]. Ta cesta byla úžasná. Tým, který všichni vybudovali za ta léta v Mercedesu, to bylo něco výjimečného. Gratuluji mu ke třem stovkám!" dodává Alonso.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.