Lewis Hamilton nenastoupí zítra do úvodního tréninku před Velkou cenou Francie, Mercedes dá místo něj šanci mladému jezdci Nyckovi de Vriesovi. Ke střídání dojde taky u stáje Alfa Romeo, jež do monopostu posadí Roberta Kubicu.
Proč Stříbrné šípy, které se v poslední době nejvíce zlepšily a které stále pomýšlejí na teoretický boj o titul nevyužijí svého nejzkušenějšího jezdce v době, kdy se láme sezóna? Důvodem jsou sportovní pravidla, podle nichž musí všechny týmy během roku nasadit nováčka alespoň dvakrát do prvního tréninku.
Mercedes potvrzuje, že tak poprvé učiní v Paul Ricard: "Lewis si vybral tento víkend, aby naplnil požadavek pro všechny týmy v letošní sezóně na účast mladých jezdců v tréninku. George [Russell] si vybral jeden z pozdějších víkendů v tomto roce."
Šéf německé stáje Toto Wolff k tomu říká: "Nyck tento víkend nahradí Lewise, což letos patří k vyhrazeným tréninkům pro mladé jezdce. My se tedy těšíme na to, až uvidíme, jak si povede."
Pro De Vriese se však nejedná o premiéru: letos totiž již jednu šanci dostal, když ve Španělsku usedl v prvním tréninku do Williamsu FW44 Alexandera Albona. Zkušenosti již dříve získával během testu mladých jezdců v Abú Zabí po sezóně 2020 i 2021.
Sedmadvacetiletý pilot je navíc úřadujícím šampionem Formule E, v níž loni vybojoval pro Mercedes titul společně se Stoffelem Vandoornem. V roce 2019 prokázal svůj talent titulem ve Formuli 2, na své místo v F1 však stále čeká.
Mercedes míří na okruh Paul Ricard v dobré formě poté, co vyřešil poskakování svého vozu a minule v Rakousku předvedl další zlepšení - Hamilton tam prodloužil šňůru tří umístění na bedně, zatímco Russell dojel čtvrtý.
"Získali jsem tří pódia v prvních sedmi závodech a teď jsme na nich skončili čtyřikrát v posledních čtyřech podnicích. Mám radost z toho, jak jsme se rozjeli, což odráží mamutí úsilí týmu. Naše poznání vozu W13 roste s každým kolem a je povzbuzující vidět, jak se to odráží v našem vývoji a výsledcích," komentuje Wolff.
Do prvního tréninku zítra nastoupí po delší době s Alfou Romeo také polský veterán Robert Kubica, který bude mít k dispozici vůz bývalého týmového kolegy Hamiltona - Valtteriho Bottase.
Pole time: Robert Kubica will return to the wheel of our C42 on Friday!Our Reserve driver will be taking part in the #FrenchGP FP1 session, taking over Valtteri's car. pic.twitter.com/qH7puWuQUQ
— Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) July 20, 2022Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.