Mick Schumacher neprožívá snadnou sezonu. V posledních dvou závodech to ale vypadá, že se v jeho případě blízká na lepší časy.
Mladý Němec dokázal bodovat ve Velké Británii i v Rakousku, což značně pomohlo jeho reputaci A protože dvakrát bodoval i Kevin Magnussen, připsal si Haas slušný balík bodů do Poháru konstruktérů. Ostřílený Dán před GP ve Francii Schumachera chválí a tvrdí, že od začátku sezony udělal Mick velký pokrok.
„Rozhodně udělal v posledních dvou závodech velký pokrok. Pro tým je to dobré. Momentálně jsme sedmí mezi konstruktéry a to je něco, co potřebujeme. Potřebujeme, aby bodovali oba piloti, protože když boduje jen jeden, je to dost složité. Takže za tým i za Micka jsem rád," popisuje Magnussen.
Haas dokázal v posledních dvou závodech bodovat s oběma vozy, třebaže od Bahrajnu nenasadil výraznější balík vylepšení. Ostatní týmy za tu dobu přinesly hned několik aktualizací, avšak Američané vyčkávají. Důvod je zřejmý - finance. Nově sice ve Formuli 1 začal platit rozpočtový strop, jenže na něj Haas ani nedosáhne. Velkou čárou přes týmový rozpočet jsou navíc dvě spektakulární nehody Micka Schumachera.
I tak ale Haas tempo neztrácí. Alespoň ne na okruzích, které kladou menší důraz na aerodynamiku vozu. „K vylepšením musíte přistupovat opatrně. My jsme sice ještě žádné velké neměli, ale zdá se, že ostatní si těmi svými příliš nepomohli My snad uděláme krok dopředu. Pokud se dokážeme zlepšit o pár desetin na kolo, bude to dobré," dodává Kevin Magnussen.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.