Mick Schumacher neprožívá snadnou sezonu. V posledních dvou závodech to ale vypadá, že se v jeho případě blízká na lepší časy.
Mladý Němec dokázal bodovat ve Velké Británii i v Rakousku, což značně pomohlo jeho reputaci A protože dvakrát bodoval i Kevin Magnussen, připsal si Haas slušný balík bodů do Poháru konstruktérů. Ostřílený Dán před GP ve Francii Schumachera chválí a tvrdí, že od začátku sezony udělal Mick velký pokrok.
„Rozhodně udělal v posledních dvou závodech velký pokrok. Pro tým je to dobré. Momentálně jsme sedmí mezi konstruktéry a to je něco, co potřebujeme. Potřebujeme, aby bodovali oba piloti, protože když boduje jen jeden, je to dost složité. Takže za tým i za Micka jsem rád," popisuje Magnussen.
Haas dokázal v posledních dvou závodech bodovat s oběma vozy, třebaže od Bahrajnu nenasadil výraznější balík vylepšení. Ostatní týmy za tu dobu přinesly hned několik aktualizací, avšak Američané vyčkávají. Důvod je zřejmý - finance. Nově sice ve Formuli 1 začal platit rozpočtový strop, jenže na něj Haas ani nedosáhne. Velkou čárou přes týmový rozpočet jsou navíc dvě spektakulární nehody Micka Schumachera.
I tak ale Haas tempo neztrácí. Alespoň ne na okruzích, které kladou menší důraz na aerodynamiku vozu. „K vylepšením musíte přistupovat opatrně. My jsme sice ještě žádné velké neměli, ale zdá se, že ostatní si těmi svými příliš nepomohli My snad uděláme krok dopředu. Pokud se dokážeme zlepšit o pár desetin na kolo, bude to dobré," dodává Kevin Magnussen.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.