Max Verstappen vyzývá Red Bull, aby po problémech v Rakousku vše pečlivě zanalyzoval a připravil vylepšení svého vozu RB18, aby mohl pokračovat ve svém tažení za druhým mistrovským titulem.
Holandský pilot sice v Rakousku vyhrál sprint, v nedělní velké ceně se však kvůli vyšší degradaci propadal a cílem projel jako druhý za Charlesem Leclercem. A zřejmě by jej předjel i Carlos Sainz s druhým Ferrari, tomu však odešel motor.
"Myslím, že druhé místo je OK, protože jsme byli celý závod příliš pomalí. Ferrari bylo jednoduše rychlejší. Normálně jsme s pneumatikami v pohodě, ale tady jsme měli problémy. Už po dvou kolech jsme byli pomalejší, než se očekávalo, a Ferrari bylo rychlejší, než se čekalo," přiznává Verstappen, jehož náskok na čele šampionátu po víkendu klesl o 5 bodů.
"Posledních osm kol ve sprintu byli taky rychlí. Po sprintu jsem si myslel, že stále budeme moci zlepšit své auto, ale to nevyšlo. Na konci závod měl Charles problém se svým plynovým pedálem, ale i tak jsme byli jen o dvě až tři desetiny na kolo rychlejší. Musíme pochopit tyto potíže, vše budeme analyzovat," slibuje holandský jezdec.
Vypadalo to maximálně na třetí místoLeclerc jej v závodě předjel třikrát, po prvním prohraném duelu se už Verstappen ani moc nebránil: "Samozřejmě jsem si už uvědomoval, že jsme příliš pomalí. Něco jsme zkoušeli, ale po několika kolech vidíte, že nemáte šanci. Pak samozřejmě Charlese necháte předjet, aniž byste moc riskovali."
U Scuderie to už vypadalo na první dvě místa poté, co jej rychle dojel i Sainz. Těsně před útokem mu ale shořel motor, Max díky tomu moc bodů v šampionátu neztratil: "Až do toho kola, kdy odstoupil, jsem si myslel, že třetí místo bude maximum, protože obě Ferrari byla rychlejší. Jako tým jsme měli štěstí, že jsme skončili druzí. Pro nás to samozřejmě bylo dobré," hodnotí jezdec Red Bullu.
Vývojové plány Red BulluTen se chystá přivézt pro příští závod ve Francii novou podlahu, do začátku záři v v Holandsku chce opět přepracovat i bočnice monopostu RB18. V tom období jsou v kalendáři dva okruhy vyžadující nižší přítlak: Spa a Monza. Pro ně má rakouská stáj ve vývoji specifická křídla, aby zefektivnila svou aerodynamiku a díky nižšímu odporu dosahovala na dlouhých rovinkách vyšších maximálních rychlostí.
Po této trojici podniků bez víkendové přestávky (Zandvoort - Spa - Monza) přijde na řadu poslední série zámořských velkých cen. Pro Singapur Red Bull plánuje ještě jeden balík vylepšení, pak se jeho pozornost přesune k budoucímu vozu RB19. Ve vývoji se přitom nezaměřuje jen na aerodynamiku, ale také na hmotnost - auto s posledními novinkami totiž přibralo a nyní má opět skoro 10 kg nadváhu.
#F1 Used-power unit components after #AustrianGP 🇦🇹:#Sainz can expect penalty in #FrenchGP after another #Ferrari's PU issue pic.twitter.com/G5XjoaucJt
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 11, 2022Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.