Max Verstappen vyzývá Red Bull, aby po problémech v Rakousku vše pečlivě zanalyzoval a připravil vylepšení svého vozu RB18, aby mohl pokračovat ve svém tažení za druhým mistrovským titulem.
Holandský pilot sice v Rakousku vyhrál sprint, v nedělní velké ceně se však kvůli vyšší degradaci propadal a cílem projel jako druhý za Charlesem Leclercem. A zřejmě by jej předjel i Carlos Sainz s druhým Ferrari, tomu však odešel motor.
"Myslím, že druhé místo je OK, protože jsme byli celý závod příliš pomalí. Ferrari bylo jednoduše rychlejší. Normálně jsme s pneumatikami v pohodě, ale tady jsme měli problémy. Už po dvou kolech jsme byli pomalejší, než se očekávalo, a Ferrari bylo rychlejší, než se čekalo," přiznává Verstappen, jehož náskok na čele šampionátu po víkendu klesl o 5 bodů.
"Posledních osm kol ve sprintu byli taky rychlí. Po sprintu jsem si myslel, že stále budeme moci zlepšit své auto, ale to nevyšlo. Na konci závod měl Charles problém se svým plynovým pedálem, ale i tak jsme byli jen o dvě až tři desetiny na kolo rychlejší. Musíme pochopit tyto potíže, vše budeme analyzovat," slibuje holandský jezdec.
Vypadalo to maximálně na třetí místoLeclerc jej v závodě předjel třikrát, po prvním prohraném duelu se už Verstappen ani moc nebránil: "Samozřejmě jsem si už uvědomoval, že jsme příliš pomalí. Něco jsme zkoušeli, ale po několika kolech vidíte, že nemáte šanci. Pak samozřejmě Charlese necháte předjet, aniž byste moc riskovali."
U Scuderie to už vypadalo na první dvě místa poté, co jej rychle dojel i Sainz. Těsně před útokem mu ale shořel motor, Max díky tomu moc bodů v šampionátu neztratil: "Až do toho kola, kdy odstoupil, jsem si myslel, že třetí místo bude maximum, protože obě Ferrari byla rychlejší. Jako tým jsme měli štěstí, že jsme skončili druzí. Pro nás to samozřejmě bylo dobré," hodnotí jezdec Red Bullu.
Vývojové plány Red BulluTen se chystá přivézt pro příští závod ve Francii novou podlahu, do začátku záři v v Holandsku chce opět přepracovat i bočnice monopostu RB18. V tom období jsou v kalendáři dva okruhy vyžadující nižší přítlak: Spa a Monza. Pro ně má rakouská stáj ve vývoji specifická křídla, aby zefektivnila svou aerodynamiku a díky nižšímu odporu dosahovala na dlouhých rovinkách vyšších maximálních rychlostí.
Po této trojici podniků bez víkendové přestávky (Zandvoort - Spa - Monza) přijde na řadu poslední série zámořských velkých cen. Pro Singapur Red Bull plánuje ještě jeden balík vylepšení, pak se jeho pozornost přesune k budoucímu vozu RB19. Ve vývoji se přitom nezaměřuje jen na aerodynamiku, ale také na hmotnost - auto s posledními novinkami totiž přibralo a nyní má opět skoro 10 kg nadváhu.
#F1 Used-power unit components after #AustrianGP 🇦🇹:#Sainz can expect penalty in #FrenchGP after another #Ferrari's PU issue pic.twitter.com/G5XjoaucJt
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 11, 2022McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.