Max Verstappen vyzývá Red Bull, aby po problémech v Rakousku vše pečlivě zanalyzoval a připravil vylepšení svého vozu RB18, aby mohl pokračovat ve svém tažení za druhým mistrovským titulem.
Holandský pilot sice v Rakousku vyhrál sprint, v nedělní velké ceně se však kvůli vyšší degradaci propadal a cílem projel jako druhý za Charlesem Leclercem. A zřejmě by jej předjel i Carlos Sainz s druhým Ferrari, tomu však odešel motor.
"Myslím, že druhé místo je OK, protože jsme byli celý závod příliš pomalí. Ferrari bylo jednoduše rychlejší. Normálně jsme s pneumatikami v pohodě, ale tady jsme měli problémy. Už po dvou kolech jsme byli pomalejší, než se očekávalo, a Ferrari bylo rychlejší, než se čekalo," přiznává Verstappen, jehož náskok na čele šampionátu po víkendu klesl o 5 bodů.
"Posledních osm kol ve sprintu byli taky rychlí. Po sprintu jsem si myslel, že stále budeme moci zlepšit své auto, ale to nevyšlo. Na konci závod měl Charles problém se svým plynovým pedálem, ale i tak jsme byli jen o dvě až tři desetiny na kolo rychlejší. Musíme pochopit tyto potíže, vše budeme analyzovat," slibuje holandský jezdec.
Vypadalo to maximálně na třetí místoLeclerc jej v závodě předjel třikrát, po prvním prohraném duelu se už Verstappen ani moc nebránil: "Samozřejmě jsem si už uvědomoval, že jsme příliš pomalí. Něco jsme zkoušeli, ale po několika kolech vidíte, že nemáte šanci. Pak samozřejmě Charlese necháte předjet, aniž byste moc riskovali."
U Scuderie to už vypadalo na první dvě místa poté, co jej rychle dojel i Sainz. Těsně před útokem mu ale shořel motor, Max díky tomu moc bodů v šampionátu neztratil: "Až do toho kola, kdy odstoupil, jsem si myslel, že třetí místo bude maximum, protože obě Ferrari byla rychlejší. Jako tým jsme měli štěstí, že jsme skončili druzí. Pro nás to samozřejmě bylo dobré," hodnotí jezdec Red Bullu.
Vývojové plány Red BulluTen se chystá přivézt pro příští závod ve Francii novou podlahu, do začátku záři v v Holandsku chce opět přepracovat i bočnice monopostu RB18. V tom období jsou v kalendáři dva okruhy vyžadující nižší přítlak: Spa a Monza. Pro ně má rakouská stáj ve vývoji specifická křídla, aby zefektivnila svou aerodynamiku a díky nižšímu odporu dosahovala na dlouhých rovinkách vyšších maximálních rychlostí.
Po této trojici podniků bez víkendové přestávky (Zandvoort - Spa - Monza) přijde na řadu poslední série zámořských velkých cen. Pro Singapur Red Bull plánuje ještě jeden balík vylepšení, pak se jeho pozornost přesune k budoucímu vozu RB19. Ve vývoji se přitom nezaměřuje jen na aerodynamiku, ale také na hmotnost - auto s posledními novinkami totiž přibralo a nyní má opět skoro 10 kg nadváhu.
#F1 Used-power unit components after #AustrianGP 🇦🇹:#Sainz can expect penalty in #FrenchGP after another #Ferrari's PU issue pic.twitter.com/G5XjoaucJt
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 11, 2022Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.