Jet Bus - 60 let stará dodávka VW Type 2 s tryskou turbínou ze stíhačky (Rolls Royce Vier 535) o výkonu 5000 koní se poprvé představila divákům na okruhu v Rakousku před nedělní velkou cenou. Ohlušující hukot leteckého motoru, obrovské zrychlení a skvělý zážitek jsem se pokusil zachytit z tribuny nad hlavní rovinkou.
Svým hlukem převyšuje současné monoposty F1, málem jsem přitom přišel o sluch. Přepracovaná turbína s přídavným spalováním nabízí o 45 - 50 % výkonu navíc, nyní 5000 koní (3730 kW). Maximální rychlost se pohybuje kolem 480 km/h (dosáhne ji během pár vteřin), k té se však její pilot Perry Watkins z bezpečnostních důvodů nepřiblížil (dosáhl pouze lehce přes 250 km/h).
A kolik taková legrace žere? Při plném výkonu 140 litrů... ovšem nikoliv na 100 km, ale za minutu. Tryskový motor je o 20 let mladší (z roku 1978), kdysi poháněl stíhačku BAC Strikemaster. Celá dodávka nyní váží 2993 kg a kromě tryskového motoru na zádi obsahuje také klasický spalovací motor, díky čemuž má povolení k provozu na běžných komunikacích.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.